Zwarte balken rondom Iiyama 2409hds

Pagina: 1
Acties:

• Melvivio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05-2025
Goedenavond!

Ik heb een sindskort een Dell studio xps met een ATI 4670 erin, en nieuwste drivers.
Ik zit alleen wel met 1 probleem. Via de HDMI poort heb ik een full hd scherm aangestuurd. een iiyama prolite 2409HDS Deze draait op 1920*1080 @60hz en ontvang dit signaal ook via hdmi. Kabel hdmi - hdmi is een kwaliteit kabel. Ik heb ook de nieuwste ATI drivers.

Het probleem is, ik heb zwarte randen rondom. Oftewel het beeld is verkleind. Dit is niet uitterekken via een instelling op de monitor.

Vga van de xbox @ 1920*1080 vult wel heel het scherm. Vga laptop heb ik nog niet geprobeerd.

Foto : Afbeeldingslocatie: http://xs843.xs.to/xs843/09385/img_0466318.jpg.xs.jpg

Iemand een idee hoe dit eventueel op te lossen?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:40
ATI dus ik neem aan dat je ATI Catalyst hebt voor de drivers en instellingen? Daar zit namelijk een mogelijkheid om je beeld te vergroten/verkleinen. Ik weet uit mijn hoofd niet welk tabblad dat is.

p.s.
Bij het aansluiten van een tv via HDMI werkt dat zo in ieder geval

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 18-09-2009 22:13 ]

• Melvivio
Ik heb de ati Catalyst inderdaad (versie 09.9) Ik heb alle tabs afgelopen, maar heb geen vergroot en verklein optie gevonden. Als ik een lagere resolutie forceer pakt ie wel het scherm waar mogelijk. Maar 1920 (de recommended) pakt ie dus niet goed.

Verwijderd

Ik heb dat dus niet, maar wat ik heb met dit scherm, is dat hij kraakt. Het lijkt net op uitzetten of krimpen van materiaal door warmte.
Het is wel offtopic, maar hoor jij dit ook?

• Melvivio
Over het kraken, daar heb ik voor alsnog geen problemen mee gehad/ gehoord. Maar goed, ik heb het scherm ook pas 2dagen nu.

• Melvivio
Mensen niemand een idee?

Verwijderd

misschien detecteerd de TV het niet goed?
Zie je ook wel eens met uitzendingen, zit er een logo buiten het beeld, word het hele zaakje verkleind.

En wat ik ook meemaak, heb ik balken in de film, maar die balken worden ook als beeld gezien, en komt er aan de andere 2 zijden ook nog zwarte balken bij vanwege aanpassing van het formaat! Zwaar irri inderdaad.
Is soms op te lossen met een zoom-functie.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Scaling options in CCC.

Graphics -> Desktop & Displays -> rechtermuis op beeldscherm -> configure -> Scaling Options.
Slider helemaal naar rechts.

Klaar.

Home Assistant Configuratie V&A

• Melvivio
YESH je hebt me geholpen big guy! dat sub menu had ik nog niet gevonden! Thanks ! het is nu helemaal goed !
Pagina: 1