Toon posts:

ASUS antwoord niet, jullie wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende e-mailtje heb ik geschreven aan ASUS, maar die beantwoorden niet. :(
Het gaat om een ASUS P/I-P55TP4XEG

Dear peaple of ASUS,

The day before yesterday I downloaded a BIOS update for the following Motherboard: P/I - P55TP4XEG The file I've downloaded was t15i0302.awd and I've used aflash.exe because the motherboard is Plug-n-Play compatible.
I've backed up the old BIOS and upgraded the BIOS. When he was ready write a warningmessage appeared which said something about "blocks don't match" (I can't recall it very well).
All worked perfectly, but when I restarted Windows said the registry was damaged. I formated the HDD and was realdy to re-install Windows. When I did that I still got an error message about the registry, but that seems a bit impossible since there is absolutely nothing on my HDD.
Now I think I totally screwed up my BIOS!
Could you please give me help?

Helpen jullie me wel? :) Please!

iMAGE

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Naar mijn weten weet het BIOS niets van registers, en of die aanwezig moeten zijn of niet.
Heeft het flashprogramma wel een bevestiging van succesvol flashen gegeven? Zo ja, dan zou er niets aan de hand moeten zijn.
Controleer het opstartscherm, staat er de juiste biosversie? Boot de computer van een opstartschijf? In dat geval zou er niets aan de hand moeten zijn.

Is de jumper op het mobo weer goed gezet?

Anders is het volgende een oplossing, gewoon weer van voor af aan opnieuw flashen, zo zorgvuldig mogelijk, desnoods even een lijste van handelingen maken, en sowieso de bevestiging afwachten dat het allemaal OK is.
-floppy maken met alleen command.com en de benodigde flash files.
-computer uitzetten
-jumper omzetten
-computer aan zetten, opstarten van flop
-bios backuppen
-bios flashen
-computer herstarten
-computer uitzetten
-jumper terugzetten
-computer opstarten, in Bios load setup defaults, dan instellingen evt wijzigen
-hardddisk formatteren/partitioneren/whatever.
Zou op deze manier goed moeten gaan, vergelijk in ieder geval nog even met je boekje.

Succes!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

iMAGE, het lijkt er op dat je een verkeerde BIOS hebt geflashed (komt mij bekend voor), controleer opnieuw welke je volgens Asus nodig hebt, en (in dit geval kan je niet eens anders) flash beslist niet vanuit windows (dus ook niet vanuit je windows dos-box!) Herman geeft het luid en duidelijk aan.

Suk6

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal.
You see, het is namelijk niet mijn computer maar die van een vriend van me :(
Hij is op dit moment niet zo heel blij met me.

iMAGE

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

crosspost...we don't like that

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

RdB, iMAGE is nog heel vers, leg hem dan minstens ff uit wat een crosspost is. (en als je toch bezig bent verwijs 'm dan gelijk naar de search knop :) )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1