• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
vandaag splinternieuw mobo asus G31 en een Cpu E5300 met 2 gig ram samengestoken, nu zit alles zeker goed, power erop, pc doet niks, het groene lampje van het moederbord brand maar niks, zelfs geen ventilator niks

wat heb ik al gedaan intss :

mijn voeding van mijn pc eringestoken = blijft hetzelfde
cpu uitgehaald en in mijn mobo gestoken, pc boot
het is een moederbord met video onboard dus schermkaart zal het ook nie zijn

mag ik hieruit concluderen dat het moederbord naar de vaantjes is ?

tnx in advance voor de hulp

het betreft dus een 45nm E5300 en een asus p5kpl-am mobo
http://be.asus.com/nl/pro...=0&model=2266&modelmenu=1

Verwijderd

Of kortsluiting. Gebruik je wel alle spacers voor het mobo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, het meeste heb je in principe al geprobeerd, maar het is aan te raden nog een keer een ander moederbord te proberen wil je het helemaal zeker weten.

Daarbij heb ik even je topictitel aangepast, zaken als ................. zijn nergens voor nodig.

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 10:51
een x alles eruit halen en dan buiten de kast testen, heb ik ook eens last van gehad, was idd zoals HlpDsK zegt, kan een spacer zijn!

[ Voor 12% gewijzigd door Badie op 18-09-2009 20:00 ]

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-02 12:39
Genoeg voeding ???

Je kan ook de forum doorspitten om na te gaan hoe je dit aanpakt

Tja anders RMA aanvragen

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Powerknop van je kast heb je ook goed aangesloten? Ja het lijkt heel simpel maar soms zoek je hele moeilijke oplossingen en dan is het zo iets simpels...

• av017
@ huib : van de voeding was ik ook nie zeker, daarmee heb ik de mijne ( 550 W) erin gestopt, maarzelfde probleem

@ik222 , powerknop normaal zeker ok , verschillende posities geprobeerd
@Badie, spacers ??? normaal regelt ie FSB zelf als het dat is wat je bedoelt, cmos switch staat ook op default

Verwijderd

Spacers = die dingen tussen de kast en je mobo zodat je mobo niet op het metaal van de backplate ligt ;)

• av017
normaal zitten alle spacers er correct in

ik wil het gerust eens uit de kast halen mor moet ik dan opletten qua statische elektriciteit en zo

• av017
wat ik mss wel moet opmerken en vragen is dat als ik het frontpanel schema bekijk in de manual het verschilt bij het moederbord, mag ik die power button connector overal op proberen of kan er daardoor kortsluiting ontstaan ?Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa635764/ScreenShot001.jpg

bij mij staat het uiterst rechtse ongebruikte connectortje ipv langs onder langs boven

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt niet zomaar zo'n connector ergens opprikken. Kortsluiting zal het niet echt kunnen veroorzaken, maar werken zal het niet.

• av017
TERW_DAN schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:42:
Je kunt niet zomaar zo'n connector ergens opprikken. Kortsluiting zal het niet echt kunnen veroorzaken, maar werken zal het niet.
akkoord, maar het is toch vreemd dat mijn indeling van die frontpanel anders is of in de manual

hmmm

• av017
mss nog even een kleine update, hmmm, dommekloot dat ik ben, staat nl op moederbord zelf onder die extra usb aansluiting het schema van frontpanel, maar de pinnen zelf zitten op de meest rechtse connector, nu krijg ik hem al draaiend, maar ik krijg geen beeld en ook geen biep , nu zou ik natuurlijk mijn graka kunnen uithalen maar dan moet ik direct ook weer mijn voeding en zo uithalen, pffft, lol, iemand enige tips ?

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:24
CPU 4 pins voeding in je moederbord gestoken?
Zonder dat, geen beeld.

• av017
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:27:
CPU 4 pins voeding in je moederbord gestoken?
Zonder dat, geen beeld.
heb ik gedaan, als ook terug mijn voeding uit mijn pc erop getest
Pagina: 1