Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik wil een leuke office PC voor mijn pa in elkaar schroeven. Ik ga voor de nieuwe Athlon 2 serie van AMD omdat deze lekker snel is en niet al te duur. Ik voor de 2.8GHZ versie en 2GB ddr3 1333. Nog alleen even wachten op Windows 7 :)

Ik was aan het kijken voor moederborden en ik zag een mooie van MSI met de 785G chipset (deze). Het bord is wat goedkoper dan de rest en ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MSI gehad door de jaren heen.

Anyways, op de site van Alternate staat bij elk moederbord met deze chipset dat de hypertransport bus 5.200 MT/s is. Bij dit bord staat echter dat ie 2.600 MT/s, de helft dus.

Mijn vraag, ga ik dit verschil merken met deze Athlon 2? Er komt hoogstwaarschijnlijk niet een nog snellere CPU op te zitten in de toekomst. Deze PC wordt ook weer 'opgebruikt'.

Oh, en nog een vraag. Is het echt de moeite om bijna 2x zoveel uit te geven aan een Phenom II dual core voor office werk?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Oh, en nog een vraag. Is het echt de moeite om bijna 2x zoveel uit te geven aan een Phenom II dual core voor office werk?
Hangt er van af wat er mee gebeurt. Voor office werk zoals je zegt volstaat het prima, als je wil gaan Photoshoppen of gamen wellicht niet meer.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:36:
[...]

Hangt er van af wat er mee gebeurt. Voor office werk zoals je zegt volstaat het prima, als je wil gaan Photoshoppen of gamen wellicht niet meer.
Cool, het is echt alleen voor office werk :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Is inderdaad soms een beetje gegoochel met die HT cijfers, de ene keer wordt de kloksnelheid vermeld, de andere keer de bandbreedte. Zowel de chipset als de cpu ondersteunen iig HyperTransport 3.0 De cpu features geven aan: ..supporting transfer speeds up to 4.4GT/s. Het mainboard kan tót 2.600MHz oftewel 5.200MT/s, dus past perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:14:
Is inderdaad soms een beetje gegoochel met die HT cijfers, de ene keer wordt de kloksnelheid vermeld, de andere keer de bandbreedte. Zowel de chipset als de cpu ondersteunen iig HyperTransport 3.0 De cpu features geven aan: ..supporting transfer speeds up to 4.4GT/s. Het mainboard kan tót 2.600MHz oftewel 5.200MT/s, dus past perfect.
Met andere woorden, het is precies hetzelfde?

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-02 21:27

SECURITEH

Man of legend.

Jep. :p
Pagina: 1