Toon posts:

Scherpteprobleem + zwarte lijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Ik kreeg net weer eens een Windows update scherm die mij vertelde dat de computer over 5 minuten opnieuw werd opgestart,
Nadat mijn computer opnieuw is opgestart is mijn tekst niet meer scherp en heb ik opeens 2 zwarte lijnen gekregen. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen? Het is namelijk erg irritant.

Zo ziet het eruit:
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/5950/raark.jpg

Verwijderd

Er is niks mis met de tekst op mijn scherm. Daar ligt het bij jou dus waarschijnlijk aan.
Als je die zwarte balken (= geen bureaubladachtergrond op dat stuk) eerst niet had, is misschien je resolutie aangepast. Het lijkt me onlogisch dat dat gebeurt is, maar dat is het enige waar ik aan denk.
Omdat jouw monitor misschien moeite heeft met die resolutie, is de tekst dan ook niet meer scherp. Check even de native resolutie van je monitor en stel je pc daar op in.

Anders zou ik het ook niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:20:
Er is niks mis met de tekst op mijn scherm. Daar ligt het bij jou dus waarschijnlijk aan.
Als je die zwarte balken (= geen bureaubladachtergrond op dat stuk) eerst niet had, is misschien je resolutie aangepast. Het lijkt me onlogisch dat dat gebeurt is, maar dat is het enige waar ik aan denk.
Omdat jouw monitor misschien moeite heeft met die resolutie, is de tekst dan ook niet meer scherp. Check even de native resolutie van je monitor en stel je pc daar op in.

Anders zou ik het ook niet weten.
Mijn resolutie staat op 1600 x 1200 , bedoel je dit met native resolutie? Helaas ben ik maar een groentje op technisch computer gebied.

Verwijderd

Je pc staat dus op 1600x1200. Tenminste, ik neem aan dat je dit in Windows hebt opgezocht.
De native resolutie is vooral van belang bij LCD/TFT. CRT monitoren (van die grote oude beeldbuizen) hebben daar minder problemen mee. De native resolutie is de resolutie die het beste werkt met je monitor. Anders kun je vervormingen krijgen, en wsl heb jij daar mee te maken.
Als je precies weet wat voor monitor je hebt (merk + modelnummer) kun je de native resolutie wel op internet vinden. Het zal vast ook in je handleiding staan, dus daar kun je ook even zoeken.

EDIT: In je handleiding zal er wsl geen 'native resolutie' staan, maar gewoon 'resolutie'. Dit is hetzelfde (en anders is het heel vreemd)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 19:27 ]

Verwijderd

rechtsklik -> eigenschappen, dan dan wat spelen met de resolutie

anders de drivers opnieuw installeren, AIT catclysis of nvidia... nogwat :+