Portforwarden met 2 routers werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 18:37
Klein probleempje,

Heb recentelijk de Linksys WRT320N router gekocht. maar nu werkt het portforwarden niet meer ( voor me homeserver ) in dit geval.

Opstelling: kabel uit de muur -> simpel speedtouch routertje -> lan kabel naar de ethernet aansluiting op de linksys van waaruit de 4 bedraade kabels gaan en het draadloze signaal ofcourse.

Ik dacht dat het wel even simpel op beide de poorten open zetten die benodigd zijn, en dan zal het wel werken.
Maar iets houdt het toch nog tegen, daar ik niet zown held ben met netwerken kan ik maar niet achter de oorzaak komen.

Paar screenshots:

Ipconfig/all van de server:

www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/server.jpg

Juiste ip is bij beide routers doorgegeven, juiste poorten, ik weet het eerlijk gezegd niet echt meer?
iemand wellicht nog handige tips wat ik kan proberen?

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-02 01:03
Juiste ip is bij beide routers doorgegeven, juiste poorten, ik weet het eerlijk gezegd niet echt meer?
iemand wellicht nog handige tips wat ik kan proberen?
Hoe staat alles nu ingesteld dan...

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:36

HaTe

haat niet

Op de speedtouch router moet je het IP adres van de 2e router opgeven ipv die van jouw pc bijvoorbeeld.

Als dat niet werkt weet ik het ook niet :P

Volgens mij kan dit niet eens goed werken.. De 2e router verwacht gegevens van je modem te krijgen toch?

[ Voor 26% gewijzigd door HaTe op 18-09-2009 18:24 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Werk je met dubbel NAT of staat de Linksys als switch afgesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 18-09-2009 23:36 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Waarom wil je 2 routers uberhaupt hebben? Dubbel-nat zorgt alleen maar voor ellende, dus niet gebruiken tenzij je een verrekte goeie reden hebt.

2 opties: Je linksysje als AP/switch instellen: IP geven (10.0.0.1 bijvoorbeeld), DHCP uitzetten, en met zn LAN aan de speedtouch knuppen (wan ongebruikt laten)

2e optie: Je Speedtouch in spoofing/bridge zetten (afhankelijk van je isp) en de linksys het routeren laten doen.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 18:37
DJSmiley schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:51:
Waarom wil je 2 routers uberhaupt hebben? Dubbel-nat zorgt alleen maar voor ellende, dus niet gebruiken tenzij je een verrekte goeie reden hebt.

2 opties: Je linksysje als AP/switch instellen: IP geven (10.0.0.1 bijvoorbeeld), DHCP uitzetten, en met zn LAN aan de speedtouch knuppen (wan ongebruikt laten)

2e optie: Je Speedtouch in spoofing/bridge zetten (afhankelijk van je isp) en de linksys het routeren laten doen.
Linksys ethernet ingang is gewoon een lan kabel, telefoonkabel past daar dus niet in. vandaar telefoonkabel -> speedtouch -> vanuit speedtouch 1 lan kabel in ethernet ingang op de linksys. ik kon het zo 1 2 3 ook niet anders verzinnen, of zijn daar kleine adapters oid voor? van telefoonkabel -> lan kabel?

ik ben nu zo wat aan het kijken, maar kan spoofing / bridge zo 1 2 3 niet in het speedtouch config menu vinden. DHCP uitschakelen is zinloos?

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 22:04

hgp

Je kan niet zomaar een telefoon kabel in je linksys stoppen want dat is waarschijnlijk geen modem.

DHCP kan je wel uitschakelen op de Linksys maar dan moet je de kabel van je modem naar de Linksys in een LAN poort stoppen i.p.v. de WAN poort (op de Linksys). Zoals DJSmiley ook zegt.

Dubbele NAT zou geen probleem hoeven zijn, maar je geeft een beetje te weinig info om daar wat zinnigs over te zeggen. Wat is bijvoorbeeld het ip van je modem aan de lan kant en het ip van je linksys aan zowel de LAN als (die staat er wel) de WAN kant? Welke poort forwards heb je precies gemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door hgp op 19-09-2009 00:13 ]

Pagina: 1