Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:30:
Op welk kanaal staat de Fritz box ingesteld?
Is de Fritz zichtbaar in de lijst met netwerken?
Koppel de laptop met kabel aan de Fritz, ga in de configuratie, en kijk wat voor netwerksleutel erin staat. Kopieer dat met Ctrl-C en koppel dan de kabel af. Probeer met WiFi aan te koppelen, en als Windows om wachtwoord vraagt, dan Ctrl-V.
Op welk kanaal hij staat weet ik niet, ik kan het netwerk wel zien in de lijst met netwerken.
De netwerksleutel weet ik, en deze werkt wel op andere laptops. Dus deze is volgens mij goed.
Waar zou ik dit na kunnen kijken ?
pinockio schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:33:
Is het signaal goed? Ik heb de indruk dat vooral het dhcp-gedeelte een goed signaal vereist. Soms kun je nl. nog wel verbinding krijgen bij gebruik van een vast IP-adres waar dat via DHCP niet lukt, en als je dan dichterbij gaat zitten lukt het ook met DHCP.
Tussen de 1 - 3 (van 5) streepjes. Niet denderend dus.
Ik kan het dichterbij wel eens proberen. Overigens als ik zelf een IP instel, komt deze er wel in, (ipconfig)
alleen ik weet de DNS adressen die ik in moet voeren niet.
En het is natuurlijk beter ingesteld in zo'n netwerk als elk apparaat met DHCP kan werken.
Omdat er ook regelmatig mobiele telefoons / andere laptops aangemeld worden.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:47:
Het kan ook zijn dat de laptop wifi drivers niet goed werkt met WEP. Probeer de drivers te updaten! En kijk of het toe gestaan is om nieuwe pc's/laptop's verbinding mogen maken met de router.
En kijk ook of mac filter aan staat.
Toen ik de laptop opnieuw heb geinstaleerd, heb ik de nieuwste drivers van de HP website erop gezet.
Dus deze zijn volgens mij wel goed. Voorheen heeft de laptop het wel altijd gedaan.
Waar zou ik dit mac-filter kunnen vinden ?
job schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:53:
Het leuke van wep is dat je bij een foutief ingevoerd wachtwoord je hier geen melding van krijgt.
Je kan dan eindeloos wachten op een ip wat niet komt.
Het is dan dus altijd het beste de lijst met voorkeursnetwerken op te schonen en het nog eens te proberen.
Oke, kan ik doen. Maar ik weet eigenlijk 100% zeker dat ik de goede sleutel heb.
Aangezien de sleutel het wel doet op andere laptops.