Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tim-B
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik zag dat dit nieuwe mobieltje van SE nog nergens op het forum voorkwam, vandaar dat ik dit topic open.

Uiterlijk
Afbeeldingslocatie: http://bestmobilephonereviews.files.wordpress.com/2009/05/sony-c901-silver.jpg

Info
Het is een 13mm dikke candybar met een 5 megapixel autofocuscamera en Xenon-flitser, face-detection, geo-tagging en Smile Shutter-mode. Het toestel is ook uitgerust met een 2,2 inch TFT-scherm, 3G, FM-radio, Bluetooth en accelerometer. Tevens kan je met de YouTube applicatie je eigengemaakte filmpjes gelijk online zetten en met je vrienden bekijken.

Specs

Algemeen:
* - Vorm: candybar
* - Formaat 105x45x15 mm
* - Gewicht 107 gram
Geheugen:
* - 120 mb
* - Uitbreidbaar met SD kaart
Display/scherm:
* - type TFT 16 miljoen kleuren
* - Resolutie 240x320 px
Data:
* - Freq: 850/900/1800/1900
* - GPRS / EDGE
* - UMTS / HSDPA
Tekstinvoer:
* - T9
Draadloos:
* - Bluetooth
Digitale camera:
* - fotocamera
* - 5.0 megapixel
* - digitale zoom
* - flits/autofocus
Voice:
* - Voicerecorder

Multimedia:
* - Games
* - MP3
Beeld en klank:
* - FM radio
* - Ringtones / trilfunctie
* - MP3 / MPEG4 video
Informatiebeheer:
* - Organiser
* - Email
Accu:
* - Standbytijd 430 uren
* - Spreektijd 570 minuten
Overige:
* - JAVA
* - Handsfree functie

Alle specs op de site van SE

Ik zit er sterk aan te denken om deze mobiel te kopen vanwege het dunne compacte formaat en de vele functies die erop zitten. Is er iemand die ervaring met deze telefoon heeft?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Is dit nou de SonyEricsson die die prijs had gewonnen omdat `ie zo ecologisch verantwoord is?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Dat zit niet bij.

GPS:
* - Navigatie A-GPS

• Tim-B
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:11:
Dat zit niet bij.

GPS:
* - Navigatie A-GPS
*aangepast*
Dat is wel een tekortkoming bij deze telefoon, zeker als je je bedenkt dat de C905 voor ongeveer dezelfde prijs in de winkel ligt. Krijg je toch meer voor je geld mee. Alleen de vele negatieve reacties in het c905 topic weerhouden mij ervan om deze aan te schaffen.

Of 'ie een prijs heeft gewonnen weet ik niet, maar deze SE zou wel energie zuiniger zijn dan de overige modellen en de behuizing is van 50% gerecycled materiaal gemaakt, voor wat het waard is....

Verwijderd

ik ga volgende maand in Hong Kong deze telefoon voor 138 Euro (HK$1,580) zonder abonnement kopen.

De SE C905 kost 215 Euro (HK$2,450). Maar deze heeft vele negatieve reacties.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
review op GSM Arena: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_c901-review-401.php

Ik geloof dat de zwarte versie ook leverbaar wordt in NL, ik hou hem zeker in de gaten. En voor een prijs van iets boven de 200 euro wil ik hem wel :) (zag ergens al 218,-, maar nog niet leverbaar)

Afbeeldingslocatie: http://pic.gsmarena.com/vv/reviewsimg/se-c901/phone/gsmarena_001.jpg
de glimmende metalen lijntjes tussen de toetsen hadden van mij niet gehoeven...

[ Voor 34% gewijzigd door draakhoofd op 07-10-2009 11:13 ]

Verwijderd

Op voorraad, levering binnen 1 werkdag

SonyEricsson C901 Noble Black / simlock vrij
http://www.2call.nl/sonye...-c901-noble-black/T10736/

Maar ik haal liever in volgende week (vakantie voor 2 weken ) in Hong Kong voor 137 Euro (HKD 1578.-) met Europese Firmware.

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Ik heb deze telefoon in het zwart nu 3 weken (via studentmobiel). Heb de telefoon gekozen omdat ik geen clampshell of schuiftelefoon wilde hebben, maar nog wel een SonyEricsson (kom van 4 jaar K750).

Wat direct opvalt als je hem in je hand hebt, is het gewicht van de telefoon. Je hebt echt het gevoel dat je wat vast hebt, wat ik erg prettig vind. Qua uiterlijk vind ik hem heel mooi; heel strak en mooi diepzwart. Behuizing is matzwart dus geen problemen met vingerafdrukken. Qua bouw kwaliteit vind ik het heel goed, op het batterij klepje na. Dit is toch wat dun, en zeker omdat hier ook het schuifklepje van de lens op zit. Maar aangezien je niet elke dag je simkaart, batterij of M2 kaart eruit haalt, is dit niet heel erg. Zolang alles dicht is, voel alles heel solide aan.

Wat ik minder vind is dat er in het pakket geen USB kabel zit en ook geen M2 kaartje. Ik las wel ergens dat ze in sommige landen wel een M2 kaartje erin stoppen, maar in mijn pakket in ieder geval niet. De accessoires van andere SE telefoons zullen ook hier op passen, zolang het met de SE multiport werkt. Dus ook de USB kabel van de K750 en HPM-70 koptelefoon.

Zoals gezegd, de lens wordt goed beschermd wordt door een schuifklepje. Als je het klepje openschuift dan schakelt ie automatisch over naar de camera mode. Foto's zijn okay. Overdag maakt ie goede foto's, behoorlijk scherp. De flits is behoorlijk sterk. Als je de flits moet gebruiken, is het beste om je object niet te dichtbij te fotograferen, anders overbelicht je het juist. Je hebt nog wel wat extra modes, maar heb die niet uitgebreid gebruikt. Weet niet of het bij alle firmware zo is, maar als je de telefoon op silent zet, heb je geen shutter geluid.

Batterijduur is prima. Ik laad hem op om de 2-3 dagen ofzo. Dat met gemiddeld half uur bellen per dag, paar smsjes en half uurtje muziek luisteren. Dan is ie nog niet helemaal leeg, maar op 40-50% ofzo.

Numpad is goed bedienbaar, alle cijfertjes goed te bereiken zonder verkeerd te typen. Over de knopjes daarboven iets minder enthousiast. Het zit toch wel allemaal erg dicht bijelkaar. Vooral in het begin was het wennen en drukte ik vaak op de verkeerde knop. Voor mensen met wat grotere handen kan het lastig blijven.

Telefoongesprekken zijn goed te verstaan, ik ben daarover erg tevreden. De beltoon is luid genoeg. Ik vind de trilsterkte wat zwak. Ter illustratie; had ik mijn oude K750 op silent op een tafel, dan merk je vanaf een afstand als hij afgaat door de tril. Bij deze is dat veel minder.

Heb de telefoon vanaf eind september non stop aangehad en nog geen vastlopers gemerkt. Heb ook nog niet gekeken of er een nieuwe firmware beschikbaar is. Maar tot nu toe ook nog geen problemen tegen gekomen dat ik verlang naar een nieuwe firmware.

Al met al ben ik erg blij mee. Solide, strakke telefoon met een leuke camera.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Pagina: 1