Toon posts:

wat raden jullie mij aan..

Pagina: 1
Acties:
  • 808 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo..

ik heb al een 2 jaar dit systeem waar ik altyd mee game..

ps : de pc is niks aan verandert dus niks overclocked op mij videokaart naar maar dat is een oc versie.

setup

pc behuizing : mozart tx zwarte versie
mainbord : m2n sli deluxe
geheugen : 2x GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz in totaal 4 gig
cpu : AMD CPU Athlon 64 X2 6400+ 125 Watt Black Edition 3.20 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB , Tray
cpu cooler : Zalman CNPS8700 LED
voeding : weet zo ff het merk niet maar is een 700 watt
hardisk : 4 x sata matrox schijven 2 x matrox ide schijven
video kaart : MSI Radeon HD 4870X2 OC 2048 MB deze is wel een jaar later er in gekomen..

en.... ik heb vorige week 3 x lg 22 inc schermen gekocht met matrox triplehead2go digitaal .. suround gaming..

maar.... het begint allemaal vord een beetje te stotteren sinds met die hoge resolutie ( 3840 x 1024 ) .

en nu is de vraag scheelt het als ik mij mainbord en cpu en zo ga upgraden ?? zo ja wat raden jullie mij aan.. ik heb altyd amd gehad mischien een keer overstappen naar intel ?? ik speel dagen nacht games.. en ik wil deze dus ook op hoge resolutie en alles op full speed kunnen draaien.. en ook de games die er nu aan beginen te komen.. nieuwe cod crysis enz enz.. en die wil ik vlekkeloos kunnen draaien .. heb nu hele lage fps en cod 4 en 5 en zo is niet meer zo heel vloeiend :S:S ... en ik zat al wat rond te kijken maar ik vraag eerst jullie raad.. wat ik het beste kan nemen zo dat ik alles full speed kan draaien zonder dat het begint te stotteren.. en zou het ook schelen om nog een 4870x2 oc versie er bij te zetten in sli ??? naja ik hoor het wel van jullie alvast bedankt!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 17:31 ]

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Crysis zonder lag spelen is moeilijk. Ik heb hier een zeer net systeempje staan, Intel Quad, 16 GB RAM, geForce 9800 GX2, etc.. Maar hij heeft er soms nog moeite mee als ik een ander iets zwaarder programma draai.

Ik zou wat gaan passen en meten wat er allemaal past bij de hardware die je nu hebt waar eigenlijk helemaal niets mis mee is. Ik bedoel dus mobo, cooler, voeding, hdds, (vid kaart eigenlijk ook)..

Verwijderd

Hallo,

je PC upgraden hoeft natuurlijk niet perse want je kan tijdelijk ook je resolutie iets lager zetten. En het ligt er ook voornamelijk aan wat je budget is voor de upgrade
Momenteel is de i7 serie van intel erg goed, je kunt hier misschien eens benchmarks van opzoeken en kijken wat je het meeste trekt.

Over de SLI moet ik wel vermelden dat ATI gebruik maakt van crossfire, als je moederbord het aankan (aansluitingen en chipset) kun je er wel een kaart bijzetten, of dit veel helpt durf ik echter niet te zeggen.

Ook de videokaart (X2) wil al zeggen dat er 2 videokaarten aanwezig zijn in je systeem, zoals ik al zei weet ik niet of het mogelijk is of nut heeft er nog een bij te zetten.

Groet

Verwijderd

wacht een maandje en scoor een HD5870

http://www.youtube.com/watch?v=mzGtxlaPQqY

Verwijderd

Topicstarter
hallo..

ik wil naturlijk niet 800 euro gaan betalen voor een cpu van i7 maar ik wil wel de games vlekke loos kunnen spelen.. en dat is dus nu het geval niet en al helemaal niet met deze hoge resolutie :( het hapert en stottert vaak zelfs met cod 4 :S heb hem ook net op nieuw geinstaleert alle nieuwste drivers er op en zo.. maar als het allemaal veeeel meeer vooruit komt met een i7 prosessor ? en voor al dadlijk de nieuwe cod 6 wil ik zekerrr spelen zonder dat hij een keer begint te haperen of zo.. ik hoor het wel van jullie

Verwijderd

zelf heb ik laatst voor 400 eu een moederbordje en processor (i7 860) bij elkaar gezocht, dit is toch de helft minder dan jij opnoemt. Je hebt natuurlijk ook de processor versies van 500 euro en dan kom je inderdaad bij de 800 euro.
AMD heeft ook redelijke Phenom processors die nog op jouw moederbord passen, ook dit is een kwestie van (uit)zoeken.
Wat ik wel raar vind is dat je een HD4870X2 opstelling heb (crossfire als ik me niet vergis?) in een SLI moederbord. SLI werkt namelijk alleen op NVidia kaarten en zou misschien ook de reden kunnen zijn van de verminderde prestaties.

Verwijderd

video kaart : MSI Radeon HD 4870X2 OC 2048 MB deze is wel een jaar later er in gekomen..

en.... ik heb vorige week 3 x lg 22 inc schermen gekocht met matrox triplehead2go digitaal .. suround gaming..
euu... je hebt 3 monitoren aangesloten op de matrox kaart? die dingen zijn niet bedoeld om te gamen...

je moet 2 moniten gebruiken aangesloten op de 4870X2, of een h5870 scoren(die support 6 schermen)

die processor van jou moet het makkelijk kunnen trekken, een i7 is ZWAAR overkill atm

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vorige week de matrox triplehead2go kastje gekocht voor suround gaming .. en die zit aan gesloten op mij msi 4870x2 kaart.. maar hoebedoel je meganutter dat ik dus de verkeerde mainbord heb voor die videokaart die ik heb of? en welke i7 pros zou ik moetten nemen volgens jullie als die een stuk sneller is en mainbord die ook bij de 4870x2 hoort?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:06:
Wat ik wel raar vind is dat je een HD4870X2 opstelling heb (crossfire als ik me niet vergis?) in een SLI moederbord. SLI werkt namelijk alleen op NVidia kaarten en zou misschien ook de reden kunnen zijn van de verminderde prestaties.
Leesfoutje denk ik. Hij bedoeld niet dat hij 2 x een HD4870 kaart in zijn systeem heeft maar 1 x een HD4870X2, in feite een dualcore videokaart. Hier is geen Crossfire voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
yes het is een dualcore videokaart x2 .. maar nu weet ik eiglijk nog niet precies wat ik moet doen om mij games vloeiend en stotterloos te spelen... nieuwe cpu nieuwe mainbord ?

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Darkstone ik denk dat je hem verkeerd begrijpt... Dat "matrox kastje" doet vrijwel hetzelfde als dat nieuwe eyefinity en maakt van meerdere schermen 1 scherm. Dat kastje zit dus tussen de graka en de monitoren...

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:06:
Een HD4870x2 is één kaart, weliswaar met interne crossfire maar dit kan best op bordjes die geen Xfire ondersteunen. Wel is het zo dat met een andere HD4870x2 je quad-Xfire hebt, en dat loopt wél minder lekker en zou ik dus sowieso niet doen. Ik zou eens uitzoeken of de nieuwere phenom II op dat mobo gesupport worden, dat zou een mooie doch goedkope upgrade zijn. Ook is 2GB geheugen vrij weinig dus scoor er nog 2GB bij (à la 25 euro ofzo). Zoals al is gezegd kan je met een martox niet goed gamen oke, misschien wel, weet ik niet :). De nieuwe HD5xxx-serie die over een paar dagen uitkomt kan dit juist vlekkeloos, en een HD5870 staat bij salland al voor 320 euro op de site.

(Core i5 is trouwens ook een prima optie, die zijn wat goedkoper maar ook harstikke goed voor gamen)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik lees nu dat ik 2 gig heb staan bij mij setup ik heb al 4 gig in mij pc zitten.. typ fout.. zal ik ook ff fixen.. welke cpus moet ik aan denken die een stuk sneller zijn dan en helpt dit als ik die ga veranderen..

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Snellere CPU's zijn (in volgorde van snel tot snelst, en goed betaalbaar tot duur) de phenom II, Core i5, core i7. Daartussen zitten dan weer verschillende modellen. De phenom II is opzich al snel genoeg om goed mee te gamen.

Verwijderd

Topicstarter
kunnen jullie een voorbeeldje geven welke ik dan moet pakken ( weet het ook allemaal niet zo goed )

als ik bv een i7 pros pak is dat heel veel verschil met wat ik nu heb ? of ik kijk altyd bij salland op de site bij snelheid van de pros ghz hoe hoger meer ghz hoe sneller toch.. of moet ik niet alleen daar naar kijken?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Wat je zou moeten doen, is kijken wat momenteel de bottleneck in je systeem is, bij de games die je speelt. Dus monitor de belasting van zowel je cpu cores als je gpu's. Als er een duidelijke bottleneck is heeft die een belasting van 100% en de andere niet. Nu is het niet altijd niet direct duidelijk, maar het kan waarschijnlijk wel een indicatie geven.

p.s. AtiTrayTools kan tijdens het gamen de belasting van zowel je gpu als cpu tonen

Als je cpu op 100% hangt, en je gpu's hangen ver onder de 100, 50% ofzo, dan kan je cpu de bottleneck zijn.
Is je gpu 100% belast terwijl je cpu uit zijn neus aan het eten is, kan je wss beter je gpu upgraden. Helaas is het alleen meestal niet zo zwart-wit.

[ Voor 32% gewijzigd door Harrie op 18-09-2009 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet tijdens het game kijken wat me cpu doet.. als die op 100 blijft hangen is het niet goed ..

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:12
Wat jij moet doen is zelf reviews opzoeken en aan de hand daarvan keuzes maken.

1 ding; het aantal Ghz zegt NIETS ;) Reviews zeggen meer dan specs. Google eens op Phenom II review of pak elke willekeurige processor waarvan je wilt weten hoe die presteerd. (Core i5 of i7)

Als je moederbord een PHenom II ondersteunt is dat de beste upgrade die je kunt doen, gewoon omdat je alleen maar een nieuwe processor hoeft (€150-€200)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Even nagezocht, en je mobo ondersteunt geen AM3 processoren helaas...

Verder is je graka de snelste die op dit moment te krijgen is, en je processor is niet slecht maar lijkt me dat die dus de bottleneck is. Wat mogelijke upgrades van CPU+mobo(+geheugen, als dat mobo geen DDR2 gebruikt, anders kan je gewoon je geheugen gebruiken dat je nu hebt):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 92,50€ 92,50
1Asus M3A76-CM€ 48,95€ 48,95
ImporterenTotaal€ 141,45

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 148,50€ 148,50
ImporterenTotaal€ 197,45

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-P55-UD3R€ 114,06€ 114,06
1Intel Core i5 750€ 159,90€ 159,90
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 78,52€ 78,52
ImporterenTotaal€ 352,48

De mobo's heb ik trouwens schaamteloos uit het BBG-aanschaftopic gehaald, daar staan misschien ook wel wat tips in...

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:12
bwerg schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:16:
Even nagezocht, en je mobo ondersteunt geen AM3 processoren helaas...

Verder is je graka de snelste die op dit moment te krijgen is, en je processor is niet slecht maar lijkt me dat die dus de bottleneck is. Wat mogelijke upgrades van CPU+mobo(+geheugen, als dat mobo geen DDR2 gebruikt, anders kan je gewoon je geheugen gebruiken dat je nu hebt):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 92,50€ 92,50
ImporterenTotaal€ 141,45
Met deze upgrade schiet die weinig op denk ik...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. ik had ook al naar zo i7 proc zitten kijken.. Intel Core I7 860 2.80 GHz, 4.8 GT/s, 1 MB, 8 MB, Boxed ik weet et gewoon niet haha.. maar de ghz van mij proc die ik nu heb is 3.20 ghz en die van i7 2.80 .. of heeft dat er niet mee te maken wwelke sneller is en zo.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
to zo veralvast bedankt mesnen voor de hulp.. tips en zo altyd welcom ik hoor het wel..

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik raad een spellingscontrole aan :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kan er geen x4 940 in zn mobo? Dat is geen AM3 dacht ik.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-02 23:09
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:39:
hardisk : 4 x sata matrox schijven 2 x matrox ide schijven
Waarvoor gebruik je die IDE schijven? Die zijn namelijk trager, en Windows of games daar vanaf draaien kan ook nog wel prestatieverlies tot gevolg hebben.

Oh, en matrox maakt geen harddisks, dat doet Maxtor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht voor momenteel populaire configuraties.

We verwachten dat je zelf op zoek gaat naar benchmarks, reviews en specificaties om zo te bepalen wat voor hardware je nodig hebt. Omdat het op deze manier niet de bedoeling is om aankoopadviezen aan te vragen gaat dit topic op slot. Mocht je in je zoektocht nog tegen specifieke problemen aanlopen, dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, waarin je aangeeft waarin je precies aangeeft wat je hebt gevonden en waar je nog tegenaan loopt.

Daarnaast zou ik je willen vragen eens op je spelling en interpunctie te letten, want het leest niet echt prettig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.