SABNZB vreet geheugen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-07 21:14
Beste allen.

Sinds een maand tevreden gebruiker van SABNZB, weer wat anders dan Newsleecher of Grabit. Eenmaal wennen en het werkt ideaal! :)

Echter, SABNZB geeft ook ontzettend veel irritatie..
Nadat een nzb klaar is met downloaden heb ik SABNZB zo ingesteld dat hij automatisch parred en unrarred.
Hier kan ik heel kort in zijn, dit neemt veel, zo niet al mijn ram geheugen in gebruik!!
Ik heb er 2x 2 latjes ram in zitten die bij normaal gebruik voor 1/3 in gebruik zijn.
Gaat SABNZB aan de slag met parren en unrarren schiet het vol tot ~98/99% !
Hierdoor kan ik uiteraard niks meer met mijn pc.

Uiteraard zelf bekeken of dit op te lossen is. Zo heb ik mijn cashe schijf verplaatst naar een andere HDD en wat geprutst aan de:
Article Cache Limit:
Cache articles in memory (reduce disk access).
Echter weet ik niet zo goed wat ik er mee aan moet en wat verschillende waardes uit proberen wilde ook niet bijzonder helpen.

Iemand die weet hoe ik dit vervelende probleem op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38
Als jij zelf unpart en unrart heb je dan ook zo'n last van performance problemen of is dit alleen met Sabnzb?

Daarnaast zou je kunnen testen of het ligt aan het unparren of unrarren door één van beide uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die article cache limit is voor zover ik begrepen heb (sinds een paar dagen ook met SABnzb aan de slag) in elk geval niet van toepassing. Die instelling bepaalt alleen hoeveel RAM geheugen wordt gebruikt om gedownloade artikelen te cachen in RAM voor ze worden weggeschreven als .rar files (of net wat voor files het moeten worden). (Zodat er dus niet continue disk activiteit hoeft te zijn)

Zelf heb ik er eigenlijk niet echt last van. Mijn servertje waar SABnzb op draait heeft maar 384Mb geheugen, maar dat loopt niet vol tijdens het unrarren/unparren. Wel moet ik die cache limit niet te hoog zetten (heb em nu op 70M), maar die wordt al aangesproken tijdens het downloaden, niet pas bij het unparren/unrarren.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 18-09-2009 16:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Normaal handmatig met Quickpar geeft totaal geen problemen, het ligt dus ECHT aan Sab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 08:01

mace

Sapere Aude

Tomino schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:11:
Normaal handmatig met Quickpar geeft totaal geen problemen, het ligt dus ECHT aan Sab...
Ja, maar het unrarren dan? Of doe je dat dan ook handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Als ik iets uitpak met Winrar, unrarren dus is er geen probleem. Ik rar al sinds tijd en wijlen grote rar bestanden.
Echt sinds SAB knalt mn ram pas vol.
Dus als ik het handmatig zou doen ( alles) dan zijn er geen problemen, maar laat ik het door SAB doen, wel probs!

Zit overigens hier met een AMD 720BE x3

[ Voor 23% gewijzigd door Tomino op 18-09-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:38
Tomino schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:16:
Zit overigens hier met een AMD 720BE x3
En wel operating systeem en welke versie van Sabnzbd?

Als je (uitgaand van Windows) in de taskmanager kijkt, wel proces heeft dan zo veel geheugen in gebruik?
Op zich is het vreemd dat het zowel bij parren als unrarren gebeurt. Dit zijn bij Sabnzbd afzonderlijke programma's en als er al eentje een geheugenlek zou hebben dan is het wel vreemd dat de andere ook de mist in gaat.

Als het misgaat, is Sabnzbd dan tegelijk bezig met een volgende download in de queue of treedt het ook op als je maar een enkele download hebt? Bij mij wil Sabnzbd (op XP) nogal eens crashen als hij het volgende bestand download terwijl hij nog aan het parren of unrarren is.

En als hij klaar is, komt het geheugen dan wel gewoon terug?

[ Voor 3% gewijzigd door joppybt op 18-09-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik zal wat vollediger zijn:
SABNZB 0.4.11
Windows 7 beta 7068

Hier stond een verkeerd voorbeeld. Voorbeeld bestand was 700 mb, daar is er niks aan de hand

Goed voorbeeld: Bestand van 6 Gig.
Na het downloaden verifieren, geen probleem
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/verifying.png

Na het verifieren, extracten. Hier gaat het mis. Na elk rar deeltje af te gaan klimt en klimt mijn ramverbruik! Totdat alles vol zit en de zaak er mee ophoud. Dit is te zien in onderstaande screen. De Unrar.exe is normaal, maar de blauwe lijn rechts is helemaal bovenaan. Na ongeveer 50 rars extract te hebben zit ik op mijn 3,9 gig en tsja, is het over.
Het is dus echt tijdens het extracten..

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Unrar.png

[ Voor 77% gewijzigd door Tomino op 18-09-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-07 18:07
Volgens mij reserveert Windows 7 geheugen voor dat proces. Repareren neemt gewoon veel resources in beslag. Die instelling kun je ook niet 'wijzigen' volgens mij. Je zou evt sabnzb een lage prioriteit kunnen geven in Windows 7.

Bij mij gaat bij het uitpakken / repairen ook altijd CPU naar 100%. Een E6850 @ 4ghz en een i7 netzogoed.

Als toevoeging kan ik ook nog zeggen dat Windows hoogstwaarscheinlijk ook nog eens Virtual Geheugen gebruikt (ook al is er geheugen over). Dan krijg je Read+Writes op je harde schijf en moeten de read's en write's op elkaar wachten.

Ik zou je pagefile gewoon klein houden.

(Allemaal opties wat het zou kunnen zijn; ik zeg dus niet dat het dat probleem is :) )

Het verifiëren gebruikt trouwens gewoon alle beschikbare resources. Dat is ook vrij normaal. Je zou zoals hierboven beschreven het minder prioriteit kunnen geven.

[ Voor 64% gewijzigd door RedHat op 18-09-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Update, ik had een verkeerd voorbeeld. Het is juist tijdens het extracten.
Maar waarom is dit wel bij Sab en niet bv bij grabit..?
Nu weekendje naar Swiss, na weekend weer aan verder!

[ Voor 17% gewijzigd door Tomino op 18-09-2009 18:14 ]

• Tomino
Iemand ter hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Sorry voor de kick nogmaals, het is zo verschrikkelijk vervelend.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Unrar.exe, kan je die misschien vervangen voor de 64-bits variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik zie dat je Windows 7 gebruikt, 64-bit neem ik aan? Gaat hij dan niet unrar.exe emuleren oid?
Verder zou je unrar.exe kunnen vervangen door een nieuwere/andere versie, wellicht dat het helpt.
Heb je het probleem onder XP ook?
edit:
Spuit 11, Weer die mace hé! *zwaai* mace ;) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Puch-Maxi op 25-09-2009 17:26 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-07 22:19
Ik heb geen probleem onder x64 windows 7 RTM, met sabnzbd 0.4.11. Herinstall werkte bij mij ook een keertje met vaag probleem.

Ik ga volgende keer even bijhouden hoeveel RAM sab gebruikt tijdens extracten. Even een mooie film vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Inderdaad W7 64 bits.
Net Winrar vervangen door de nieuwste 64 bits variant.
Unrar.exe is een commandline functie van Winrar en is als het goed is ook vervangen door deze versie.
Onder XP kan ik het niet proberen, staat hier niet meer op :)

@ boven mij. Pak dan een film die groter is als je Ram geheugen, alleen dan stuffed hij je ram natuurlijk voll ( in mijn geval dan ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door Tomino op 25-09-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ondanks dat ik Winrar 64 bits heb geinstalleerd krijg ik hem niet als 64 bits programma werkend. Hij blijft *32 in mn resource monitor!
Overigens, Unrar.exe neemt niet meer dan 1 mb in beslag..

Oftewel, ik zal het nooit oplossen..

[ Voor 27% gewijzigd door Tomino op 25-09-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Puch-Maxi schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:24:
Ik zie dat je Windows 7 gebruikt, 64-bit neem ik aan? Gaat hij dan niet unrar.exe emuleren oid?
Verder zou je unrar.exe kunnen vervangen door een nieuwere/andere versie, wellicht dat het helpt.
Heb je het probleem onder XP ook?
edit:
Spuit 11, Weer die mace hé! *zwaai* mace ;) _/-\o_
haiiiii. :w

Ja hij "emuleert" hem, dat kan je zien omdat er *32 achter het proces staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tomino schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:34:
Inderdaad W7 64 bits.
Net Winrar vervangen door de nieuwste 64 bits variant.
Unrar.exe is een commandline functie van Winrar en is als het goed is ook vervangen door deze versie.
Onder XP kan ik het niet proberen, staat hier niet meer op :)

@ boven mij. Pak dan een film die groter is als je Ram geheugen, alleen dan stuffed hij je ram natuurlijk voll ( in mijn geval dan ;) )
Als ik het goed heb heeft sabnzb zelf zijn eigen unrar.exe etc. en gebruikt hij niet je geinstalleerde. Copieer je eigen unrar.exe eens over die van sabnzb heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Als het goed is heeft hij dat gedaan, tenminste dat is waar we op doelden natuurlijk ;)
De losse Winrar "Windows" installatie doet SABnzbd helemaal niets mee.
Op het IRC channel van SABnzbd zeggen ze het volgende: "Als je zoveel geheugen hebt, waarom zou je het dan ook niet gebruiken?" red. vrij vertaald vanuit het Engels.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tof, ik heb er ook geen problemen mee dat hij het gebruikt... alleen je pc freezed gewoon compleet/half/irritant als het gebeurd.

Hij zou gewoon moeten uitpaken in een cashe map net zoals winrar dat doet, en niet in mn ram stoppen.
Winrar verplaatst ook altijd uit een $map en dan pas naar de lokatie naar waar jij het wilt.

Dit zou sab ook moeten doen.
4 gig op 99% vol hebben is gewoon onwerkbaar.
Ben ik ECHT de enige die SABNZB gebruikt met 4 gig op W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, ik ook. Alleen heb ik zowel de temp files als completed files op HDD2 ingesteld.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
ik ook, temp en cashe is gescheiden..

Sorry, i did! Overschreven al sinds gister!

[ Voor 47% gewijzigd door Tomino op 26-09-2009 13:29 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Je hebt nog steeds niet de unrar.exe van sabnzbd zelf vervangen. Het installeren van winrar is niet genoeg. Je moet handmatig unrar.exe vanuit de winrar directory naar die van sabnzbd kopieren.

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-07 22:19
Tomino schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:34:
Ik heb regelmatig grotere bestanden gepakt dan de 4GB RAM die ik heb. Nog geen problemen ondervonden, maar krijg jij een foutmelding als je RAM volstroomt? Of wordt je PC stroperig? Maw. hoe merk je het?

• Tomino
Goed lezen, heb ik al meerdere keren vermeld.
Het word onwerkbaar om nog op je pc te werken als je heel je pc stroperig wordt en er geen ram meer over is voor andere processen. M.a.w 99% in gebruik is geen pretje en ik kan dan ook niks voor gedurende meerdere minuten..

Puntje bij paaltje, Grabit die ook zelf uitpakt etc en doet wat SABNZB doet heeft dit niet..!
Ik moet dus voorkomen dat alles in mn ram gaat en dat SAB dingen in mn Cashe$ zet, net zoals winrar dit doet..

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tomino schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:51:
Goed lezen, heb ik al meerdere keren vermeld.
Het word onwerkbaar om nog op je pc te werken als je heel je pc stroperig wordt en er geen ram meer over is voor andere processen. M.a.w 99% in gebruik is geen pretje en ik kan dan ook niks voor gedurende meerdere minuten..

Puntje bij paaltje, Grabit die ook zelf uitpakt etc en doet wat SABNZB doet heeft dit niet..!
Ik moet dus voorkomen dat alles in mn ram gaat en dat SAB dingen in mn Cashe$ zet, net zoals winrar dit doet..
Heb je zelf ondertussen al eens de unrar.exe die met sabnzb meegeleverd is handmatig vervangen door de unrar.exe die met winrar meegeleverd wordt?

Want er is nog maar x keer gezegd dat je dit moest doen, maar ik zie nergens dat je dit al gedaan hebt. Dit zou hetzelfde gedrag als de unrar.exe van winrar moeten veroorzaken.

Alternatief is om eens in de source van sabnzb te kijken waar unrar aangeroepen wordt en hier een cpu / mem-throttler omheen gooien...

• mace

mace

Sapere Aude

Edit, ik zie net je edit.

[ Voor 88% gewijzigd door mace op 26-09-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:53
Sinds enkele dagen ook SABnzb+ gebruiker (maar dan niet op W7, maar op m'n Synology NAS). Wat een super tool zeg. In combinatie met de RSS feed van tvnzb.com automatisch al je favoriete series downloaden/uitpakken en op de juiste plaats neerzetten. Ook nog ff laten greppen op S01E01 in een 'new tv series' category en ik kan meteen zien of er nog interessante nieuwe series zijn bijgekomen :)

Zou echter leuk zijn als versie 0.5 uitkomt, dan hoeft de PAR check tenminste niet iedere keer te gebeuren (99,99% van alles wat ik download is toch al compleet dus die PAR check mag van mij overgeslagen worden). Die duurt nml nogal lang op m'n NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Nog steeds de enorme memory loss.
Oplossingen zijn nog steeds welkom..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310568

http://trac2.assembla.com.../trunk/main/win/unrar/x64

kijk eens met deze unrar, is versie 3.9 en staat bij add support voor 64bit, misschien moet die in een mapje x64 voor dat ie werkt??

probeer evntueel ook eens manueel met deze versie de grote files te unrarren dmv de command line

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 310568 op 05-11-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tip voor allen:
Maak gebruik van de nieuwste Alpha versie, deze is rete stabiel en meer mogelijkheden
http://rosevalley-network..._panel/download.php?did=6
Pagina: 1