Toon posts:

2 grote problemen :/

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 problemen op mijn pc.

nadat ik windows heb geherinstalleerd is 1. het opstarten van de pc supertraag
en 2 heb ik geen geluid meer.

Als ik voor probleem 2 naar mijn device manager ga, staat onder sound video and game controllers Realtek AC'97 Audio met zo'n geel uitroepteken.
Als ik via Realtek een driver download en die installeer krijg ik een foutmelding :
-------------------------------------------------------------------
The software you are installing fot this hardware

Realtak AC'97 Audio

Has not passed windows logo testing to verify its compability with windows XP
-----------------------------------------------------------------------------------
dan heb ik 2 keuzes.
Continue anyway = pc crasht en nog steeds geen geluid
Stop installation = ook geen geluid.

ik heb geen cds die bij de computer horen en ik ben absoluut clueless.
Zeg maar welke info jullie nodig hebben en waar ik die vandaan kan halen dan zet ik dat asap online

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26
Bij de herinstallatie van Windows zijn logischerwijs de geinstalleerde drivers verloren gegaan. Windows heeft niet alle drivers van jouw hardware "ingebakken" en hierdoor is jouw probleem ontstaan.

Om dit op te kunnen lossen hebben we wat meer informatie nodig. Wat zijn de specificaties van jouw computer? Denk hierbij vooral aan het moederbord (welk merk en type) en welke versie van Windows je hebt geinstalleerd.

Probeer zoveel mogelijk gegevens te verzamelen en zet het hier neer, wellicht kunnen we je dan helpen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Is je geluid onboard? Dan heb je wellicht meer aan drivers die je via je moederbord-fabrikant kunt downloaden.

Verder, over het traag opstarten van je computer is genoeg te vinden, zoek hier eens op GoT op traag opstarten icm [insert OS]. Er is genoeg informatie te vinden over hoe je in kaart kunt brengen wat er opstart en wat je er aan kunt doen.

Rail Away!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al eens nieuwe drivers geïnstalleerd, andere gedownload, op de supportsite van de mobofabrikant gekeken?

Zonder specs te geven kunnen we hier natuurlijk niet veel mee, omdat we niet eens weten welke driver dat je nodig hebt. Dit topic gaat op slot, omdat we verwachten dat je eerst zelf aan de slag gaat om het probleem op te lossen en als je tegen problemen aanloopt precies aangeeft over welke hardware het gaat, welke drivers dat je hebt en welke foutmeldingen dat je krijgt.

Dus ga eerst zelf aan de slag met het zoeken naar de juiste drivers die je nodig hebt, en mocht je dan nog tegen specifieke problemen aanlopen, dan kun je uiteraard een nieuw topic openen, waarin je precies aangeeft waar het fout gaat en wat je hebt geprobeerd.

Dit topic is gesloten.