Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• chuckie0071
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
Mijn probleem is als volgt. Ik heb een router met daaraan een vaste pc en een laptop. Pc hangt vast aan de router met een kabel en laptop via draadloos internet. Alles werkt perfect, kan internetten op men laptop, signaalsterkte is goed, alleen krijg ik toch 3-4 keer op een dag dat hij ineens een melding krijgt van beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Dit getal ligt zelf hoger als ik begin te downloaden, dan heeft hij het veel meer. Snap echt niet aan wat het kan liggen! Had eerst automatisch een ip adres laten maken, nu heb ik er zelf 1 ingevuld, dacht dat het hier mee verholpen ging zijn maar het blijft hetzelfde.
Weet iemand waaraan dit ligt en wat ik hieraan kan doen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ander kanaal proberen?

• chuckie0071
Wat bedoel je daarmee?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat je een ander kanaal moet proberen :o

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

die "beperkte verbinding mogelijkheden" wil gewoon zeggen dat je de verbinding bent kwijtgeraakt. Je router is gechrashed, of iets stoort op je netwerkt. In je router kun je wellicht een ander kanaal instellen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• chuckie0071
Welk kanaal zouden jullie nemen?

Hoe geraak ik in router settings?
Als ik http://192.168.1.1 in adresbalk tik krijg ik Verbinding onderbroken

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

De netwerklink werd onderbroken tijdens het onderhandelen over de verbinding. Probeer het opnieuw.

[ Voor 83% gewijzigd door chuckie0071 op 18-09-2009 21:45 ]

Verwijderd

Het ip-adres naar waar je moet surfen kan verschillen van router tot router. Start even de commandline op (Windows-toets + R en typ cmd) en geef daar het commando ipconfig in. Het adres wat naast Standaard gateway staat bij de draadloze internetverbinding is normaal gezien je router.

Welk kanaal je moet kiezen is niet meteen te zeggen. Een goede gok is eens te wisselen tussen 1, 6 en 11, omdat deze kanalen volledig van elkaar gescheiden zijn (zie deze afbeelding)

• chuckie0071
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:18:
Het ip-adres naar waar je moet surfen kan verschillen van router tot router. Start even de commandline op (Windows-toets + R en typ cmd) en geef daar het commando ipconfig in. Het adres wat naast Standaard gateway staat bij de draadloze internetverbinding is normaal gezien je router.

Welk kanaal je moet kiezen is niet meteen te zeggen. Een goede gok is eens te wisselen tussen 1, 6 en 11, omdat deze kanalen volledig van elkaar gescheiden zijn (zie deze afbeelding)
Pff, kom er niet in :s Heb de standaard gateway genomen maar hij doet niks :s

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

pak je merk /type router eens en haal dat door google heen. Staat waarschijnlijk gewoon in de gebruiksaanweizing hoor, die je ook vaak online kunt vinden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Op de bijgeleverde CDROM staat altijd een manual.

Blijkbaar is jouw wireless verbinding niet stabiel. Kan door een te grote afstand komen, veel muren/plafonds of een overbevolkt wireless kanaal.

• chuckie0071
Edgarz schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:32:
Op de bijgeleverde CDROM staat altijd een manual.

Blijkbaar is jouw wireless verbinding niet stabiel. Kan door een te grote afstand komen, veel muren/plafonds of een overbevolkt wireless kanaal.
En daar valt dan niks aan te doen?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

--< -- kabel gebruiken?

Ander kanaal kiezen, of andere plaatsing van antenne...

Komop, beetje zelfwerkzaamheid.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 19-09-2009 18:11 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 18:09

IEF

Why so serious?

@TS: Een beetje eigen inzet zou niet gek zijn. ipv maar passief af te wachten 'valt daar niets aan te doen?' kun je ook eens gaan Googlen op mogelijke verbindingsproblemen/howto's over wireless netwerken.

Zeker over je eigen merk/type router en wireless netwerkkaart moet je voldoende kunnen vinden.

Je geeft geen informatie over de apparatuur die je gebruikt, hoe dat draadloze netwerk is ingericht, etc.
GoT is geen helpdesk, dat betekent dat we niet alle informatie uit je gaan lopen trekken.

Eigen initiatief is hier het sleutelwoord.
Pagina: 1