Beste Tweakers,
Voor een project moet ik binnen een ingestelde tijd de complete tekst van een boek voorbij laten scrollen in 8 uur. De applicatie die ik nu gemaakt heb maakt gebruik van 2 Timers in Java. De eerste Timer stuurt de 2e Timer aan. Doordat de 1e Timer de delay van de 2e Timer versteld, krijg je een mooi effect dat de eerste X aantal characters van het boek langzaam voorbijkomen... steeds sneller en sneller.
Het probleem alleen ligt bij de Timer klasse van Java.
Iemand enig idee?
Voor een project moet ik binnen een ingestelde tijd de complete tekst van een boek voorbij laten scrollen in 8 uur. De applicatie die ik nu gemaakt heb maakt gebruik van 2 Timers in Java. De eerste Timer stuurt de 2e Timer aan. Doordat de 1e Timer de delay van de 2e Timer versteld, krijg je een mooi effect dat de eerste X aantal characters van het boek langzaam voorbijkomen... steeds sneller en sneller.
Het probleem alleen ligt bij de Timer klasse van Java.
Oftewel, leuk voor korte stukjes maar niet voor mij. Het programma hoe snel hij door het boek heen moet wandelen gegeven een bepaalde delay van de timer. Alleen, als je daarna daadwerkelijk gaat kijken hoe lang hij erover doet, varieert dit van 13-15 uur. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat het programma redelijk nauwkeurig in 8 uur tijd het complete boek doorwandelt.This class does not offer real-time guarantees: it schedules tasks using the Object.wait(long) method.
Implementation note: This class scales to large numbers of concurrently scheduled tasks (thousands should present no problem). Internally, it uses a binary heap to represent its task queue, so the cost to schedule a task is O(log n), where n is the number of concurrently scheduled tasks.
Iemand enig idee?