[Boot Camp] drivers geupdate, mappen in mac-partitie blanco

Pagina: 1
Acties:

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:55
MacBook 2.4 (november 2008) zojuist geupdate naar Snow Leopard, nu ook de Boot Camp drivers voor de Windows XP installatie geupdate middels dezelfde DVD, conform instructie van Apple. Tot zover geen problemen, de Mac OS X partitie is zichtbaar als G-schijf onder Windows XP.
Ik kan vele mappen zien onder Windows XP (niet alles gek genoeg), maar ik zie helemaal nergens bestanden in de mappen. Ook niet na het zichtbaar maken van verborgen bestanden.

In de map Users bijvoorbeeld zie ik een mapje met mijn accountnaam, maar vervolgens is dit onder XP een blanco mapje.

Vond het juist een prettige vooruitgang dat ik eenvoudig de Mac OS X partitie probleemloos kon benaderen, maar dit werkt nu dus niet bij mij. Met Google nog geen oplossing gevonden, ook bij apple.com niet, iemand hier een oplossing?

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 16:20

Step

step@tweakers.net#

Arosa schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:43:
MacBook 2.4 (november 2008) zojuist geupdate naar Snow Leopard, nu ook de Boot Camp drivers voor de Windows XP installatie geupdate middels dezelfde DVD, conform instructie van Apple. Tot zover geen problemen, de Mac OS X partitie is zichtbaar als G-schijf onder Windows XP.
Ik kan vele mappen zien onder Windows XP (niet alles gek genoeg), maar ik zie helemaal nergens bestanden in de mappen. Ook niet na het zichtbaar maken van verborgen bestanden.

In de map Users bijvoorbeeld zie ik een mapje met mijn accountnaam, maar vervolgens is dit onder XP een blanco mapje.

Vond het juist een prettige vooruitgang dat ik eenvoudig de Mac OS X partitie probleemloos kon benaderen, maar dit werkt nu dus niet bij mij. Met Google nog geen oplossing gevonden, ook bij apple.com niet, iemand hier een oplossing?
Heb je FireVault of een of andere protectie aan waardoor je er van buitenaf niet meer bij kan? :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Arosa
Nee geen beveiliging aanwezig.

HFS Explorer heb ik nog op de XP installatie staan, dat werkt nog wel, maar goed HFS Explorer is ten eerste omslachtig en ten tweede als Apple zo'n functie zelf aanbiedt maak ik daar liever gebruik van.

• Arosa
Zojuist nogmaals de Boot Camp drivers geinstalleerd, maar zonder resultaat. De hele windows installatie is up-to-date, kan geen beveiliging vinden, enz.

Ben ik de enige met dit probleem??
Iemand hier nog een suggestie??

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is je HFS volume wel in orde? Voer anders eens een Schijf-EHBO uit op je HFS volume.

• Arosa
De Mac OS 10.6.1 installatie op de HFS-partitie draait foutloos, de structuur is overigens 'Mac OS uitgebreid (journaled)' volgens het schijfhulpprogramma. Met hetzelfde programma geen fouten kunnen vinden, met betrekking tot de bevoegdheden krijg ik de volgende opmerkingen:
- SUID-bestand 'System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
- SUID-bestand 'System/Library/PrivateFrameworks/DesktopServicesPriv.framework/Versions/A/Resources/Locum' is gewijzigd en wordt niet hersteld.

En herstellen zorgt niet voor enige verandering, kan het probleem hierdoor komen? Ik denk van niet.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die meldingen heb ik ook en een tijdje geleden werkte m'n Mac volume goed in Windows/Boot Camp 3.0. Dan zou ik verder niet weten wat het kan zijn eigenlijk..

• Arosa
Iemand nog een andere suggesties??

• Arosa
De afgelopen dagen mijn partities gecontroleerd, zowel XP als SL geupdate, alles draait vloeiend en probleemloos, maar mijn probleem(pje) is nog steeds niet verholpen.

Ik kan in Verkenner/Explorer mijn Mac partitie zien, ik zie ook diverse mappen, vervolgens ook submappen, maar geen enkele map lijkt bestanden te bevatten. Terwijl onder SL elk bestand te vinden en openen is.

Ben ik echt de enige met dit probleem?
Werkt bij iedereen deze nieuwe functie (beschikbaar sinds boot camp 3.0) zonder problemen?

Het is zeker niet zo dat ik ten einde raad ben, maar het zo zou fijn zijn als het functioneert.
Pagina: 1