Toon posts:

UTP wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dinsdag hebben men ouders digicorder van telenet gekocht. Voor deze van internet te voorzien hebben we speciaal een UTP kabel gelegd. Opstelling: modem -> switch -> wandcontactdoos -> digicorder (er zit maar 1 wandcontactdoos wat er geen plaats voor eentje aan de digicorder). Nu alles is aangesloten maar krijg ik geen internet op de digicorder. Als ik een directe kabel van de switch naar de digicorder leg krijg ik wel internet. Gevolg, er klopt is niet in de wandcontactdoos/kabel. Toen heb ik met een multimeter alle pinnetjes uitgemeten en had ik overal signaal (dus de kabel zou goed moet zijn). Nu op de verpakking van de wandcontactdoos staat adsl/isdn, dus ik vermoed dat hier het probleem zit. Alleen vraag me af hoe ik er dan in geslaagd ben alles correct uit te meten?

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Misschien heb je achterop de wandcontactdoos de 8 draadjes precies andersom bevestigd? En check even of de bijgeleverde kabel van de wandcontactdoos naar de decoder geen cross-cable, maar een gewone UTP kabel is?

Suc6! ;)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jij meet pin 1 met pin 1, pin 2 met pin 2, etc. Maar heb je al eens gekeken of pin 1 aan de ene kant contact ook maakt contact maakt met bv pin 4 aan de andere kant? Ik heb met UTP wcd's van de gamma problemen gehad met aansluiten; daarbij waren sommige pinnetjes van de linker outlet verbonden met de rechter 8)7

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:25:
Dinsdag hebben men ouders digicorder van telenet gekocht. Voor deze van internet te voorzien hebben we speciaal een UTP kabel gelegd. Opstelling: modem -> switch -> wandcontactdoos -> digicorder (er zit maar 1 wandcontactdoos wat er geen plaats voor eentje aan de digicorder). Nu alles is aangesloten maar krijg ik geen internet op de digicorder. Als ik een directe kabel van de switch naar de digicorder leg krijg ik wel internet. Gevolg, er klopt is niet in de wandcontactdoos/kabel. Toen heb ik met een multimeter alle pinnetjes uitgemeten en had ik overal signaal (dus de kabel zou goed moet zijn). Nu op de verpakking van de wandcontactdoos staat adsl/isdn, dus ik vermoed dat hier het probleem zit. Alleen vraag me af hoe ik er dan in geslaagd ben alles correct uit te meten?
Heb je niet stiekem gegoocheld met de volgorde van de aders en perongeluk van switch -> wandcontactdoos een cross kabel gemaakt of is de kabel van wandcontactdoos -> digicorder wel straight? Kan een hoop geëtter veroorzaken. De kaart in m'n IBM T42 bijvoorbeeld boeit dat niets maar m'n oude laptop wilde persé een straight (tussen 2 pc's).

[ Voor 0% gewijzigd door Mr.B op 18-09-2009 12:39 . Reden: Unf, lekker laat en dubbelop :x ]

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost. Was een draadje afgebroken aan de wandcontactdoos. Blijkbaar over het hoofd gezien