Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:28
Goedemiddag,

Vanaf juli is er in de EU een nieuwe wet ingevoerd mbt het bellen/smsen in het buiteland bron

De tarieven zijn als volgt (ex btw):
SMS versturen: 0,11ct

Bellen: 43ct per minuut
Hier is geen starttarief aan verbonden maar als een gesprek korter dan 30sec plaatsvind worden de eerste 30 sec in rekening gebracht.

Gebeld worden: 19ct per minuut
Geen startatief of minimaal aantal seconden.

Nu kreeg ik na een heerlijke vakantie in italie de rekening gepresenteerd:
SMS: 30 ct
Bellen: 73 ct p/m (korte gesprekken afgerond op minuut dus 73 ct)
Gebeld worden: 67ct p/m (kortere gespreken afgerond op minuut dus 67 ct)

Nu heb ik uiteraard t-mobile opgebeld dat ze zich niet aan de wet houden maar nu kwamen ze met het volgende:
Omdat ik een tmobile grenzenloos abb heb (een standaard dienst geloof ik? wist niet dat ik hem had) betaal ik als ik erg lang in het buitenland bel "goedkoper". In ieder geval, dat ging op voor de tarieven die voor 1 juli golden. Ze houden zich nu aan deze "dienst" vast en zeggen zo niets met de eu wet te maken te hebben.

Het viel voor mij nog mee, ik moest 75 euro betalen voor bellen in het buitenland terwijl ik volgens EU tarief 43 euro zou moeten betalen.

Mede tweakers die hier ook een "grenzeloos" dienst op t-mobile hebben en die teveel hebben betaald?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-10 12:41
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet, maar wel weet ik dat jouw gebeld worden tarieven niet kloppen, zie https://www.t-mobile.nl/p...nd-bellen/grenzeloos.aspx.

Bij het bellen naar een Nederlands nummer heb je een starttarief van € 0,70 waarbij het bellen € 0,17/minuut kost. Gebeld worden kost slechts € 0,10 en hierbij heb je géén starttarief. Het SMS tarief zou € 0,36 zijn. De minuten worden per halve minuten afgerond.

Voor de rest durf ik hier inhoudelijk niet op in te gaan, maar ik denk wel dat als jij Grenzeloos hebt zij daar een andere regelgeving in mogen hebben (je kiest immers zelf voor deze bundel). Het is geen standaard dienst, maar veel winkels sluiten hem wel standaard aan. Dit staat dan echter wel op je contract vermeld (en derhalve zou je het kunnen weten :) ).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deze dienst staat ook maandelijks op facturen vermeld en kent na de eerste maand een opzegtermijn van 1 dag.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:28
Sp!tF!re schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:18:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet, maar wel weet ik dat jouw gebeld worden tarieven niet kloppen, zie https://www.t-mobile.nl/p...nd-bellen/grenzeloos.aspx.

Bij het bellen naar een Nederlands nummer heb je een starttarief van € 0,70 waarbij het bellen € 0,17/minuut kost. Gebeld worden kost slechts € 0,10 en hierbij heb je géén starttarief. Het SMS tarief zou € 0,36 zijn. De minuten worden per halve minuten afgerond.

Voor de rest durf ik hier inhoudelijk niet op in te gaan, maar ik denk wel dat als jij Grenzeloos hebt zij daar een andere regelgeving in mogen hebben (je kiest immers zelf voor deze bundel). Het is geen standaard dienst, maar veel winkels sluiten hem wel standaard aan. Dit staat dan echter wel op je contract vermeld (en derhalve zou je het kunnen weten :) ).
de tarieven die je op die url leest zijn inderdaad niet de tarieven die bij "grenzeloos" horen.
Dat het geen standaard dienst is en in mijn contract staat, staat toch los van dat ze geen bedragen mogen rekenen die hoger zijn dan in de wet staat?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:44
Dit zijn gewoon smerige praktijken van T-Mobile. Neem alleen al het SMS-tarief, dit is vele malen hoger dan wettelijk toegestaan. Omdat je er (bij je contract) blijkbaar voor gekozen hebt om 'Grenzeloos' te activeren, geef je daarmee zelf aan dat je akkoord gaat met deze tarieven. Vaak is dit zonder dat je het weet, vandaar het 'smerige' ervan. Helaas nu niks meer aan te doen en gelijk deblokkeren dat 'grenzeloos', want momenteel is het alleen rendabel als je heel lange gesprekken voert in het buitenland.