Toon posts:

Een nieuwe ATI 4870 of ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuses als mijn vraag makkelijk terug te vinden is op het forum, maar ik kan het 1 ,2 , 3 niet vinden.

Ik heb vorig jaar mijn pc opnieuw opgebouwd en heb er toen een ASUS moederbord met een intel E8400 en genoeg geheugen ingedaan. Een paar Spinpoints en toen een Sapphire ATI 4870 512 DDR5. Die was net uit was lekker rap en ik wilde weer even bij zijn :)

Ik game niet veel maar als ik weer ga gamen, dan doe ik dat weer een paar maanden en dan wil ik wel lekker kunnen spelen en niet direct aan alle kanten verrot geschoten worden.

Nu had ik die ATI kaart gekocht met het idee om deze in een later stadium in Crossfire neer te zetten.

Echter nu is mijn vraag wat is beter?

Mijn huidige kaart voorzien van een 2e exemplaar en CF of:
Een 4870X2 1024/2048 ter vervanging of:
Een 4890 met 2048Mb?

De eerste oplossing is leuk en realtief goedkoop maar is dat ook sneller of kan ik beter de kaart vervangen?

mvg

Jeroen

p.s. ik weet dat mijn CPU ook vervangen zou moeten en die staat al in de planning en wordt een quadcore 9550

Verwijderd

Nog even wachten op de 5870 voor max. ~350 euro:)
DX11, sneller als 4870x2 etc.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CPU hoeft niet per sè vervangen hoor, een E8400 is best rap. Enige nadeel van dualcore t.o.v. quadcore is dat je FPS flink achteruit gaan als je dingen op de achtergrond gaat doen, zolang je dat niet doet is een E8400 nog steeds een hele snelle CPU. (En als als je wilt overklokken al helemaal, die klokken op lucht hoger dan welke quadcore dan ook...)

En ja, over 4 dagen komt de nieuwe serie uit ja :). Als je voor een topproduct wil gaan, is dat wel wat. Wil je een goedkope (maar effectieve) upgrade dan koop je één HD4870 erbij voor ruim 100 euro. Misschien daarmee ook een paar dagen wachten en kijken of de prijs nòg verder omlaag gaat... (kan het uberhaupt lager? die dingen worden echt zwaar cheap :P)

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 18-09-2009 12:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

ligt eraan welke games je wilt gaan spelen, en of je het mooiste van het moosite beeld wilt hebben?
Ik bedoel, als je verrot word geschoten moet je de instellingen veranderen en kun je met een 4870 nog wel een jaartje vooruit, en tegen die tijd is er of weer een nieuwe kaart, of de 5870 goedkoop..!! :9

Cpu 8400 is snel genoeg inderdaad, weinig games maken nog gebruik van de 4 cores!
een beetje overclokken naar 3.8/4.0 en je kunt ook hier nog ruim een jaar voorruit!
Had er zelf ook één namelijk, maar ik heb gekozen geld uit te geven, maar hij deed het perfect!

[ Voor 30% gewijzigd door BoRRel82 op 18-09-2009 12:13 ]