Hoi allemaal,
Ik heb even een eerlijke mening nodig van alle Mac experts hier
Ik loop de afgelopen dagen druk te klooien met een Datatank van Freecom. Daar zitten 2 schijven in van 500 gb. Omdat de software van Freecom niet werkt op Snow Leopard ben ik zelf maar wat gaan klooien.
1) Ik heb de Datatank in Windows 7 losgekoppeld
2) Er stonden dan dus 2 schijven zichtbaar in OSX
3) Ik heb per 500gb schijf 2 partities te weten => 400gb om 100gb
4) De 400gb partities tot een mirror RAID gemaakt met schijfhulpprogramma voor TimeMachine
5) De 100gb partities tot een mirror RAID gemaakt met schijfhulpprogramma voor Overige data
6) Timemachine opgestart en deze de 400gb RAID als opslag laten gebruiken
6a) Helaas ziet windows de schijven nu niet meer
maarja als dat alles is
7) Timemachine is nu aan het backup-en (wat duurt dat lang pfff)
Mijn vraag, is dit nu een puike oplossing in jullie ogen? Of moet ik er bijvoorbeeld in Windows gewoon weer een 1TB schijf van maken en deze gewoon gebruiken voor Timemachine en overige dingen zodat ik hem ook in Windows kan gebruiken.
Bij deze alvast bedankt aan alle goeroes op het forum
Ik heb even een eerlijke mening nodig van alle Mac experts hier
Ik loop de afgelopen dagen druk te klooien met een Datatank van Freecom. Daar zitten 2 schijven in van 500 gb. Omdat de software van Freecom niet werkt op Snow Leopard ben ik zelf maar wat gaan klooien.
1) Ik heb de Datatank in Windows 7 losgekoppeld
2) Er stonden dan dus 2 schijven zichtbaar in OSX
3) Ik heb per 500gb schijf 2 partities te weten => 400gb om 100gb
4) De 400gb partities tot een mirror RAID gemaakt met schijfhulpprogramma voor TimeMachine
5) De 100gb partities tot een mirror RAID gemaakt met schijfhulpprogramma voor Overige data
6) Timemachine opgestart en deze de 400gb RAID als opslag laten gebruiken
6a) Helaas ziet windows de schijven nu niet meer
7) Timemachine is nu aan het backup-en (wat duurt dat lang pfff)
Mijn vraag, is dit nu een puike oplossing in jullie ogen? Of moet ik er bijvoorbeeld in Windows gewoon weer een 1TB schijf van maken en deze gewoon gebruiken voor Timemachine en overige dingen zodat ik hem ook in Windows kan gebruiken.
Bij deze alvast bedankt aan alle goeroes op het forum