Ik snap vrij weinig over bottlenecken dus ik zou graag wat advies willen. Sommige fora zeggen dat een 260 op e6600 bottleneck is en sommigen zeggen dat het geen problemen oplevert. Ik speel vooral entropia (cry-engine2, met lage settings) en nu op een resolutie van 1024x768, mijn maximale resolutie is 1280x1024. Verder heb ik 2gb aan geheugen en p5b-e mobo. de e6600 draait op stock 2,4 ghz en ik zou graag niet willen beginnen aan overclocken. Dus is dit mogelijk?
Zo niet, waar moet ik dan op letten bij een nieuwe pcu. Op het aantal mhz of op het aantal cores? Ik zie dat de amd phenom II x2 550 BE loopt op 3100 mhz met 2 cores, terwijl de i5 loopt op 2666 mhz met 4 cores. Wat is dan belangrijker om te gamen, ook de nieuwere spellen meegerekend.
Zo niet, waar moet ik dan op letten bij een nieuwe pcu. Op het aantal mhz of op het aantal cores? Ik zie dat de amd phenom II x2 550 BE loopt op 3100 mhz met 2 cores, terwijl de i5 loopt op 2666 mhz met 4 cores. Wat is dan belangrijker om te gamen, ook de nieuwere spellen meegerekend.