[C#, ASP.NET] WebResource, ScriptResource default path.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Hoi, ik heb een probleempje met de deployment van een applicatie. Ik gebruik Ajax extensies en dat gaat tijdens development gewoon goed. Als ik de applicatie oplever aan ons webteam echter, willen zij de applicatie deployen in een subdirectory achter onze url.

Bijvoorbeeld: www.mijnbedrijf.nl/myapp/

Waarbij myapp dus een subdirectory is achter ons domein.

Nu lost ASP.NET dit goed op als ik trouw gebruik maak van de "~" (tilde) voor alle paden binnen de app. Echter, de WebResource.axd en ScriptResource.axd worden gerendered door ASP.NET en krijgen het volgende path: "<script src="/WebResource.axd?d=...." en "<script src="/ScriptResource.axd?d=....".

Dit path wordt dus geresolved naar www.mijnbedrijf.nl/ en niet naar www.mijnbedrijf.nl/myapp/.

Is er een manier waarop ik (bijvoorbeeld in de ScriptManager) kan bepalen dat de axd moeten worden gerendered in een subdir? Nu krijg ik namelijk (op de achtergrond) request 404's voor die files en de ajax functionaliteiten werken niet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

TeeDee

CQB 241

Vreemd, voor zover ik me kan herinneren heb ik hier nooit issues mee gehad. Wat je eventueel wel door zou kunnen nemen is de MSDN en dan voornamelijk de verschillende Paths.

Tevens heeft Scott Guthrie aangekondigd dat het e.e.e.a in een CDN geplaatst kan worden.

En als laatste, als ik me nog goed herinner, kan je bij de scriptmanager het path aangeven. Misschien dat je hier ook nog relatieve paden in kan aangeven.

Maar goed, zoals vermeld hebben we hier nooit problemen mee gehad. Ik gok ook dat het eerder bij het webteam gezocht moet worden. Virtual/Application settings die niet goed staan ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door TeeDee op 18-09-2009 11:44 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels uitgevonden waar het aan lag.

Het bleek dat Cassini gebruiken de boosdoener was. Die laat het path resolven naar "/".

Als ik een virtual directory aanmaak in IIS die "myapp" heet dan is het gerenderde path "<script src="/myapp/ScriptResource.axd?d=...".

Moraal van het verhaal; Als je een nieuw project aanmaakt, ga onmiddelijk naar settings toe en maak er een IIS web project van. Cassini voldoet voor een serieuze app niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

TeeDee

CQB 241

Cassini werkt prima om als lokale devserver het e.e.a. te doen. Vervolgens het deployen naar een IIS (Virtual Application) en je paths staan nog steeds goed.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored