Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hitte probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Compaq 8510w laptop en het is me opgevallen dat hij de laatste tijd nogal warm wordt. Heb gezorgd dat alles wat ik van buitenaf kan bereiken zo schoon mogelijk is (dus geen stof), maar toch maak ik me een beetje zorgen.

Heb speedfan 4.39 gedownload en als ik programma's draai die voor langere tijd veel (graphisch) geheugen vragen zitten de belangrijkste waarden rond de:
GPU: 95 graden C
HD0: 50 graden C
Core 0: 90 graden C
Core 1: 90 graden C

Heb ik een probleem of zie (liever:voel) ik iets dat er niet is? Ook suggesties voor vebetering zijn natuurlijk welkom.

Hieronder nog ff de belangrijkste specs:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T9300 @ 2.50GHz
RAM: 3.0 GB
NVIDIA Quadro FX 570M (NVxx) 512MB
Microsoft Windows XP Professional

Verwijderd

Op wat voor ondergrond staat het ding? Kijk eens hoe de temps zijn als hij niet plat op een tafel staat of op een deken oid, maar dat er wat lucht onderdoor kan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 04:50:
Op wat voor ondergrond staat het ding? Kijk eens hoe de temps zijn als hij niet plat op een tafel staat of op een deken oid, maar dat er wat lucht onderdoor kan.
De laatste weken heb ik de achterkant dmv twee blokjes al circa 1 cm van het bureaublad. Dus hij staat nu eigenlijk 'scheef'; achterkant op de blokjes, voorkant op t bureaublad. Dat scheelt 3-5 graden, maar niet meer...:S

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
In de bios kun je temp instellen van je cpu(opzoeken wat hij maximaal aankan).
Hier kun je ook beveiliging instellen van de fan's.

Dan met OCCTPT3.1.0 kun je je pc heel heet maken.
Dus cpu 100% belasten(wel bovenstaande beveiling instellen), dan zie je hoe heet hij wordt.
Dan kun je je videokaart belasten zodat hij 100% belast wordt en heel erg heet.

Dan kun je dus zien of je genoeg koeling hebt, en of meer fan's moet gaan aansluiten.

Hardeschijf mag maar 50 graden worden, 40 is beter. Laat langere tijd hd tune lopen met oppervlakte kontrolle.
Voltages 12volt mag 5% naar boven en 5% naar beneden afwijken, dit kontroleren tijdens belasten van systeem.
Cpu en gpu moet je gaan opzoeken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
^ Leuk voor een normale Desktop PC, maar de TS heeft een laptop ;)

Zit er niet ongelofelijk veel stof in je koeler? En misschien is je koelpasta wel uitgedroogd.

Hoe zijn de temperaturen als de laptop de hele nacht heeft uitgestaan, en als je hem dan aanzet? Zijn de temperaturen dan gelijk na het opstarten ook al zo hoog? Want dan kan het erop duiden dat de koelpasta inderdaad is uitgedroogd, waardoor de CPU en GPU geen goed contact maken met het koelblok.