Is een goedkoop geluidssysteem voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo,

Mijn standaard speakers hier geven een storing weer en het is dus hoogtijd om deze weg te smijten. op Alternate heb ik verschillende soorten speakers gevonden ter waarde van max. €30. Ik heb eigenlijk niet echt veel eisen, het moet gewoon een deftig setje zijn en dat is het. Of dat die een 5.1 heeft of weet ik veel wat heeft, dat interesseert me eigenlijk echt niet. Maar wat me wel interesseert is het volgende:

Op deze link zie je een MS-Tech (goed bekend als het goedkope merk) en hier zie je dan de goeie oude bekende Logitech. De ene kost €25 en de andere kost €19. Qua prijsverschil is het ok, maar de gegevens zijn net iets anders. De MS tech kan meer continue vermogen leveren dan de Logitech.
Het is wel zo dat de MS-tech blijkbaar niet goed kan omgaan met de lage tonen.

Mjah, dat was maar enkel een voorbeeld. Wat ik wil zeggen is, in deze price range, moet je echt diep gaan zoeken of is het eender welke speaker ok? Vraagt Logitech veel voor zijn naam, of zijn die daar echt goed in? Kan iemand dan mij een goede speaker aanraden voor ongeveer €30? Ik snap wel dat je voor €30 geen "gaming experience" of weet ik veel kan beleven, maar ik moet gewoon een degelijk setje hebben.

Een kennis van mij heeft een 2.1 van trust (of thrustmaster) en die werken in mijn ogen(oren) heel goed.
Ik wil gewoon even duidelijk maken dat ik geen fanatieker of zo ben.

Alvast bedankt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Logitech.
Het is wel zo dat de MS-tech blijkbaar niet goed kan omgaan met de lage tonen.
Logitech is alleen maar goed in het laten horen van wat basgerommel, en overige setjes klinken voor dat bedrag stuk voor stuk blikkerig.

Onderling scheelt het weinig tot niets :) Geef er zoveel aan uit als jij er voor over hebt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Beluister ze zelf in de winkel. Als je geen eisen hebt aan de kwaliteit van het geluid is alles goed toch. Vast ook een setje van 30 euro.

Ik heb ook een 2.1 setje van philips van rond die prijs. Prima geluid voor een spelletje hoor. Voor muziek vind ik het bagger (gelukkig heb ik een prima HK stereoset verder). Maar ook dat is persoonlijk. Je kan 't zo mooi krijgen als je wil..

Bij mijn ouders thuis (ik woon op kamers) hebben we een 5.1 creative megaworks set aan de PC hangen en dat is natuurlijk veel beter geluid dan de philips. Ook een stukje duurder.

Luister en vergelijk. En beslis dan hoeveel je uit wil geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 23:43 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:20
Zelf ben ik reuze tevreden met de Logitech Z4 serie.
Heb voor bij de PC de Logitecht Z4 en voor bij de Tv de Logitech Z-8600
De Z4 zit ongeveer ronde de €60 maar dan heb je wel prima geluid.
Als je echt geen eisen stelt en je budget maar rond de €30 hebt.. snap ik eerlijk gezegd niet waarom je hiervoor een topic aanmaakt.. als het je toch eigenlijk niets uitmaakt.
En anders wil ik je gewoon de tip meegeven.. je budget iets te verhogen zodat je er langer plezier van hebt.. en sowieso bij audio gewoon altijd zelf luisteren.. (zoals DoO_darkrush_NL al aangeeft)

edit: Overigens zie ik net dat Alternate de Logitecht X-230 in de aanbieding heeft.. naar verluidt heeft dit setje voor het bedrag ook wel prima geluid..
Klik hier voor meer info..

[ Voor 18% gewijzigd door DonJunior op 17-09-2009 23:48 ]

*sowieso

• PhanToM__
Hartelijk bedankt.

Ik heb het topic aangemaakt omdat je setjes hebt vanaf 10 euro (of lager) tot 35 euro. Het zou stom zijn dat je 35 euro betaalt voor een set boxen terwijl dat die niet echt beter zijn dan een set boxen van 10 euro.

Het kwaliteit maakt inderdaad niet veel uit, maar het moet ook niet gelijk zijn aan de kwaliteit van die 5 euro boxen. Dat is net ietjes te laag vind ik. Maar goed, ik denk wel dat ik voor zo'n logitech setje gaat, want ze hebben een goede reputatie op google en ik denk zelf wel dat het er degelijk uit ziet.

Overigens, als je het in de winkel beluisterd, zijn die boxen dan niet verbonden aan een extreem dure geluidskaart zodat het geluid er beter uitkomt? Zo worden die boxen sneller verkocht uiteraard.

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
logitech setjes klinken ok voor die prijs, al moet je wel de sub helemaal omlaagschroeven en dempen met het een of ander.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 18:50
DonJunior schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:44:
edit: Overigens zie ik net dat Alternate de Logitecht X-230 in de aanbieding heeft.. naar verluidt heeft dit setje voor het bedrag ook wel prima geluid..
Klik hier voor meer info..
Heb zelf de 5.1 versie van dat setje, geluid is heel acceptabel. Voor een geluidssetje is de x-230 een goede aankoop. Ik raad je dan wel aan om inderdaad, zoals de persoon hier boven mij al zegt, de bas laag te zetten en op een handdoek, want die bas is nogal doordringend.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57
ik heb zelf de logitech X-140. Die gebruik ik als ik op vakantie ben, en moet zeggen dat voor die prijs het geluid helemaal nog niet zo gek is. Zelfs muziek is nog wel behoorlijk luisterbaar, natuurlijk is het niet te vergelijken met een goede versterker en goede speakers. Maar al met al klinkt het best ok.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 21:55

mace

Sapere Aude

Die X-230 voor 40 euro lijkt me een goeie deal, aangezien daar best aardig geluid uitkomt voor dat geld.

Een MS-Tech is gewoon rommel. Maarja wat verwacht je voor 20 euro.
De goedkopere logitechjes hoef je ook niet veel van te verwachten.

You get what you pay for. :)

• PhanToM__
Hallo,

Ik heb de s220 gekocht, en het bevalt me echt! Voor een prijsje van €25 hoor je me zeker en vast niet klagen!
Allemaal hartelijk bedankt.

Deze topic mag (eventueel) dicht.
Pagina: 1