Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

foutmelding bij opstarten EPExpress

Pagina: 1
Acties:

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:16

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Een kennis van mij gebruikt het programma EPexpress van promeetec om declaraties te verzenden richting diverse zorgverzekeraars.
Op 24 juli heeft zij de laatste declaratie gedaan, maar nu werkt het programma niet meer.
Tijdens het starten van EPexpress krijg ik de foutmelding:
Er is een fout opgetreden in EPexpress en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak

Systeem:
Windows XP pro met SP3
EPExpress V 2.26 (Build 25-12-2008)

Ik heb vervolgens een systeemherstel gedaan naar 23 juli, echter zonder resultaat.
Vervolgens een repair van de EPexpress installatie uitgevoerd zonder resultaat.

In het systeemlogboek vond ik vervolgens een item met een fout op het .NET framework 2.0 SP1.
(Helaas heb ik de precieze foutmelding niet, ben deze vergeten te mailen.)
Laatste .NET framework gedownload en geïnstalleerd maar geen resultaat.

Als laatste mogelijkheid heb ik EPexpress verwijderd van het systeem, register opgeschoond, ge-reboot en de laatste versie van internet geplukt. Echter na installatie blijf ik dezelfde melding krijgen.

Ik heb promeetec al een mail gestuurd met het probleem, maar tot nu toe geen reactie.
Heeft er iemand een idee wat er mis gaat?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Foutmelding of EventViewer melding is geen overbodige luxe.
Onverwachte fout is namelijk nogal generiek.
Aangezien ik niet genoeg informatie heb doe ik een poging:
Af en toe verschijnt deze melding als er iets gewijzigd is aan VC Redistributable 2005 (SP1) of 2008.
Vraag of de persoon recentelijk Microsoft Updates of applicaties heeft geinstalleerd.
Misschien is daarmee na te gaan of er systeembestanden zijn overschreven.

Battle.net tag

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:16

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Sorry voor de zeer trage reactie op mijn topic maar door prive dingen even geen tijd gehad om te reageren.

Het probleem zoals beschreven is er nog steeds.
Ik heb inmiddels op aanraden van de helpdesk van prometec het MDAC component en het .Net 2.0 framework verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat.
Ook het opnieuw installeren van epexpress heeft niet geholpen.

Foutmeldingen uit de event viewer.
################
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: .NET Runtime 2.0 Error Reporting
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5000
Datum: 17-9-2009
Tijd: 23:22:04
Gebruiker: n.v.t.
Computer: LAPTOP
Beschrijving:
EventType clr20r3, P1 epexpress.exe, P2 2.26.3281.21262, P3 495310fd, P4 mscorlib, P5 2.0.0.0, P6 471ebc5b, P7 f48, P8 0, P9 n3ctrye2kn3c34sgl4zqyrbfte4m13nb, P10 NIL.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
################

Daarnaast krijg ik direct na het dubbelklikken op de snelkoppeling de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.roynijkamp.nl/got/fout%201_sm.png

Blijkbaar dus iets met de database connectie, echter zie ik even niet wat ik nu nog kan doen.
Er is geen nieuwe software geïnstalleerd op de pc, dus dit kan geen veroorzaker zijn.
Dus ik verwacht dat windows update het een of ander heeft verknalt.

Wie o wie kan mij verder helpen.

Verwijderd

Ik ben toch van mening dat het problem zit in het .NET framework van windows.
Mogelijk zal je moeten proberen om .NET framework 2.0 te verwijderen en opnieuw te installeren.

Een mogelijk succes kan je ook behalen om de laatste service pack te installeren

André de Wit
Promeetec BV
Declaratieservice en software voor zorgadministraties.
www.promeetec.nl