Toon posts:

128MB PC-133 in P166

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P166MMX (IBM Aptiva) met 32MB SDRam (66mhz) kan daar ook gewoon 133mhz RAM in?

Verwijderd

Topicstarter
Lees net dit in handleiding van die brakke aptiva:

"Elke DIMM die u installeerd, moet voldoen aan de volgende specificaties: 168-pens; 64-bits; 8MB, 16MB of 32MB; gouden contactpuntenl niet gebufferd; 3,3V ; SDRAM of 60ns EDO

Euhhmz.. dat van die 32MB is natuurlijk bull denk ik omdat er toen niet meer was? rest weet ik niet

Verwijderd

32 Mb modules kan best de max zijn die hij accepteert.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Hoewel theoretisch het niet zou mogen uitmaken, blijken in de praktijk een aantal 66 MHz moederborden 100 en 133 MHz DIMMs niet te slikken. Anderen doen het weer wel goed.
En natuurlijk heeft HlpDsk ook nog eens gelijk dat er vaak grenzen zijn aan de maximum grootte.
Kopen met teruggave-beding, of eerst eentje lenen van een vriend.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40
ik denk dat je er zo 64 in kunt stoppen. of 128 zelfs. snelheid maakt niet uit. het geheugen word dan alleen niet opo zn volle potentieel gebruikt.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 03 maart 2001 11:09 schreef DKasemier het volgende:
gouden contactpuntenl
Dat van die gouden contactpunten is wel belangrijk, toch ?

Verwijderd

De maximale module-grootte moet in je mobo-boekje staan. En anders FF online een PDFje zoeken of zo.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op zaterdag 03 maart 2001 11:18 schreef mvdejong het volgende:
Hoewel theoretisch het niet zou mogen uitmaken, blijken in de praktijk een aantal 66 MHz moederborden 100 en 133 MHz DIMMs niet te slikken. Anderen doen het weer wel goed.
En natuurlijk heeft HlpDsk ook nog eens gelijk dat er vaak grenzen zijn aan de maximum grootte.
Kopen met teruggave-beding, of eerst eentje lenen van een vriend.
En als het niet gelijk werkt als je het nieuwe geheugen erbij doet niet gelijk opgeven. Even experimenteren met de volgorde van de dimms (ik heb pc66 en pc100 geheugen vredig naastelkaar werkend, nadat ik de geode volgorde had gevonden (mobo bleerde met de eerste combinatie)).

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn oude p1 bordje accepteerde ook maar dimms tot en met 32MB.. grotere zag ie niet of maar voor 16MB ofzo.. maar ik las laatst hier dat iemand het wel gelukt was met een nieuwere bios..

Verwijderd

Topicstarter
kom net op idee dat in me andere PC 2X 128MB PC-133 zit.. JA ZEG MAAR DAT IK STOM BEN >:)

hehe

Verwijderd

Dat was idd niet echt snugger om er nu al achter te komen :)
Pagina: 1