Toon posts:

SD kaart werkt niet met Mio 168

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Mio 168 PDA. Op dit moment heb ik een 2GB SD kaart en dat werkt prima. Nu heb ik een nieuwe SD kaart gekocht van 4GB, maar deze werkt niet. Als ik het op de pc aansluit gaat alles prima, maar de Mio herkend hem niet. Het is geen SDHC, dus dat kan het probleem niet zijn.

De kaart ziet er als volgt uit:

http://www.digitalsonline...d-kaart%29-|-ts4gsdc.html

Het grappige is nog dat bij de bovenstaande site (en een aantal andere sites) wordt gezegd dat dit product prima hoort te werken met de Mio 168. Waarom doet 'ie het dan toch niet?

Ik heb het al geprobeerd te formatteren als FAT en FAT32, maar dat leverde niets op. Nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het updaten van de firmware van de Mio 168 zin heeft? Zou Windows 2003 Second Edition dit probleem kunnen verhelpen?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:52:
Ik heb de Mio 168 PDA. Op dit moment heb ik een 2GB SD kaart en dat werkt prima. Nu heb ik een nieuwe SD kaart gekocht van 4GB, maar deze werkt niet. Als ik het op de pc aansluit gaat alles prima, maar de Mio herkend hem niet. Het is geen SDHC, dus dat kan het probleem niet zijn.
Op zich vind ik het niet raar dat een 4GB SD kaart niet werkt aangezien de Mio 168 officieel maar maximaal 1GB ondersteund. Wat dat betreft mag je lijkt mij al van geluk spreken dat de 2GB SD kaart wel goed functioneert.
What is the maximum SD card size that Mio168 supports and which brands/types are tested?

The maximum SD card size Mio168 supports is 1GB.
http://ems00852.egain.net..._ARTICLE&ARTICLE_ID=23648
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:53:
[...]

Weet iemand of het updaten van de firmware van de Mio 168 zin heeft? Zou Windows 2003 Second Edition dit probleem kunnen verhelpen?
Hoe had je gedacht de Mio 168 te updaten?
Can I upgrade my Mio device's operating system to a newer version?

It is not possible to upgrade the operating system on your device.
http://ems00852.egain.net..._ARTICLE&ARTICLE_ID=23314

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:25:
Hoe had je gedacht de Mio 168 te updaten?
Dat is wel degelijk mogelijk, maar is uiteraard niet zonder risico. Daarom wil ik eerst weten of het mijn probleem zou oplossen:

http://www.mobilyz.com/fo...-mio-168-rom-versies.html

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:25:
Op zich vind ik het niet raar dat een 4GB SD kaart niet werkt aangezien de Mio 168 officieel maar maximaal 1GB ondersteund. Wat dat betreft mag je lijkt mij al van geluk spreken dat de 2GB SD kaart wel goed functioneert.
Vreemd, het is toch gewoon een normale SD kaart? Waarom zou dit problemen moeten opleveren?

Ik meen af en toe wel gelezen te hebben dat mensen met de Mio 168 wel degelijk SD kaarten met 4gb kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeelden:
4GB kaartje werkt bij mij perfect. Ik kon het ter plaatse in de winkel proberen, Mio 168 herkende het kaartje meteen.
http://www.jouwnav.nl/forum/lofiversion/index.php/t17512.html
kan er ook een sd kaart in van 4 gb?
Ja dit kan zeker wel. Ik gebruik een Transcend 4GB kaartje in mijn Mitac Mio 168. Werkt perfect.
http://www.kieskeurig.nl/palmtop_pda/mio/168/reviews/143367//3

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al aangaf, heb ik dus al een SD kaart van 2GB die wel werkt. De 4GB kaart werkt dus niet. Weet iemand of het mogelijk is om een 4GB kaart te formateren als een 2GB kaart? Kan dit?

Ik snap dat ik dan minder ruimte beschikbaar zou hebben, maar het zou er in ieder geval voor zorgen dat ik deze SD kaartjes nog uberhaubt kan gebruiken.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
4GB zal wel werken, alleen niet in SDHC uitvoering. Er zijn namelijk ook gewone 4GB SD-kaarten op de markt. Zijn vrij lastig te krijgen en zijn ook nog eens een klap duurder dan SDHC kaarten.
De Mio168 ondersteunt dus alleen gewone SD-kaartjes, geen SDHC

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een klein beetje off topic wil ik hierbij vermelden dat in sommige apparaten die claimen SD kaarten te ondersteunen alle kaarten groter dan 1GB niet werken. Het blijkt dat zelfs binnen een standaard nog substandaarden voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:03:
4GB zal wel werken, alleen niet in SDHC uitvoering. Er zijn namelijk ook gewone 4GB SD-kaarten op de markt. Zijn vrij lastig te krijgen en zijn ook nog eens een klap duurder dan SDHC kaarten.
De Mio168 ondersteunt dus alleen gewone SD-kaartjes, geen SDHC
Zoals gezegd, het is dus GEEN SDHC kaart. En toch doet 'ie het niet. Uit de reacties van de bovenstaande sites krijg ik de indruk dat het wel hoort te werken, maar bij mij gaat het fout.

Weet je toevallig of je ook een 4GB kaart als 2GB kan formatteren? Misschien dat dat helpt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 10:47 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:44:
[...]

Zoals gezegd, het is dus GEEN SDHC kaart. En toch doet 'ie het niet. Uit de reacties van de bovenstaande sites krijg ik de indruk dat het wel hoort te werken, maar bij mij gaat het fout.

Weet je toevallig of je ook een 4GB kaart als 2GB kan formatteren? Misschien dat dat helpt.
Ja dat kan wel, alleen gaat dat echt geen zin hebben. Heb je de kart al getest in een ander device? Dit om uit te sluiten dat ie kapot is

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Lees eens deze wiki door:
Secure Digital Card @ wikipedia
Onder het kopje compatability issues lees je dat SD niet gelijk is aan SD, dat er veel verschillende versies en revisies zijn, zodat sommige apparaten grotere kaarten niet accepteren.

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:12:
[...]

Ja dat kan wel, alleen gaat dat echt geen zin hebben. Heb je de kart al getest in een ander device? Dit om uit te sluiten dat ie kapot is
Ja, op mijn 2 pc's werkt 'ie wel.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Toevallig FAT32?

2Gb kan je nog (net) op FAT16 formatteren. 4Gb niet... Als die Mio alleen FAT16 leest zou het ook je issue kunnen verklaren

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-12 13:02

GeeBee

Oddball

Ik heb een Mio168 mét 4GB kaartjes. Werken prima.
De Mio is gepatched naar 2003SE, maar volgens mij deed hij voor die tijd ook goed.

Hij ligt nu in de auto (TomTom :) ) dus kan nu niet kijken welk merk en uitvoering SD er in zit.
Info volgt...

[ Voor 30% gewijzigd door GeeBee op 26-09-2009 21:34 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik heb die Mio gehad en ook een 4GB niet SDHC kaartje. En dat werkte perfect

Verwijderd

Topicstarter
GeeBee schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:31:
Ik heb een Mio168 mét 4GB kaartjes. Werken prima.
De Mio is gepatched naar 2003SE, maar volgens mij deed hij voor die tijd ook goed.

Hij ligt nu in de auto (TomTom :) ) dus kan nu niet kijken welk merk en uitvoering SD er in zit.
Info volgt...
croontje schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:37:
Ik heb die Mio gehad en ook een 4GB niet SDHC kaartje. En dat werkte perfect
Precies, en dat lees ik dus vaker. Daarom snap ik ook niet waarom het niet werkt. Ik ga morgen of overmorgen even proberen om Windows Mobile 2003 Second Edition erop te zetten. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn Mio 168 geflashed naar de meest recente rom versie (168WWER27) met Windows Mobile 2003 SE, maar ook dit leverde niets op. Ik heb geprobeerd met storagetools het SD kaartje te formatteren, maar het programma herkende de kaart niet. Ik snap er niets van, want bij sommige mensen werkt het dus wel en bij mij niet.

Tenzij iemand hier nog suggesties heeft geef ik het op.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-12 13:02

GeeBee

Oddball

Ik heb, zoals beloofd, even gekeken: Er zit een 4GB Transend 150× in mijn Mio 168.
Hoe kan ik zien of dat een SDHC is?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

Topicstarter
GeeBee schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:45:
Ik heb, zoals beloofd, even gekeken: Er zit een 4GB Transend 150× in mijn Mio 168.
Hoe kan ik zien of dat een SDHC is?
Als het SDHC was geweest, had het er wel op gestaan. Het lijkt me dus dat dat het niet is.

Ik heb schijnbaar toch een iets andere type. Bij mij staat er geen 150x oid op de kaart.
Pagina: 1