SL (clean install) Volledige Systeem Crash

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Hallo,

Ik heb momenteel meerdere keren per dag (volledig random voor mijn gevoel) dat het hele systeem hangt, eerst hangt een bepaalde applicatie, en begint de beachball te spinnen. Daarna kan ik nog even wat dingen doen (bijvoorbeeld expose, of een url invullen in safari, oid) maar wanneer er dan 'echt wat gebeurt' (bijvoorbeeld het laden van de nieuwe pagina in safari) of het versturen van een bericht in Adium, openen van een bestand oid. Dan hangt het hele systeem.

Ook reageert alt-cmd-esc dan niet meer om de 'task manager' er voor te halen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Hier, hier en hier lijk ik niet de enige te zijn. Maar een concreet antwoord zie ik daar niet. (Symptonen zijn hetzelfde, voor mijn gevoel is het vaak met Safari, maar soms crashed ook ineens een totaal andere applicatie (bijvoorbeeld Netbeans of Photoshop, iWorks). Het enige wat ik dan kan doen is de powerknop indrukken tot hij uit gaat.

Ook is daar niet echt een concreet antwoord te vinden, sommigen melden dat het aan de harde schijf ligt en bij het vervangen daarvan dat het wel weer prima werkt, of de 'sudden motion sensor' wordt uitgeschakeld. Maar anderen zeggen dat dat niet werkt.

Nu heb ik de sensor nog niet uitgeschakeld (want ik wil hem graag aan houden) maar zal dat zo en zo even proberen. Maar misschien weet iemand anders waar het aan kan liggen? Aangezien ik de sensor wel graag aan wil hebben.

Ik heb ook al bij de temperatuur gekeken, maar dat lijkt er niets mee te maken hebben, soms crashed hij bij 40 graden, soms bij 70, 80.

Eerst dacht ik dat de upgrade van Leopard naar SL niet goed was gegaan, dus heb een volledige clean install gedaan (zonder time-machine) alles handmatig teruggeplaatst (documenten). En applicaties opnieuw geinstalleerd. Maar dat was helaas niet de oplossing.

Iemand anders die ditzelfde probleem heeft?

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 17-09-2009 20:16 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Geheugen misschien? kijk eens naar het geheugen verbruik voordat hij crasht.

Misschien als je een hongerig geheugen programma start? of het op begint te tellen?

of uiteraard de hardeschijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 17-09-2009 20:13 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• ZpAz
Het lijkt mij toch echt een softwarematige issue, welke door de upgrade is gekomen, anders waren er niet fora's vol met mensen die dezelfde problemen hebben.

Ik ben wel een persoon wat vaak veel programma's open heeft. (4GB ram) maar onder Leopard werkte dat ook prima.

edit:

Heb de Sudden Motion Sensor uitgeschakeld aan de hand van deze pagina. Ik hoop dat het werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 17-09-2009 20:42 ]

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Als er bij mij iets crashed dan is dat bij mij met 70, 80 graden, voorheen met Leopard had ik dat nooit. Maarja ze komen wel weer met een update.
Hopelijk helpt het bij jou iig!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik heb het gehad, ik ga terug naar Leopard, dit is te zot voor woorden, 5x daags een complete systeem crash, en dan nog applicaties die spontaan vastlopen. Ik ga wel weer terug wanneer 10.6.9 uit is ofzo ipv dat ik deze Alpha release weer opnieuw probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gisteren op mijn MacBook precies hetzelfde probleem gehad, met een schone install van Snow Leopard. Het enige dat erop stond behalve een clean install van SL, was: updates, iWork 09, Dropbox en de software van de Spyder3 Elite. Mail bleef hangen, en na 10sec reageerde er niets meer, zelfs sshd hing volledig vast. De machine reageerde nog wel op ICMP requests, maar dat was het dan ook wel.

De crash van gisteren bracht mij ook direct op andere gedachten, aangezien ik eigenlijk het plan had om mijn MacBook Pro te upgraden gisterenavond. Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, want die machine werkt nu tenminste betrouwbaar.

Launching containers into space

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Mijn systeem met snow leopard is zo goed als stabiel mits ik mijn time machine disk niet aansluit via mijn LED Cinema scherm. Als ik dat doe lopen er echt allemaal programma's de soep in en wordt mijn systeem nagenoeg onbruikbaar.
Pagina: 1