Toon posts:

Algemene Voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

http://tweakers.net/voorwaarden
5 Pricewatch, Shopreview en Productreview

5.1 Het Lid kan producten, webshops en prijsinformatie toevoegen aan de Pricewatch. Alle prijsinformatie dient te worden vermeld inclusief BTW en heffingen

5.2 Het Lid dient zich tot het uiterste in te spannen om uitsluitend juiste, volledige, actuele en accurate prijsinformatie en overige informatie aan de Pricewatch toe te voegen.
Dit kan toch niet meer? Ik denk dat de AV (zie link) ff een update een keer nodig hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 20:08 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dat kan nog steeds hoor, alleen niet direct/rechtstreeks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor PWM shops die het niet geblokkeerd hebben kan een gebruiker ook nog gewoon prijzen toevoegen.

En bijvoorbeeld meldingen in het meldpunt kan je ook opvatten als prijsinformatie. Dus ik zie het probleem niet zo :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:37
5.2 Het Lid dient zich tot het uiterste in te spannen om uitsluitend juiste, volledige, actuele en accurate prijsinformatie en overige informatie aan de Pricewatch toe te voegen.
Hmm, dit triggert bij mij wel een ander puntje. Het valt mij steeds vaker op dat shops slechts een deel van hun assortiment in de PW hebben staan. En misschien ben ik paranoide, maar ik heb ook de indruk dat alleen de producten waar ze relatief goedkoop mee zijn, in de PW komen.

De producten die niet in de PW, maar wel op de website van de desbetreffende shops staan, blijken vaak nogal aan de (relatief) prijzige kant. Wellicht doen ze dit om een mooie score te halen in de 'gemiddelde prijs' vermelding?

Mag dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je artikelen in het mandje stopt en een vergelijk doet (volgens mij hoe de meeste mensen tot een keuze komen) dan kom je die gemiddelde prijs niet eens tegen. Verder kan het zijn dat shops bepaalde artikelen de aandacht niet waard vinden.

Ik denk niet dat er concreet op gemiddelde prijs gefilterd wordt door winkels; van de andere kant breng je wel een interessant punt onder de aandacht, want er is ook geen toegevoegde waarde voor de gebruiker. Wat mij betreft kan die weergave dan ook gewoon verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BartS12 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:57:
[...]

Hmm, dit triggert bij mij wel een ander puntje. Het valt mij steeds vaker op dat shops slechts een deel van hun assortiment in de PW hebben staan. En misschien ben ik paranoide, maar ik heb ook de indruk dat alleen de producten waar ze relatief goedkoop mee zijn, in de PW komen.

De producten die niet in de PW, maar wel op de website van de desbetreffende shops staan, blijken vaak nogal aan de (relatief) prijzige kant. Wellicht doen ze dit om een mooie score te halen in de 'gemiddelde prijs' vermelding?

Mag dit ?
Is een shop dan verplicht om zijn hele assortiment aan de pricewatch aan te bieden?
En vaak zijn het de producten die een slechte conversie hebben die niet opgenomen worden, dat hoeven niet perse de duurdere producten te zijn.
Pagina: 1