Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Telkens als ik een video bestand met WMP wilt openen/afspelen krijg ik de volgende foutmelding "Uitvoeren vanaf de server is mislukt". Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Speel je het lokaal af of vanaf een netwerkbron? Indien het laatste, check eens of je permissies nog wel correct zijn (Ben dit al eerder tegengekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, al de videobestanden staan op mijn harde schijf.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 11:15 ]

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Zelfde probleem hier. Het treedt bij mij op als ik vanuit de verkenner een muziekbestand dubbelklik (vaak pas de 2e). Vanuit WMP gaat het vooralsnog prima.
Als iemand een idee heeft?

Oh ja: Windows 7, Bestanden staan op interne HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 16:25
Hi,

Heb hier sinds gisteren te maken met zelfde probleem...
Wanneer ik een audio- of videobestand probeer te openen,
moet ik eerst een minuut of 2 wachten en vervolgens komt er bij mij ook de melding "Uitvoeren vanaf de server is mislukt".
De bestanden staan gewoon op een interne HDD.
Ook onder het tabblad "Processen" van het taakbeheer staat wmplayer.exe actief,
maar er gebeurt niets. Ook niet na het beëindigen en opnieuw starten van dit proces.
Ook wanneer ik het programma WMP zelf probeer te starten, gebeurt er helemaal niets.

Weet iemand al iets meer hierover?

WMP: WMP 12.0.7600.16385

[ Voor 8% gewijzigd door BWBzz op 28-09-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 16:25
Hallo,

Ik ben inmiddels een beetje aan het stoeien geweest met dit probleem
en ben erachter gekomen dat het als volgt op te lossen is (althans in mijn geval):

Onder Windows 7 (onder Vista volgens mij niet veel verschillend):

- Ga naar Configuratiescherm
- Programma's
- Programma's en Onderdelen
- Klik in het linker menu op Windows-onderdelen in- of uitschakelen
- Klik op het plusje bij "Media Features"
- Haal het vinkje voor "Windows Media Player" weg
- Klik bij de melding die tevoorschijn komt op "Ja"
- Klik op "Ok"

De computer moet hierna opnieuw opgestart worden.
Nadat de computer weer opgestart is, bovenstaande nog een keer uitvoeren,
maar dan het hokje voor "Windows Media Center" en "Windows Media Player" weer aanvinken.

Als het goed is zal Windows Media Player weer moeten werken.

Groet,

Ruben

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Beste Ruben,

Ik heb nou ook dit vervelende probleem. Ik heb jouw handleiding gevolgd, maar dit probleem lost het bij mij niet op. Ik kan wel een video openen in wmp, als ik die direct in wmp open, dus niet vanuit een directory. Maar ik kan ook alleen de 64bit wmp openen en niet de x86 die in program files (x86) staat. Erg vaag probleem, maar wel irritant als ik eerst wmp moet openen en daarin bladeren naar een video om het te bekijken. Ik weet dat er alternatieven zijn zoals vlc, maar deze fout moet er gewoon uit. weet je nog een andere mogelijke oplossing? of misschien iemand anders?

bedankt,

fanSte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik de oplossing voor gevonden. Sinds ik de instelling voor het uitzetten van de harde schijf in Energie Beheer van 20 naar 0 hebt gewijzigd krijg ik deze melding niet meer. Je gaat naar Configuratiescherm -> Hardware en geluiden -> Energiebeheer ->Instellingen voor beheerschema bewerken. Daarna klik je op "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen". Vervolgens klik je op de plus teken voor “Harde schijf “ en daarna weer op de plus teken voor “Harde schijf uitzetten na”. Nu de 20 in een 0 wijzigen en daarna op toepassen klikken.
Pagina: 1