Freecom software werkt niet op OSX Snow Leopard

Pagina: 1
Acties:

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:57
Hoi allemaal,

Heb gister een Freecom 1TB Datatank aangesloten op mijn iMac met SnowLeopard. De mac ziet de schijf kan er op schrijven etc etc maaaaar.

Ik wil de schijf weer instellen via de Freecom Datatank Configuration Wizard echter als ik de software installeer (http://www.freecomdemo.com/mac/datatank.htm)

Dan krijg ik de volgende foutmelding:

Error loading library.
java.lang.UnsatisfiedLinkError: /Library/Application Support/Freecom/Version 3/libwin_uploader_dll.jnilib: no suitable image found. Did find: /Library/Application Support/Freecom/Version 3/libwin_uploader_dll.jnilib: mach-o, but wrong architecture. :/Library/Java/Extensions:/System/Library/Java/Extensions:/usr/lib/java

The Java-JAR-file 'config.jar' can't be run.
Check console for errors

Iemand suggesties?

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:57
Nou wat ik gedaan heb.

Windows 7 geinstalleerd, daar de Freecom software opgezet. De Datatank losgekoppeld zodat er dus 2 schijven zichtbaar zijn.

Daarna in OSX een mirrored RAID set aangemaakt :D

• rkuijf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 14:20
Oplossing na een paar uur puzzelen gevonden!

Open een terminal en start "sudo open "/Applications/Utilities/Java Preferences.app"

Je krijgt dan een window waarin je je java prefs kunt veranderen. Als je dan tijdelijk voor "Java Applications" 32 bit bovenaan zet worden vanaf dan java apps in 32bit mode gestart. En dan werkt de software weer.

Probleem wordt veroorzaakt doordat de Freecom software afhankelijk is van een 32 bit library en OSX default naar 64 bit op 64 bit hardware. (Probeer maar eens op een 32 bit intel Mac, dan werkt het ineens weer wel).

Als je in een terminal "java -version" start krijg je dit op 64 bit hardware:
java version "1.6.0_15"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_15-b03-219)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 14.1-b02-90, mixed mode)

Na de wijziging is het resultaat:
java version "1.6.0_15"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_15-b03-219)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 14.1-b02-90, mixed mode)

Als je klaar bent ze je 64 bit weer bovenaan......

Grtz,
Rene