Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een tweetal computers met eenzelfde inhoud. Het enige verschil tussen die 2 is de videokaart.

Beide systemen:

Sys #1:
Q6600 gekoeld door een Scythe Orochi met bijbehorende 140mm fan
2x2gb PC6400 Corsair XMS2
2x30gb SSD Core V2 OCZ
Gigabyte GA-EP35-DS3

nVidia XFX GTX260

Sys #2:
Q6600 gekoeld door een Scythe Orochi met bijbehorende 140mm fan
2x2gb PC6400 Corsair XMS2
2x30gb SSD Core V2 OCZ
Gigabyte GA-EP35-DS3

ATi Radeon Asus HD4670Silent

Op Sys #2 heb ik via de bios de multiplier op 17x staan, en de clock op 240mhz. Dit is 4.08ghz, dit op 61 graden op full load.

Sys #1 echter, kom ik op een multiplier van 17x niet verder dan een clock van 200mhz, 3.4ghz. Het systeem knalt er dan uit (zwart scherm) en ik moet dan de biosbatt eruit halen en er weer in doen (resetten) om weer te kunnen opstarten. Multiplier verhogen of verlagen heeft geen zin, ik kom niet boven de 3.4ghz uit.

De Q6600's stammen beide uit Januari 2007, komen uit dezelfde reeks.
Beide moederborden zijn van November 2008, beide geheugenpacks zijn van December 2008.

Ik vraag me dan toch af, beide Q6600's zijn de G0-stepping versies, maar toch verschilt het overclockresultaat.

Hoe krijg ik mijn gamecomputer (met de GTX260 offcourse) op 4ghz geclocked ?

Ik houd van gamen op de maximale settings. De GTX260 is een weekje oud.

Alvast bedankt.

Groet Jax

ps: ben nieuw hier. als ik iets verkeerd zeg, verkeerd neerzet, niet boos worden :P

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

In elke batch zitten goeden en slechten tussen ;) dus waarschijnlijk is die andere wat minder goed..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-01 14:42
Heeft een q6600 niet een max multiplier van 9? Tsja, elke cpu is anders, en heeft dus andere instellingen nodig. Bovendien zijn cpu's niet oneindig over te clocken. Als je m echt graag op 4 GHz wil laten draaien, kan je desnoods de cpu's (of GPU ofzo) omwisselen

Verwijderd

Topicstarter
mja, omwisselen heb ik aan gedacht, maar het is nogal een gedoe om een van de grootst te koop zijnde cpukoelers te demonteren uit een kast waar ie eigenlijk niet in past (daar waar de 4670 in zit).

De andere kast is een thermaltake mozart tx1000 , die ik er wel makkelijk uit kan demonteren.

ik weet wel dat er goede en minder goede batches zijn, maar deze cpu's komen direct uit de intel fabriek, en zijn eigenhandig uitgezocht door Intel als zijnde zeer goede OC'ers.

Het topic was meer bedoel om te zien of ik iets verkeerds doe, of iets vergeet..

Over de multiplier .. ik kan gewoon tot een MP van 21 gaan op mijn moederbord(en). Is dat vreemd ?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

heb je enginering samples?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zowiezo een clock van 240? dat is lager dan de standaard clock, deze is 266. maak eens een screenshot van cpu-z en post die eens, want dit is wel een heel bizar verhaal...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je daarmee?

Ik heb wat contacten binnen Intel.
Een van deze contacten heeft mij voorzien van deze 2 CPU's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:56:
[...]

wat bedoel je daarmee?

Ik heb wat contacten binnen Intel.
Een van deze contacten heeft mij voorzien van deze 2 CPU's.
Ik denk dat hij bedoeld,dat de q6600 een niet omhoog te verstellen mp heeft.
Aangezien die van jou op 17 staat,moet dat haast wel een unlocked mp zijn.
Oftewel ES enginering samples?

Verwijderd

Topicstarter
ah juist .. ik heb inderdaad een geunlockede Q6600, een van de zeldzaam weinigen in NL (tenminste, die weten dat ze er 1 hebben :P)

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Probeer eens met de gewone multipliers en kijk hoever je dan komt zou ik zeggen...
Multiplier 17 lijkt mij overigens heel erg hoog voor deze processor ?!

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

waarschijnlijk is die multi doubled, dwz, dat ie eigenlijk op 8.5 staat.. (normaal staat ie op 9 bij deze cpu..)

waarschijnlijk moeten we t dan ook lezen als fsb op 480 en multi op 8.5, en bij de andere wil de fsb niet hoger dan 400 met de multi op 8.5
Pagina: 1