Geen geluid uit SPDIF

Pagina: 1
Acties:

• remco747
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01-2023
Hallo,

Ik heb een HTPC met ASUS M4A785D moederbord, met ingebouwde SPDIF uitgang. Deze is optisch verbonden met mijn receiver.

Er komt echter geen enkel geluid uit de speakers. In het configuratiescherm is SPDIF als standaard geselecteerd, en bij testen van dat geluid hoor ik niets. Gewoon een jack in de achterkant steken levert wel stereo geluid op.

De optische ingang van de receiver werkt met allerlei randapparaten zoals m'n decoder en tv en geeft dan prima geluid door, maar vanuit de PC komt helemaal niets.

Iemand een oplossing?

Groeten remco747

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 15:29
Noem dan ook even welk OS je gebruikt. Daarnaast welke driver versie van geluidsprocessor (onboard of add-on)
Staat je spdif soms op passtrough dus als je alleen digitaal geluid hebt dat het er dan uit komt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik zou AC3Filter even downloaden als ik jou was, erg prettig in combinatie met digitale geluidsuitgangen :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• remco747
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01-2023
klaasbram schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:12:
Noem dan ook even welk OS je gebruikt. Daarnaast welke driver versie van geluidsprocessor (onboard of add-on)
Staat je spdif soms op passtrough dus als je alleen digitaal geluid hebt dat het er dan uit komt.
O ja, sorry Vista x64

En de driver is die van VIA High Def Audio 6.0.1.7200

en dat is een on-board geluidsprocessor.

Heb AC3 al geprobeerd en ffdshow etc en dr komt geen enkel piepje uit.

Ben hier ook niet zo ervaren mee dus vandaar dat ik t maar even vraag. Dr zijn topics zat, maar die gaan vooral over DTS etc, ik wil gewoon eindelijk eens 1 klein piepje horen...