Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten,

Ik heb een probleempje 3 weken terug heb ik de 4890 vapor-x gekocht ik hem in me pc zette maar geen boot.
Me BIOS gaf 1 lange en 3 korte biepjes, en het CTF (rood lampje) ging op me 4890 branden. Ik had geen idee wat dat CTF betekende dus heb ik het opgezocht en volgens dat forum zou het aan me videokaart liggen (DUH) maar oke. Ik heb niet mega veel verstand van computers dus heb ik die video kaart maar retourgestuurd
(heb hem bij alternate gekocht).

Maar nu ik kreeg netjes een nieuwe teruggestuurd, alles werkte perfect maar na 2 weekjes goed doen viel me PC opeens uit, ik had geen idee wat er gebeurde dus ik start rustig me PC weer op, zie ik het CTF lampje weer branden van me 4890. Ik me PC weer uit 5 sec wachten druk de aanknop weer in en hupsakee hij doet het weer.
Geen problemen maar na 30 minuten (gamen) sluit me PC weer af zelfde probleem heb nog geprobeerd PCI voedingskabels eruit erin, en met PC aan 1 eruit halen en er weer indoen en dan rebooten maar niks werkt. En nu start me PC helemaal niet meer op. Net PC op gestart met 4890 startte op zie ik dat de fan niet draait ding word natuurlijk gloeiend heet misschien dat het probleem?

ik heb nu geen idee waar het aan kan liggen (een vriend denkt aan de voeding) maar als het aan de voeding lag waarom doet hij het dan voor 2 weekjes ben niet erg goed met computers dus ik hoor graag wat jullie er van denken.graag een reactie waar ik wat mee kan.Hieronder mijn computer specs:

AMD phenom ii 955 3.2Ghz.
Gigabyte MA-790XT-UD4P
ATI sapphire 4890 vapor-x
4GB OCZ reaper HPC RAM 1333Mhz.
700Watts OCZ stealthxstream
Western digital 250GB

Vriendelijke groet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 14:11 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je voeding zou als hij in orde is ruimschoots voldoende zijn.

wat niet zo verstandig is is stekkers in en uit je systeem halen wanneer hij aan staat.... dit is zelfs erg dom, je kan je apparatuur hier ernstig mee beschadigen!

je zegt dat de fan niet draait van de kaart, dit sluit wel aan met het feit dat je kaart uitvalt na een tijdje gebruik. dit is een thermische beveiliging.

als je de fan even op gang helpt, gaat hij dan wel draaien? zit het stekkertje van de fan er goed op? heb je de mogelijkheid de kaart in een andere pc te testen?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:34:
je voeding zou als hij in orde is ruimschoots voldoende zijn.

wat niet zo verstandig is is stekkers in en uit je systeem halen wanneer hij aan staat.... dit is zelfs erg dom, je kan je apparatuur hier ernstig mee beschadigen!

je zegt dat de fan niet draait van de kaart, dit sluit wel aan met het feit dat je kaart uitvalt na een tijdje gebruik. dit is een thermische beveiliging.

als je de fan even op gang helpt, gaat hij dan wel draaien? zit het stekkertje van de fan er goed op? heb je de mogelijkheid de kaart in een andere pc te testen?
Oke

Over die stekkers eruit trekken ik had het gevonden op een forum dus ik dacht even uittesten maar als het slecht is laat ik dat wel. De fan die draait 180 graden ofzo en dan stopt hij weer om de 5sec, ik weet niet welk aansluiting van de fan is. Ik heb wel de mogelijkheid om de videokaart bij iemand anders te proberen alleen dat wil ik nog even uitstellen.

• nedernakker
dan is het probleem in ieder geval wel de oververhitting, die fan moet gewoon constant draaien.

is er iets dat de kaart blokkeert? is je kast goed stofvrij van binnen?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:23:
dan is het probleem in ieder geval wel de oververhitting, die fan moet gewoon constant draaien.

is er iets dat de kaart blokkeert? is je kast goed stofvrij van binnen?
De computer kan bijna niet schoner hij is pas 2 maanden oud, heb toen alles nieuw gekocht dus het lijkt me sterk. Blokkeren denk ik ook niet want als je gewoon de fan draait draait hij wel dus alleen niet op zichzelf of met stroom.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 20:37 ]

• nedernakker
ik zou dan toch eens kijken of de kaart wel goed werkt in een andere pc, misschien heb je enorme pech en heb je 2 slechte kaarten gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:01:
ik zou dan toch eens kijken of de kaart wel goed werkt in een andere pc, misschien heb je enorme pech en heb je 2 slechte kaarten gehad..
Ik ga,
aanstaande zaterdag (morgen dus) ga ik naar een vriend en daar probeer ik hem uit, en als hij het daar niet doet doe ik hem dan maandag 21 sep op de bus.

Bedankt voor je snelle reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:43:

Net PC op gestart met 4890 startte op zie ik dat de fan niet draait ding word natuurlijk gloeiend heet misschien dat het probleem?
Je kan natuurlijk in ATI control center kijken wat de temperatuur is van de kaart, en wat de instellingen zijn voor de FAN. Post die hier ook eens.

Vergeet niet dat bij het aandrukken van de pc, de fan altijd eerst een tijdje sstil staat. Vervolgens gaat hij daarna keihard loeien(!?) alvorens hij weer afzwakt. Weet je zeker dat je 2 pci stekkers in de kaart hebt gedrukt?
Ik ga,
aanstaande zaterdag (morgen dus) ga ik naar een vriend en daar probeer ik hem uit, en als hij het daar niet doet doe ik hem dan maandag 21 sep op de bus.

Bedankt voor je snelle reactie's.
Als die vriend van jou een NVIDIA kaart in zijn pc heeft zitten, kan dit in windows driver conflicten opleveren.
Dezed moet je dus eerst uninstallen.

Je kan op deze manier wel testen of de kaart normaal doorstart

[ Voor 47% gewijzigd door Lumics op 18-09-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senghir
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-02-2023
Het probleem zou ook heel goed aan je moederbord kunnen liggen.
Ik heb een asus moederbord gehad die mn Athlon meteen bij het opstarten omzeep hielp!

Heb je al een andere videokaart in je systeem geprobeert?
T lijkt me sterk dat je 2 defecte videokaarten hebt gehad. de Sapphire radeons staan erom bekend dat ze the top of the line zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:26:
[...]

Je kan natuurlijk in ATI control center kijken wat de temperatuur is van de kaart, en wat de instellingen zijn voor de FAN. Post die hier ook eens.

Heb het effe gecheckt er staat bij dat de fan 0% draait en temperatuur gaat naar 125 graden en dan sluit me PC af.

Vergeet niet dat bij het aandrukken van de pc, de fan altijd eerst een tijdje sstil staat. Vervolgens gaat hij daarna keihard loeien(!?) alvorens hij weer afzwakt. Weet je zeker dat je 2 pci stekkers in de kaart hebt gedrukt?

Weet het zeker (niet zo moeilijk om te missen)

[...]

Als die vriend van jou een NVIDIA kaart in zijn pc heeft zitten, kan dit in windows driver conflicten opleveren.
Dezed moet je dus eerst uninstallen.

Hij heeft een 4870 dus zal niet mega veel problemen krijgen.

Je kan op deze manier wel testen of de kaart normaal doorstart
Senghir schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:33:
Het probleem zou ook heel goed aan je moederbord kunnen liggen.
Ik heb een asus moederbord gehad die mn Athlon meteen bij het opstarten omzeep hielp!

Heb je al een andere videokaart in je systeem geprobeert?
T lijkt me sterk dat je 2 defecte videokaarten hebt gehad. de Sapphire radeons staan erom bekend dat ze the top of the line zijn!!
Heb er nu een 8600gt (oude kaart) erin zitten en daar heb ik geen problemen mee dus.Geen idee of het aan het moederbord ligt maar dat zie ik bij die vriend wel want die heeft een asus.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:39:
:) In sommige gevallen kan een fan na het booten gewoon ff stoppen want hij draaid dan op standaard setting`s,maar tydens het booten moet deze fan altyd aangaan.Het lijkt mij byzar dat je 2 weken zonder fan gepresteerd hebt.Uitzoeken waar het ligt;de video kaart,of de voeding ,of moeder bord type{maar hij deed het eerst wel} nee mischien een fout in de videokaart omdat het 1st exemplaar het helemaal niet deed. :/ :/
Heb op meerdere forums gekeken en het blijkt dat ik niet de enige ben met de problemen dus ik hoop dat ik meer antwoord krijg via me vriend.
Pagina: 1