• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Hallo,

Ik heb sinds kort een htc hero in mijn bezit en wil deze graag gebruiken als modem op mijn laptop (alleen voor op school, aangezien daar de proxy in de weg zit). Maar zodra ik "delen via mobiel netwerk" inschakel, vraagt mijn windows 7 om een driver. Nu heb ik al rond gezocht op het internet en daar zeggen ze dat ik deze in de volgende folder kan vinden: C:\Program Files\HTC\HTC Driver
Maar bij mij is deze folder leeg! Ik heb ook al geprobeerd de driver ergens anders vandaan te halen, maar ik kan deze nergens vinden. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Verwijderd

Storm90 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:37:
Hallo,

Ik heb sinds kort een htc hero in mijn bezit en wil deze graag gebruiken als modem op mijn laptop (alleen voor op school, aangezien daar de proxy in de weg zit). Maar zodra ik "delen via mobiel netwerk" inschakel, vraagt mijn windows 7 om een driver. Nu heb ik al rond gezocht op het internet en daar zeggen ze dat ik deze in de volgende folder kan vinden: C:\Program Files\HTC\HTC Driver
Maar bij mij is deze folder leeg! Ik heb ook al geprobeerd de driver ergens anders vandaan te halen, maar ik kan deze nergens vinden. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Misschien dat dit het probleem met je drivers kan oplossen..klik

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
HTC synch al geinstalleerd?

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:39
Je bedoelt Tethering denk ik? Wikipedia: Tethering

Dat is beschikbaar sinds de laatste ROM update dacht ik. Heb je deze update al doorgevoerd?

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Dat is waarschijnlijk je probleem. En met windows 7 moet je dan het volgende doen:

http://www.the-asylum.com...ero-and-windows-7-64-bit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
De oplossing van Heppieboeddah heeft alles opgelost, hij werkt :D
Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:39
Inderdaad hij werkt hier nu ook vlekkenloos, thnx voor de link raevo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:34
Hoe stel je het in aan de windows 7 kant?

Oftewel, pakt hij automatisch de internetverbinding van je Hero op of niet?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intrigerend.....

Ik heb gister mijn HTC HERO gekocht en kon vanaf het eerste moment al niet op Mobiel Netwerk (Vodafone). Ik heb alle instellingen we driedubbel gechecked en kwam bij googlen op deze melding. Ben wel benieuwd waar dit aan kan liggen....

Grtn
MArtin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:18:
Intrigerend.....

Ik heb gister mijn HTC HERO gekocht en kon vanaf het eerste moment al niet op Mobiel Netwerk (Vodafone). Ik heb alle instellingen we driedubbel gechecked en kwam bij googlen op deze melding. Ben wel benieuwd waar dit aan kan liggen....

Grtn
MArtin
Welke melding??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Zosas schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:54:
Hoe stel je het in aan de windows 7 kant?

Oftewel, pakt hij automatisch de internetverbinding van je Hero op of niet?
Ja hij pakt automatisch de internetverbinding van je Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 21:27
Yup,

HTC Sync installeren, laatste versie. (2.04 ?)

Laatste rom installeren, nog steeds 1,5, maar de laatste build, 2.73. Deze heb ik van de t-mobile.co.uk site afgehaald.

HTC sync uitzetten,

Op je phone onder Setting - Wireless Controls - Mobile network sharing aanzetten.

Mijn XP laptop maakte een nieuwe LAN verbinding aan, een HTC Remote NDIS based Device.

Ik schrijf deze post via een shared connection uit een vakantiehuisje.

Ok, het duurt al 2 dagen, maar langzaam begin ik hem door te krijgen.. :) Geweldige phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
Dagdag,

Ik heb nog een vraag mbt. het USB-tetheren van een/mijn Hero. En volgens mij past het het best in dit topic.

Ik heb een Hero (met ROM-update) via Hi, en wil die graag aan mijn netbook tetheren (WinXP). Dat zou heel makkelijk moeten gaan via de 'Mobile Network Sharing'-optie; die is bij mij greyed out. De FUP van Hi verbiedt geen tethering, daarom vind ik het vreemd dat ik het niet op de standaardmanier kan doen.

Wel aanwezig, niet aan te zetten dus. Zijn er meer mensen die deze configuratie hebben, en is hier een fix voor? Zou het aan Hi/KPN liggen?

Als laatste; PDANet heb ik geprobeerd, maar gaf aan dat de versie van Sync (2.04) niet compatibel was.

[ Voor 3% gewijzigd door Hiigara op 10-11-2009 00:27 . Reden: Grammatica ]

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Hero met Hi.
Hier werkt alles zoals het moet, dus het ligt sowieso niet aan Hi.
Btw: ik heb wel de nieuwe rom erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Niet online
De nieuwe ROM had ik er ook opgezet.

Ik heb het probleem inmiddels opgelost, thx voor de reply!

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:00:
[...]

Misschien dat dit het probleem met je drivers kan oplossen..klik
Het zip bestand is niet meer beschikbaar, alternatieve link? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij wel om alles te installeren op vista zodat het netwerk delen één maal werkt.....
Als ik het netwerk delen op de hero uitzet en daarna weer aan zet blijft de verbinding lokaal en kan ik het internet dus niet meer op. Ik krijg dan zelfs 2 lokale verbindingen.
Als ik de drivers en HTC sync dan opnieuw installeer kan ik weer één maal internetten.... :?

Iemand een idee hoe dat kan?

Ik heb al wel wat bluetooth modem zooi van een oudere telefoon eraf gemikt, maar dat hielp niet. Ook zegt windows dat ik de goede versie van de drivers heb.

• aqu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 20:39

aqu

Hier het zelfde probleem.

Ik zelf gebruik vista. En ook na een reconnect twee verbindingen die alleen lokaalle verbindings mogelijkheden heben. Mijn eerst gedachte is dat het met de DHCP server te maken heeft.

Kan iemand hier iets meer over zeggen? Of zijn er meer mensen met het zelfde probleem?

@Peoploid

Welke windows vesie draai jij?

Edit:

Er lijkt een remedie:

1. maak een fixed ip netwerk
- ip 192.168.100.100 mask 255.255.255.0
- gateway 192.168.100.254
-
2. zet mobiel netwek delen aan en uit op de Hero

[ Voor 24% gewijzigd door aqu op 24-12-2009 14:56 ]

Pagina: 1