Toon posts:

geen netwerk adapter en usb gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb mijn laptop geformateerd en sindsdien werkt mijn netwerkadapter en usb poorten niet meer.
Ze worden zelfs niet in device manager getoont.

Ik heb al geprobeert de drivers te installeren maar dit haalt niets uit.

Het gaat om een Dell Vostro 1000, ik heb hem geformateerd met een eigen vista buisness cd. Dus niet via de recovery partitie.
De netwerkkaart is een Broadcom 440x10/100

Iemand enig idee aan wat dit kan liggen?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dell wil de netwerkkaart nog wel eens uitschakelen als er geen stroom voorhanden is. (dus werken op de accu).
Maar dit zal niet voor je usb gelden.

Soms zijn apparaten afhankelijk van een ander apparaat voor ze geinstalleerd kunnen worden, misschien dat je eerst een chipset driver moet installeren. Heb je alle drivers van de Dell site geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
stroom steekt gewoon in.
De chipset driver heb ik geinstalleerd, en netwerk driver ook, maar dit doet dus niets. Voor de rest zijn het allemaal niet relevante drivers, geluid enzo.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost, was op de 1 of andere manier uit geschakeld geraakt in de bios.

Maar nu heb ik een ander probleem. Als ik de pc opstart begint hij oorverdovend te tuten voor bijna een minuut en daarna start hij gewoon zonder problemen op.

Ik dacht eerst de processor die oververhit is maar hij geeft geen foutmelding en de temperatuur is normaal.
Aan wat kan dit nog liggen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:12:
probleem is opgelost, was op de 1 of andere manier uit geschakeld geraakt in de bios.

Maar nu heb ik een ander probleem. Als ik de pc opstart begint hij oorverdovend te tuten voor bijna een minuut en daarna start hij gewoon zonder problemen op.

Ik dacht eerst de processor die oververhit is maar hij geeft geen foutmelding en de temperatuur is normaal.
Aan wat kan dit nog liggen?
Ventilator misschien te langzaam met opstarten.
Zie in bios of je tav ventilator hoe die aangestuurd wordt, 2 manieren(eentje met stroom verhogen en eentje met pulsen geven), probeer alle 2 eens.(of dit bij een laptop ook is weet ik niet).

Verwijderd

Topicstarter
vlak voor het scherm met de memory check enzo krijg ik wel een melding 'RS485/M BR#23931' te zien, heel kort maar. Kweet niet of dat er iets mee te maken heeft, kheb het al is opgezocht in google maar ni direct iets relevant gevonden.

In de bios kan ik niets aanpassen van ventilator snelheid enzo, is redelijk basic.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klinkt meer alsof je BIOS niet helemaal fris is of dat er een flink aantal opties aangepast zijn, update de m eens naar de laatste versie op de website en zet alles terug naar default?

Verwijderd

Topicstarter
bios hadk al geupdated, maar laatste versie is al van 2007.

na system defaults is het gepiep weg maar nu start hij niet vanzelf nimeer op, als ik het boot menu oproep en de hd selecteer wel.
Hd staat nogtans al eerste boot device

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dell al gebeld?
Pagina: 1