Hallo iedereen.
Ik heb recentelijk mijn computer geupgrade, maar ik heb een probleem en ik heb geen idee waar het hem zit. Ik had dit probleem al gepost maar het werd me aangeraden hier te posten, dus ik quote mijzelf even:
Normale temps in speed fan:
T1 39 (Cpu)
T2 39 (?)
T3 -128 (nvt neem ik aan)
HD0 32
HD1 30
Core 26
Ik heb geprobeerd wat te stress testen met wat programma's die ik gevonden had:
1) Ik heb ~15 minuten prima95 'torture test' gedraait. Daarbij bleef hij de laatste paar minuten stabiel rond de 57 en 51 graden voor respectievelijk T1 en Core. Ben niet zo bekend met temperaturen maar dat klinkt acceptabel.
2) Ik heb Furmark 15 minuten gedraait. Het resultaat was dat de GPU tegen die tijd tot 92 graden was gestegen zonder te crashen (Hier de screenshot met het resultaat)
Nou, voor zover ik gemerkt heb met de crashes, de laatste paar keren dat ik mijn temps probeerde in de gaten te houden was de GPU bij die games niet eens over de 70 toen die crashte.
---
Dat is ongeveer waar ik nu sta. Mijn grootste probleem is dat ik niet weet waar het probleem zit. Het lijkt me niet praktisch om alle nieuwe onderdelen RMA te sturen in de hoop dat het beter gaat met vervanging als ik niet eens zeker weet of er iets mis mee was.
Edit: Het zou ook een videokaart probleem kunnen wezen dus maar goed, dubbelposten leek me niet dat dat op prijs gesteld zou worden en dit forum leek me meer op problemen gericht ^^
Ik heb recentelijk mijn computer geupgrade, maar ik heb een probleem en ik heb geen idee waar het hem zit. Ik had dit probleem al gepost maar het werd me aangeraden hier te posten, dus ik quote mijzelf even:
Sindsdien heb ik wat extra dingen geprobeerd. Bios van mijn moederbord geupdate en mijn video drivers geupdate, maar sindsdien heb ik dezelfde crash weer gehad dus dat was het niet. Ik heb de crash gehad bij Fallout 3 (niet vreemd dat die game crashed maar wel dat mijn hele computer vast slaat), Sims 3 en Need for speed shift. In principe alle wat zwaardere games. Ik kan me even niet herinneren of het ook al gebeurt was bij mindere games maar als dat zo is niet met dezelfde frequentie op zijn minst (ja slecht geheugen en veel gegamed sinds ie binnen is ^^)Pheace schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:45:
Ben ik weer.
Ik heb ondertussen mijn systeem binnen en in de kast, alles ziet er echt heerlijk uit als ik spellen speel maar ik heb een probleem en ik weet niet helemaal zeker waar het hem zit.
Op het moment, als ik de wat zwaardere games speel valt na een tijdje het scherm ineens weg, geluid gaat dan nog een paar seconden door en dan slaat ie helemaal vast.
Probleem is, ik heb geen idee welk van mijn onderdelen nu een probleem is.
Dit waren de onderdelen die ik gekocht had:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 104,95 € 104,95 1 Asus EAH4870/HTDI/1GD5 € 129,70 € 129,70 1 Asus M4A78 PRO € 71,15 € 71,15 1 Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G € 59,50 € 59,50 Importeren Totaal € 365,30
Ik heb daarbij nog een 1terabyte HD en een 500GB HD zitten, een Sound blaster Audigy 2 ZS en mijn Linksys wifi adapter.
Mijn voeding is een corsair vx450W. Als het goed is zou dit voldoende moeten wezen toch?
Maar als dat dus niet het probleem is wat dan wel.
Ik probeer mijn temps nu in de gaten te houden maar over het algemeen lijken ze me fijn.
Hoewel het wat lastig is de temps te zien als ie vastslaat, wanneer ie reboot en ik in de bios kijk hangen ze ongeveer rond de mid 40 tops. Dat leek me aardig te doen?
Mijn videokaart hangt rond de 50-51 graden zonder stress. Ik heb de fan ondertussen op 100% gezet hoewel dat echt maar een paar graden scheelde (53 -> 51). Ik neem aan dat die misschien aanzienlijk stijgt onder stress maar dat heb ik nog niet goed kunnen merken.
Zijn er bijzondere dingen waar ik specifiek op moet letten? Voltage, temperaturen en zo?
Ow. vreemde is, nadat ie vastsloeg, bleef alles draaien, CPU fan draait, Graka fan draait. Er was niks bijzonders te merken.
Ik heb wel het gevoel dat mijn systeem als een stofzuiger klinkt helaas, vooral onder stress leek het echt erg te worden met een fan die heel variabel geluid maakte continu. Ik kon niet goed horen wat het was maar ik nam aan dat dat de CPU stock fan was? Zeker aangezien ik de GPU op 100% heb gezet en dat niet vergelijkbaar klinkt.
Anyway, elke hulp is welkom. Ik heb bij 2 verschillende webshops besteld dus het zou fijn zijn als ik niet alles rma hoefde te sturen
Edit: Ik ga 3dmark vantage even uitproberen, kijken wat er gebeurt.
Normale temps in speed fan:
T1 39 (Cpu)
T2 39 (?)
T3 -128 (nvt neem ik aan)
HD0 32
HD1 30
Core 26
Ik heb geprobeerd wat te stress testen met wat programma's die ik gevonden had:
1) Ik heb ~15 minuten prima95 'torture test' gedraait. Daarbij bleef hij de laatste paar minuten stabiel rond de 57 en 51 graden voor respectievelijk T1 en Core. Ben niet zo bekend met temperaturen maar dat klinkt acceptabel.
2) Ik heb Furmark 15 minuten gedraait. Het resultaat was dat de GPU tegen die tijd tot 92 graden was gestegen zonder te crashen (Hier de screenshot met het resultaat)
Nou, voor zover ik gemerkt heb met de crashes, de laatste paar keren dat ik mijn temps probeerde in de gaten te houden was de GPU bij die games niet eens over de 70 toen die crashte.
---
Dat is ongeveer waar ik nu sta. Mijn grootste probleem is dat ik niet weet waar het probleem zit. Het lijkt me niet praktisch om alle nieuwe onderdelen RMA te sturen in de hoop dat het beter gaat met vervanging als ik niet eens zeker weet of er iets mis mee was.
Edit: Het zou ook een videokaart probleem kunnen wezen dus maar goed, dubbelposten leek me niet dat dat op prijs gesteld zou worden en dit forum leek me meer op problemen gericht ^^