[Vista] Wingdings2 niet meer beschikbaar; alternatieven?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Hallo heren tweakers,

Op mijn website maak ik veelvuldig gebruik van het sterretje dat te maken is met alt + E van het lettertype Wingdings2.

Echter heb ik ontdekt dat op computers bij een erg nieuwe versie van windows Vista of 7, dit lettertype niet meer beschikbaar is. Hierdoor toont mijn website in plaats van het sterretje een e met trema als in é. Dit is het standaard teken dat beschikbaar komt door alt + E.

Heeft iemand hier een oplossing voor? of moet ik alle sterretjes gaan veranderen in een ander teken van een ander lettertype?

Weet iemand ook in welke versie windings2 precies vervallen is?

Hartelijk dank.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat andere mensen dat teken anders zien in hun browser ? windings is niet echt een font dat op alle OS-en aanwezig is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RMB

RMB

Topicstarter
Daar ben ik dus nu achter, aangezien het font nieteens op mijn windows OS aanwezig is :P.

Er zit dus niets anders op dan het teken te veranderen neem ik aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je wil dat het er overal (ongeveer) hetzelfde uitziet is dat wel aan te raden ja.
Is dat sterretje deel van de inhoud of van de opmaak? als het deel uitmaakt van de opmaak, waarom dan niet gewoon een plaatje?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

RMB schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:42:
of moet ik alle sterretjes gaan veranderen in een ander teken van een ander lettertype?
Dat is de enige solide oplossing.

Professionele website nodig?

• RMB

RMB

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:49:
Als je wil dat het er overal (ongeveer) hetzelfde uitziet is dat wel aan te raden ja.
Is dat sterretje deel van de inhoud of van de opmaak? als het deel uitmaakt van de opmaak, waarom dan niet gewoon een plaatje?
Het is deel van de tekst in een button, het gaat om hotels in de button staat bijvoorbeeld Hotel*** maar het windings2 sterretje is een stuk mooier dan een standaard asterisk.

Ik denk dat ik maar het mooiste sterretje van een meer gangbaar lettertype op ga zoeken. Heeft iemand toevallig een lettertypesite waarop je 1 teken intypt (nu dus *) en je alle mogelijke varianten ziet gesorteerd op lettertype?

Bedankt voor jullie snelle advies!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Er zijn überhaupt niet zoveel fonts die veilig zijn om te gebruiken, probeer gewoon de fonts uit deze lijst eens uit :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Je kan natuurlijk altijd gebruik maken van css3 en het moreel kunnen verantwoorden.
Windows levert geen windings2, dus lever jij slechte support voor hun browser. ;-)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je volgende keer een iets beter beschrijvende titel bedenken, btw?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RMB

RMB

Topicstarter
Bedankt allemaal! en mijn excuses voor de vage titel.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In unicode zitten ook veel rare sterretjes:

͙ ӿ ༝ ※ ⁂ ⁎ ⁑ ⁕ ⁜ ∗ ⍟ ☀ ☸ ☼ ✠ ✡

✠ ✡ ✢ ✣ ✤ ✥ ✦ ✧ ✨ ✩ ✪ ✫ ✬ ✭ ✮ ✯ ✰ ✱ ✲ ✳ ✴ ✵ ✶ ✷ ✸ ✹ ✺ ✻ ✼ ✽ ✾ ✿ ❀ ❁ ❂ ❃ ❄ ❅ ❆ ❇ ❈ ❉ ❊ ❋

Misschien zit er eentje tussen die je mooi vindt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:49

Skef

Ik scheer.me

Je zou voor dit teken ook gebruik kunnen gaan maken van een techniek als SIFR of FLIR.

Hiermee combineer je Flash (SIFR) of images (FLIR) met een stukje javascript, waarmee onload de gewenste tekens / tags vervangen worden.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Een hele library includen voor een paar sterretjes. Ugh. Ik denk dat je net zo lang bezig bent om het zelf te maken, met of zonder javascript (en in elk geval zónder flash). Zelfs als je een plaatje gebruikt, kun je de kleur ervan nog met css bepalen, als je dat zou willen (door de transparantie te inverten, waardoor de binnenkant transparant is en de kleur van de background krijgt ;))

Jaaap denkt een beetje zoals ik dacht: pak gewoon unicode. Dat is cross-platform en failt alleen op antieke OS'en zoals win98 en ziet er per browser en OS misschien een tikkeltje anders uit, vanwege verschil in fontrendering. Maar pixelperfectie lijkt me geen noodzaak, gezien je wingdings gebruikte :)

日本!🎌

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
Waarom niet gewoon een klein .gifje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dan heb je eigenlijk nog steeds een karakter nodig om weer te geven als plaatjes laden uit staat (op/via mobiel bijvoorbeeld)...

Trouwens, ik adviseer dan een PNG, dan heb je mooiere transparantie (desnoods PNG8 met alpha-transparantie als je IE6 nog wil ondersteunen).

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
_Thanatos_ schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:38:
Dan heb je eigenlijk nog steeds een karakter nodig om weer te geven als plaatjes laden uit staat (op/via mobiel bijvoorbeeld)...

Trouwens, ik adviseer dan een PNG, dan heb je mooiere transparantie (desnoods PNG8 met alpha-transparantie als je IE6 nog wil ondersteunen).
Ach, zoveel mensen zullen dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

MarcoC schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 03:30:
Waarom niet gewoon een klein .gifje maken?
Omdat je niet zomaar een plaatje kan gebruiken op een standaard button. Ik zou ook voor unicode gaan.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ram0n schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:46:
[...]

Omdat je niet zomaar een plaatje kan gebruiken op een standaard button. Ik zou ook voor unicode gaan.
Wuh? Is dat nieuw ergens ofzo? Bij mijn weten kan dat altijd al. Je kunt feitelijk alles in een <button> flikkeren wat je maar wilt, en alle styles erop loslaten die je maar nodig hebt.

日本!🎌

Pagina: 1