Hulp bij dreamweaver...

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

• Tamao
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01-2010
Ik ben onlangs begonnen met Dreamweaver, en heb het een beetje door. Het enige probleem wat ik nu heb, is met tekstplaatsen in de website.

Ik heb de website opgedeeld in kolommen, maar als ik de tekst in 1 van de kolommen neerzet, kan ik het niet op de goede positie zetten. Probeer ik het in bijv. een layer te zetten, dan verspringt de layer op de website. Is er een manier om bijvoorbeeld een kolom in een kolom te zetten, zonder dat de rest verspringt, of een layer vast te zetten dat 'ie niet op de website verspringt?
Ik gebruik trouwens Adobe Dreamweaver CS3.

~Tamao

[ Voor 3% gewijzigd door Tamao op 17-09-2009 12:29 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:50
Welkom op GoT!

Heb je een stukje relevante voorbeeldcode? Wat wil je precies bereiken?

Maak evt. in paint oid. even een diagram van hoe je wilt dat het uitziet, en geef aan hoe je geprobeerd hebt dat te bereiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-09-2009 12:36 ]

Specs

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Open het windows configuratie scherm, open Software, selecteer Dreamweaver, uninstal dreamweaver.

Dan start -> uitvoeren: notepad.

Klaar :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of gebruik dreamweaver gewoon in de code-layout.

Het probleem zit hem vaak in het feit dat hij talloze &nbsp en <br/>jes toevoegt aan de code als je de designlayout gebruikt, echt om helemaal knetter van te worden.
Het probleem is dat je hier vaak wel een eind mee kan komen door ergens een enterje extra neer te zetten, maar dat zorgt voor hele vieze code en geeft vaak ook nog eens bakken met problemen als je het in andere browsers gebruikt.

De makkelijkste oplossing is in dat geval om al die losse <br/>'s en &nbsp's eruit te gooien en door middel van CSS het geheel op te maken, want in dat geval weet je tenminste dat het er goed uit komt te zien.

Lege <p></p>'s doet Dreamweaver vaak ook nog wel eens (althans, ik kwam talloze van die dingen tegen toen ik de dreamweaverprut van m'n broertje aangeleverd kreeg).

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 17-09-2009 12:45 ]

• Tamao
Ik ben nog maar net begonnen met Dreamweaver, en ik heb eigenlijk nooit echt met gewoon HTML gewerkt (keb alleen Dreamweaver via mijn MBO geleerd, terwijl op mijn middelbare school het jaar na mij pas les heeft gekregen in HTML). Dus sorry als ik misschien een beetje dom over kom, maar die losse <br/>'s en &nbsp's zijn dus niet nodig?

[ Voor 98% gewijzigd door Tamao op 17-09-2009 13:02 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het belangrijkste is denk ik dat je Dreamweaver als tekstedior gaat gebruiken (Code layout/view dus zoals gezegd) en een goed boek koopt/leent over wat HTML is en hoe het werkt.

• Tamao
Cartman! schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:01:
Het belangrijkste is denk ik dat je Dreamweaver als tekstedior gaat gebruiken (Code layout/view dus zoals gezegd) en een goed boek koopt/leent over wat HTML is en hoe het werkt.
Dat vind ik wel een goede. Zijn er misschien nog aanraders voor boeken?

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tamao schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:04:
[...]

Dat vind ik wel een goede. Zijn er misschien nog aanraders voor boeken?
FriendsofED The Essential Guide to CSS and HTML
en
CSS Mastery :)

Overigens gebruik ik Notepad ++ die ook nog de syntax coloring heeft die dreamweaver codeviewer ook heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-09-2009 13:22 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben begonnen met HTML voor dummy's. Daar staan alle basics wel in. Ik heb de stukjes code daaruit ingetypt in Dreamweaver in code-view, en ging daarna kijken hoe het er uit kwam te zien.
Door wat te veranderen in je code en dan weer te kijken bij de design-view kan je een beetje gevoel krijgen met wat je aan het doen bent.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MrJey schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:20:

Overigens gebruik ik Notepad ++ die ook nog de syntax coloring heeft die dreamweaver codeviewer ook heeft.
En maar 3MB groot is ipv de 1000MB die Dreamweaver inneemt, ook een voordeel :)
Tamao schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:00:
Ik ben nog maar net begonnen met Dreamweaver, en ik heb eigenlijk nooit echt met gewoon HTML gewerkt (keb alleen Dreamweaver via mijn MBO geleerd, terwijl op mijn middelbare school het jaar na mij pas les heeft gekregen in HTML). Dus sorry als ik misschien een beetje dom over kom, maar die losse <br/>'s en &nbsp's zijn dus niet nodig?
Niet op de manier waarop dreamweaver ze gebruikt in ieder geval.
Een <br/> kun je prima gebruiken om een enter in je tekst te zetten, maar je moet ze niet gebruiken om er 20 van achter elkaar te zetten om iets op een bepaalde hoogte te zetten.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:30:
[...]

En maar 3MB groot is ipv de 1000MB die Dreamweaver inneemt, ook een voordeel :)

[...]

Niet op de manier waarop dreamweaver ze gebruikt in ieder geval.
Een <br/> kun je prima gebruiken om een enter in je tekst te zetten, maar je moet ze niet gebruiken om er 20 van achter elkaar te zetten om iets op een bepaalde hoogte te zetten.
Dat was iets waar ik op een gegeven moment ook irritant vond worden dat Dreamweaver lak heeft aan netheid van een document.
Het is dan ook niet voor niets. WYSIWYG.. wie direct resultaat wilt kijkt niet naar de code. 8)7

Nooit geweten dat Dreamweaver 1000MB groot is tegenwoordig.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Bosmonster
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Een van de redenen dat ik geen Dreamweaver gebruikt heb. Zou toch alleen code-layout gebruiken en daarvoor is het gewoon te log in vergelijking met een eenvoudige editor met syntax highlighting.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dreamweaver CS3 en met name CS4 zijn wel een heel stuk verbeterd qua design view en de gegenereerde code.

Hou er rekening mee dat je met het kloppen van code alle flexibiliteit hebt, maar de drempel wellicht wat hoger ligt. Ga je in design view aan 't werk dan wordt het makkelijker, maar lever je in qua flexibiliteit.

Ik ga dit topic sluiten aangezien het niet (weer) hoeft te verzanden in een discussie over welke editor nou beter is. Dreamweaver heeft wat voordelen wat notepad (wie komt daar nou weer mee aanzetten :|) niet heeft. Andere syntax-coloring editors hebben weer de voordelen (snelheid, mem gebruik) die Dreamweaver weer niet heeft.

Succes met de tips in dit topic en het vinden van een editor die bij je past of de nukkige dingen van een WYSIWYG-achtige editor maar accepteren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.