Toon posts:

Gebid: 17204 fout toegang op SQL server 2005 op server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een fout op één van onze servers waar grote beer op draait. Na anderhalf uur kan de gebruiker niet meer bij de administratie komen. Al gebeld met de helpdesk, maar die zeggen dat het op SQL server zit. Daar komt dan ook de volgende fout naar voren:

FCB::Open failed: bestand d:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\DATA\001_log.ldf voor bestandsnummer 0 kan niet worden geopend. De volgende besturingssysteemfout is opgetreden: 5(Toegang geweigerd.).

Voorafgaand is deze fout:

FCB::Open: besturingssysteemfout 5(Toegang geweigerd.) is opgetreden tijdens het maken of openen van d:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\DATA\001_log.ldf. Spoor de besturingssysteemfout op en corrigeer deze. Voer vervolgens de bewerking opnieuw uit.

de administratie moet vaak worden hersteld.

Vaak komt de melding in het log:
De aanmelding is mislukt voor gebruiker XXX\pcjohn. [CLIENT: 192.168.1.49]

Dit gebeurt enkel op 1 pc, niet op andere pc's
Het is voor mij een raadsel. Na opnieuw opstarten kan hij weer werken.

De administratie al meerdere malen gerecovered, maar de melding blijft komen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ClientPC vervangen/reinstall en/of controleer of de clientPC nog wel goed in het domain hangt.

Dan ga ik er wel vanuit dat jullie database beheerder de permissies goed heeft gecontroleerd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De Clientpc verliest de verbinding vaak met sql server, maar niet met het domein, de ping blijft ook keurig lopen naar de server. Er zijn ook goede aanmeldingen bij die client

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een access denied krijgt op je logfile dan zou ik haast denken aan een on-access virusscanner die op de server draait, dus: draait er een virusscanner op? Zet die eens uit?

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de denied acces al eens uitgezet zonder resultaat. En alleen deze cliënt heeft daar last van. Zou dat ook aan de scan op de client pc kunnen liggen?