2 formulieren op 1 pagina.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een pagina 2 formulieren staan.

1 formulier (formulier A ) waarmee je personen op kan zoeken
1 formulier (formulier B ) waarmee je keywords kan vinden die gebruikt kunnen worden in formulier A

Nu is het probleem, als je formulier B gebruikt om keywords te zoeken, ben je natuurlijk alle informatie uit formulier A kwijt. Hoe ga ik dit oplossen zonder javascript?

-Ze staan niet bij elkaar in de buurt, dus ik kan er niet 1 groot formulier van maken
-Heb al gezocht naar het versturen van beide formuleren als er in 1 formulier op submit geklikt wordt maar alleen maar javascript oplossingen gevonden.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Dit kun je volgens mij niet oplossen zonder javascript.

edit:
Enige wat je kunt doen misschien is het als 1 formulier beschouwen en die compleet submitten. Afhankelijk van de gebruikte submitknop (als het goed is wordt een value meegestuurd als je een name attribuut gebruikt op de submitknop), kun je dan een andere actie hanteren.

Echt web 2.0 is het niet natuurlijk, maar kan wel werken.

[ Voor 80% gewijzigd door Bosmonster op 17-09-2009 12:19 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:15:
-Ze staan niet bij elkaar in de buurt, dus ik kan er niet 1 groot formulier van maken
Misschien trek je die conclusie wat snel?
HTML:
1
2
3
4
5
<body>
<form>
...
</form>
</body>

Ik zeg niet dat 't goed/slim is, maar waarom niet?
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:15:
-Heb al gezocht naar het versturen van beide formuleren als er in 1 formulier op submit geklikt wordt maar alleen maar javascript oplossingen gevonden.
Beide formulieren gaat natuurlijk niet lukken. Wat je wel kunt doen is in hidden fields de waardes van de ander meesturen; of je die met JS onsubmit nog even vlug vult of server-side op het moment van uitpoepen van de pagina (waardoor je dus evt. wijzigingen niet ziet die client-side nog worden uitgevoerd) boeit niet zo heel veel.

Zet je alles in 1 form dan kun je met de naam en/of value van de submit button uitvogelen welke van de 2 geklikt is.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 17-09-2009 12:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
de plaats waar de 2 formulieren staan heeft geen invloed of je er wel of niet 1 formulier van kunt maken, zolang het op dezelfde pagina is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Bzam schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:18:
de plaats waar de 2 formulieren staan heeft geen invloed of je er wel of niet 1 formulier van kunt maken, zolang het op dezelfde pagina is.
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, als je nog meer losse formulieren gebruikt op dezelfde pagina.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:18:
[...]

Misschien trek je die conclusie wat snel?
HTML:
1
2
3
4
5
<body>
<form>
...
</form>
</body>

Ik zeg niet dat 't goed/slim is, maar waarom niet?

[...]

Beide formulieren gaat natuurlijk niet lukken. Wat je wel kunt doen is in hidden fields de waardes van de ander meesturen; of je die met JS onsubmit nog even vlug vult of server-side op het moment van uitpoepen van de pagina (waardoor je dus evt. wijzigingen niet ziet die client-side nog worden uitgevoerd) boeit niet zo heel veel.

Zet je alles in 1 form dan kun je met de naam en/of value van de submit button uitvogelen welke van de 2 geklikt is.
Waarom vergeet ik toch altijd iets 8)7 Op die eerste oplossing was ik inderdaad al gekomen maar het stond me niet echt aan.. misschien toch maar naar kijken :) (2e is natuurlijk met js ;)) bedankt allen

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:20:
[...]

Dat is niet helemaal waar natuurlijk, als je nog meer losse formulieren gebruikt op dezelfde pagina.
Bedankt voor de hint, gelukkig niet het geval hier :)
Pagina: 1