Toon posts:

Extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik zou graag met een win XP pro machine verbinding willen maken via extern bureaublad met een w2k pro machine. Is dit mogelijk?
Heb gelezen van wel (op een ander forum). Ik zou dan de bestanden mstsc.exe en mstscax.dll van een w2k pro machine waarop het werkt moeten kopieren naar de pc waarop het niet werkt. Daarna zou het het doen. Echter heb ik maar één machine met w2k pro erop..... Weet iemand hier wat meer van?

De reden dat ik het hier vraag is dat dat andere forum gesloten is.

mvg T

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:00

arie_papa

Running on Ubuntu

Remote Desktop op Win 2k Pro??
Volgens mij is Remote Desktop Server pas geintroduceerd met Windows XP Pro. Lijkt me dus sterk dat je die kan draaien als service op een Win 2k machine.
Misschien handiger om RealVNC Server ofzo op je Win 2k machine te draaien. Als je de enterprice editie pakt (non-free) heb je ook nog encrypty op het protocol

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-03 19:57
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:46:
Hi all,

Ik zou graag met een win XP pro machine verbinding willen maken via extern bureaublad met een w2k pro machine. Is dit mogelijk?
Heb gelezen van wel (op een ander forum). Ik zou dan de bestanden mstsc.exe en mstscax.dll van een w2k pro machine waarop het werkt moeten kopieren naar de pc waarop het niet werkt. Daarna zou het het doen. Echter heb ik maar één machine met w2k pro erop..... Weet iemand hier wat meer van?

De reden dat ik het hier vraag is dat dat andere forum gesloten is.
Je kan inderdaad de Terminal Services over kopieren en plakken, maar stabiel is dat niet. Vergeet niet dat RDP toen in zijn shoenen stond en enkel en alleen in versie 2000 Server RDP gebruikt werd.

Handiger is om VNC of andere te gebruikern ( Radmin - UltraVNC - DameWare - LogMeIn zelfs )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties....
Het hoeft ook niet erg stabiel te zijn wat mij betreft. Het gaat erom dat ik met mijn laptop een pc over kan nemen waar bepaalde tests op gedaan worden. M.a.w. hoef ik niet veel te doen met die optie.

Radmin heb ik een keer geprobeerd, erg goed programma als je het mij vraagt, echter geeft avg een foutmelding hierop. Logisch ook wel eigenlijk want dat programma zal natuurlijk een achterdeur op moeten zetten..... Ik neem aan dat ik die dus gewoon kan installeren en die melding kan negeren?

Btw als ik het met w2k pro aan de gang kan krijgen heb ik dat liever want wil niet te veel rompslomp installeren. Heeft iemand die bestanden, of weet iemand hoe ik eraan kan komen? (bestanden zie eerste bericht)

Gr T

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:00

arie_papa

Running on Ubuntu

Zoek die bestanden op je XP Pro machine. Ik neem aan dat dat de bestanden zijn die je nodig hebt. Anders op zoek naar Win 2k Server....

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Topicstarter
skinlee78 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:56:
Zoek die bestanden op je XP Pro machine. Ik neem aan dat dat de bestanden zijn die je nodig hebt. Anders op zoek naar Win 2k Server....
Ja dit was ik ook al van plan, maar ik ben bang dat dit misschien conflicten oplevert.....
Maja you'll never know untill you try, right?

Ik ga het eens proberen.

Bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar is bestanduitwisseling mogelijk bij extern bureaublad?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-03 19:57
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:09:
Misschien een stomme vraag, maar is bestanduitwisseling mogelijk bij extern bureaublad?
Ja - je kan client mappings doen ( uw c word in de RDP sessie bijvoorbeeld een V: ). Je kan ze ook benaderen met \\tsclient\c ( voor de c-schijf bijvoorbeeld )

Ts: Je kan dan beter je toevlucht nemen tot bv UltraVNC , is volledig gratis en doet wat het moet doen zonder gezeur ( of je kan bijvoorbeeld TightVNC proberen ). Is klein en gemakkelijk.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, je zou ook zelf eens wat kunnen zoeken en proberen i.p.v. snel de vraag hier te dumpen.

En verder heeft dit niets met Netwerken te vinden dus gaat er een slot op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.