Als mijn pc (i7 + asus P6T met onboard Realtek 8111C PCIe Gigabit LAN controller) met windows 7 is opgestart krijg ik rechtsonder altijd de melding: "niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld" Als ik in verkenner de netwerkshares bekijk hebben ze inderdaad een netwerkicoon met een kruisje erbij. Als ik ze echter open, komen probleemloos alle mappen tevoorschijn. Kennelijk is tijdens het opstarten mijn netwerk kaart nog niet helemaal actief terwijl er al gezocht wordt naar de gedeelde mappen.
Het vervelende is dat veel programma's eerst kijken of de share beschikbaar is voordat ze proberen verbinding te maken. En dan moet ik eerst in verkenner alle shares los aanklikken.
Is er een mogenlijkheid om het zoeken naar de netwerk shares te vertragen?
Ik heb al gezocht tussen de services.msc maar kennelijk is het niet mogelijk de service "computer browser" of "Workstation" waar volgens mij het probleem in zit automatisch vertraagt te starten.
Het vervelende is dat veel programma's eerst kijken of de share beschikbaar is voordat ze proberen verbinding te maken. En dan moet ik eerst in verkenner alle shares los aanklikken.
Is er een mogenlijkheid om het zoeken naar de netwerk shares te vertragen?
Ik heb al gezocht tussen de services.msc maar kennelijk is het niet mogelijk de service "computer browser" of "Workstation" waar volgens mij het probleem in zit automatisch vertraagt te starten.