[Win 7] Hoe vertraagt verbinding maken met netwerk shares?

Pagina: 1
Acties:

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 10:21
Als mijn pc (i7 + asus P6T met onboard Realtek 8111C PCIe Gigabit LAN controller) met windows 7 is opgestart krijg ik rechtsonder altijd de melding: "niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld" Als ik in verkenner de netwerkshares bekijk hebben ze inderdaad een netwerkicoon met een kruisje erbij. Als ik ze echter open, komen probleemloos alle mappen tevoorschijn. Kennelijk is tijdens het opstarten mijn netwerk kaart nog niet helemaal actief terwijl er al gezocht wordt naar de gedeelde mappen.

Het vervelende is dat veel programma's eerst kijken of de share beschikbaar is voordat ze proberen verbinding te maken. En dan moet ik eerst in verkenner alle shares los aanklikken.

Is er een mogenlijkheid om het zoeken naar de netwerk shares te vertragen?

Ik heb al gezocht tussen de services.msc maar kennelijk is het niet mogelijk de service "computer browser" of "Workstation" waar volgens mij het probleem in zit automatisch vertraagt te starten.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

een batch file maken met "net use X: \\netwerkschijf\share" en die in je startup groep hangen? evt met bijhorende delete?

tenzij je alsnog een simpele setting vind (???)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• satoer
Ja heb ik ook aan gedacht, om de netwerk shares via een batch aan te roepen. Ik vind het alleen een beetje een slordige oplossing. Ik vroeg mij af of er niet gewoon een nettere oplossing was door de service van het verbinden met de shares te vetragen ofzo...

Maar goed, als dat niet mogelijk is doe ik het wel via een batch filetje.

• satoer
Nog bedankt voor je tip overigens. Ik dacht even simpelweg de shares in een batch file aan te roepen met cd X: maar kennelijk pakt hij de netwerk shares dan ook niet. "Net use x:\\blabla" werkt wel :)
Helaas niet tijdens het opstarten. Dan roept hij ze ook nog voor het initialiseren van de netwerkkaart aan. Als ik er een delay voorzet met het commando:
"choice /d j /t 20 /n" (20 sec delay)
Dan werkt het wel met opstarten.

Helaas zit ik nu wel 20 sec naar een stom zwart cmd scherm te kijken, dus als iemand een nettere oplossing weet.... :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gpedit.msc:

Computer Configuration\Administrative Templates\System\Logon\
Always wait for the network at computer startup and logon

Werkt als het goed is ook zonder dat je aan een domein hangt.

• satoer
Bedankt, maar helaas. Ik heb het geprobeerd maar m'n shares worden er niet beschikbaar door ;(

Ik heb overigens die bat file ook uit geschakeld. Ik kreeg allemaal netwerkfouten als "de lokale apparaatnaam wordt al gebruikt". Het rare is dat ik die fout ook ineens kreeg op een andere pc op het netwerk :S

Dan maar met de hand inschakelen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

satoer schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:07:
Ik heb overigens die bat file ook uit geschakeld. Ik kreeg allemaal netwerkfouten als "de lokale apparaatnaam wordt al gebruikt".
je moet ze niet persistent maken, of in de batch file ook deleten (net use x: /delete) , die policy setting lijkt me eigenlijk nog beter.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Je kan met policies natuurlijk ook een logonscript erin zetten met een sleep commando erin.

Xbox360 gamerprofile

• satoer
gnimmeL_kraD, zou je mij iets op weg kunnen helpen hoe ik dat moet bewerkstelligen?

[ Voor 12% gewijzigd door satoer op 17-09-2009 19:09 ]

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:43
Is er intussen al een betere oplossing (vinkje aan/uit ergens in Windows 7) gevonden?
Ook ik heb 'last' (meer cosmetisch iets want qua functionaliteit is er niks aan de hand) van het tekstballonetje bij opstarten.
Pagina: 1