Anoniem: 60418

Topicstarter
In onze netwerk omgeving heeft een afdeling het verzoek bij ons neergelegd dat wanneer een e-mail in een mailbox binnenkomt dat deze wordt doorgestuurd naar bepaalde gebruikers. Ook moet aan het onderwerp een stukje toegevoegd worden om het duidelijk te laten zijn dat deze mail uit de andere mailbox komt.

Ik weet dat dit in de regels en waarschuwingen toegevoegd moet worden. Daar heb ik het doorsturen al aan de praat. Alleen het veranderen van het onderwerp kan ik nog nergens vinden. Via zoeken op het web heb ik gevonden dat dit gedaan kan worden door een script.

Probleem is dan dat de regel client side only is. Om het doorsturen 24 uur per dag te laten uitvoeren moet het naar mijn idee server side zijn.

Weet iemand of er een andere methode is of hoe ik het wel server side kan laten worden.

Alvast bedankt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Werk je met een exchangeserver o.i.d.?
Vaak kan je dat soort dingen daarin wel regelen.

Dan maak je een soort 'forwardmailbox', die werkt sowieso omdat het exchangeregels zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 17-09-2009 10:01 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Anoniem: 60418

Topicstarter
Op de server staat Exchange 2003.

Bedoel je met forwardmailbox een aparte user met een mailbox en daar onder exchange general de forward aanzetten of bedoel je iets anders?

De mailbox is een aparte user die bij alle gebruikers toegang tot hebben. Alleen enkele gebruikers moeten direct bij binnenkomst de mail ook in hun mailbox hebben voor de snelle reactie.

Ik zal even bekijken hoe ik die exchange regels kan gaan gebruiken.