Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG]Karmastore automatisch verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.427 views

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Het lijkt dat er een bug in het automatisch verlengen van features in de karmastore zit.

Ik kreeg vandaag het volgende mailtje
Beste Woy,

Vandaag zijn 6 features verlopen die je een tijd geleden via de karmastore had
gekocht. Hierbij had je aangegeven dat deze automatisch verlengd moesten worden.
Helaas is dit voor 6 features niet gelukt, waarschijnlijk doordat je onvoldoende
karma hebt op dit moment.

De volgende features zijn verlopen:
- Customfrontpage (verlenging is mislukt)
- Customnieuwsbrief (verlenging is mislukt)
- Customtracker (verlenging is mislukt)
- Nieuwsqueue (verlenging is mislukt)
- WeblogRSS (verlenging is mislukt)
- Customstylesheets (verlenging is mislukt)

Voor een overzicht van alle beschikbare features kan je naar de karmastore gaan:
http://tweakers.net/my.tnet/karmastore

Met vriendelijke groet,
Tweakers.net
Echter is het ieder geval niet omdat ik te weinig karma heb ( Heb nu nog 15k ongebruikt ).

Mijn features staan echter nog wel allemaal actief, maar bij "Uitgegeven in het afgelopen halfjaar:" staat 0.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 17-09-2009 08:56 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zitten al je features nu overigens niet in je Crew Abo, waardoor je ze niet hoeft te kopen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Laurent schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:35:
Zitten al je features nu overigens niet in je Crew Abo, waardoor je ze niet hoeft te kopen?
uhuh, maar blijkbaar denkt die code toch dat 'ie moet verlengen, dat is wel een bugje :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:49:
[...]

uhuh, maar blijkbaar denkt die code toch dat 'ie moet verlengen, dat is wel een bugje :P
Als je features hebt gekocht voordat je een crewabo hebt dan wil hij ze alsnog verlengen, wat uiteraard niet nodig is omdat die feature al aanwezig is, daarom is het mislukt, lijkt mij niet echt een bug want zo werkt het nu eenmaal. Wil je het "fixen" dan zal je bij het maken van een crewabo alle huidige aangeschafte features moeten uitschakelen, echter als een crewlid dan binnen een half jaar weer weg gaat dan is hij al zijn features kwijt.

[ Voor 25% gewijzigd door Erkens op 17-09-2009 09:54 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je features zijn niet gedeactiveerd omdat je een crew-abo hebt :P

Anyway zie ik wel wat bugjes in de code :X

Intentionally left blank

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:59:
Je features zijn niet gedeactiveerd omdat je een crew-abo hebt :P

Anyway zie ik wel wat bugjes in de code :X
:$

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het valt toch wel mee hoor Erkens. Ik heb iig even een notitie gemaakt van dit probleem met crew-abo's :)

Intentionally left blank

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik kreeg hem ook vannacht:
Beste Hooglander1,

Vandaag zijn 4 features verlopen die je een tijd geleden via de karmastore had gekocht. Bij 3 van deze features had je aangegeven dat je deze automatisch wilde verlengen. Dit is dan ook gebeurd voor al deze features.

- Nieuwsqueue (verlengd voor de komende 6 maanden)
- WeblogRSS
- Customfrontpage (verlengd voor de komende 6 maanden)
- Customtracker (verlengd voor de komende 6 maanden)

Voor een overzicht van alle beschikbare features kan je naar de karmastore gaan:

Met vriendelijke groet,
Tweakers.net
Misschien is het mierenneuken, maar ik zie wat verbeterpuntjes

• De namen van de functionaliteit komen niet overeen met zoals ze genoemd zijn in de karmastore.
• Er worden maar 4 functies genoemd, terwijl in mijn karmastore er nog 2 zijn die vandaag ook gaan verlopen, deze staan op dezelfde datum, misschien kunnen die allemaal tegelijkertijd vervallen op 1 bepaald tijdstip bijvoorbeeld. Als er staat t/m dan verwacht ik ook dat ik de hele dag er nog mee kan en niet halverwege de dag de functionaliteit wegvalt. (lijkt mij ook schijtirritant als je op kantoor zit bijvoorbeeld)
• Verlenging is altijd voor 6 maanden, het lijkt mij niet nuttig om dit in het mailtje te zetten. "Verlenging geslaagd" lijkt mij beter.

Verder erg netjes dat er een mailtje wordt verstuurd, maar misschien is het een idee om er een optie van te maken? Ik denk dat bij veel gebruikers van de karmastore er wel genoeg karma in de pot zit om de verlengingen mogelijk te maken.

Dat was wat mij zo opviel. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[quote]Hooglander1 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:49:
• De namen van de functionaliteit komen niet overeen met zoals ze genoemd zijn in de karmastore.

Hmm, blijkbaar heb ik daar de interne naam gebruikt :P

[q]
• Er worden maar 4 functies genoemd, terwijl in mijn karmastore er nog 2 zijn die vandaag ook gaan verlopen, deze staan op dezelfde datum, misschien kunnen die allemaal tegelijkertijd vervallen op 1 bepaald tijdstip bijvoorbeeld. Als er staat t/m dan verwacht ik ook dat ik de hele dag er nog mee kan en niet halverwege de dag de functionaliteit wegvalt. (lijkt mij ook schijtirritant als je op kantoor zit bijvoorbeeld)

Als je die op een andere dag hebt aangevraagd hebben ze ook een andere vervaldatum (als ik me niet vergis verlopen ze ook maar 1x per dag, maar dat kan ik natuurlijk niet meer bekijken) maar dat zou best een bugje kunnen zijn :P :+

[q]
• Verlenging is altijd voor 6 maanden, het lijkt mij niet nuttig om dit in het mailtje te zetten. "Verlenging geslaagd" lijkt mij beter.

tja, toen ik dit maakte waren er meer mogelijkheden dan wat uiteindelijk geimplementeerd werd :+

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Erkens schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:58:
[...]

Zoiets vermoedde ik al ;)
[...]

Als je die op een andere dag hebt aangevraagd hebben ze ook een andere vervaldatum (als ik me niet vergis verlopen ze ook maar 1x per dag, maar dat kan ik natuurlijk niet meer bekijken) maar dat zou best een bugje kunnen zijn :P :+
Dan ga ik voor het bugje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ekP2ewkAkg7YXND0OTprqm3F/full.png

Ik bedenk mij net dat het wel zo zou kunnen zijn dat die misschien op de 16e stonden. Zeker weet ik dit echter niet. Misschien de tekst in de mail ook veranderen naar dat ze "zojuist" zijn verlopen? Dan is dat ook meteen helderder.

[ Voor 17% gewijzigd door Hooglander1 op 17-09-2009 11:05 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb nog een bug gevonden:

Als ik mijn mailadres wijzig (adres bestond niet meer :X ) en deze bevestig en vervolgens weer inlog, staat spontaan mijn Custom CSS uit?
Gelukkig is deze niet kwijt, maar het lijkt me wel een bugje....

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 17-09-2009 11:18 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hooglander1 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:01:
Ik bedenk mij net dat het wel zo zou kunnen zijn dat die misschien op de 16e stonden. Zeker weet ik dit echter niet. Misschien de tekst in de mail ook veranderen naar dat ze "zojuist" zijn verlopen? Dan is dat ook meteen helderder.
Dat zou inderdaad de 16de kunnen zijn omdat de verlengde datum op de 17de begint ja :) En op 16 maart is de karmastore geopend, dus dat lijkt me inderdaad het geval. Maar dit kan een crewmember met de juiste rechten in de DSP eenvoudig zien :Y)
AW_Bos schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:16:
Ik heb nog een bug gevonden:

Als ik mijn mailadres wijzig (adres bestond niet meer :X ) en deze bevestig en vervolgens weer inlog, staat spontaan mijn Custom CSS uit?
Gelukkig is deze niet kwijt, maar het lijkt me wel een bugje....
offtopic:
Lijkt me dat dit een issue is wat hier totaal niks mee te maken heeft

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Erkens schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:52:
[...]

Als je features hebt gekocht voordat je een crewabo hebt dan wil hij ze alsnog verlengen, wat uiteraard niet nodig is omdat die feature al aanwezig is, daarom is het mislukt, lijkt mij niet echt een bug want zo werkt het nu eenmaal. Wil je het "fixen" dan zal je bij het maken van een crewabo alle huidige aangeschafte features moeten uitschakelen, echter als een crewlid dan binnen een half jaar weer weg gaat dan is hij al zijn features kwijt.
Ah, dat is wel logisch ja. Alleen lijkt het door het mailtje net of ze niet meer geactiveerd zijn. "verlenging is mislukt" impliceert namelijk dat het gedeactiveert word. Eigenlijk zou je verwachten dat de automatische verlenging niks doet op het moment dat je de functie om een andere reden al geactiveerd hebt.

Ik was me er alleen niet van bewust dat de Karmastore features ook onder het crew-abo vielen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Woy schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:01:
[...]

Ah, dat is wel logisch ja. Alleen lijkt het door het mailtje net of ze niet meer geactiveerd zijn. "verlenging is mislukt" impliceert namelijk dat het gedeactiveert word. Eigenlijk zou je verwachten dat de automatische verlenging niks doet op het moment dat je de functie om een andere reden al geactiveerd hebt.

Ik was me er alleen niet van bewust dat de Karmastore features ook onder het crew-abo vielen.
Voorheen waren alle features die in de karmastore staan onderdeel van de abo's. Dat heb ik toen losgetrokken en voor crew-abo heb ik deze eraan gekoppeld, dus als je een crew-abo hebt dan heb je alle karmastore features automagisch.
Bij het verlengen heb ik gewoon niet gedacht aan nieuwe crewmembers die al karmastore features hadden. Door het crew-abo had je al toegang tot de features en mislukt het verlengen omdat je niet 2x eenzelfde feature zou moeten kunnen hebben wat natuurlijk al wel het geval was :P Het "verlengen" script had inderdaad niks moeten doen, echter stel dat je vorige week was gestopt met crew zijn, dan had het verleng script wel netjes jouw features verlengt :+

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:26
Aanvulling, bij mij zijn upcoming nieuws & custom frontpage uitgeschakeld (stond op auto extend). Vervolgens kon ik ze wel weer gewoon activeren?

Ik heb het laatste halfjaar minder karma gekregen dan het halfjaar ervoor, maar wel voldoende om gewoon te extenden.

just FYI.

Specs

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

asfaloth_arwen schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:16:
Aanvulling, bij mij zijn upcoming nieuws & custom frontpage uitgeschakeld (stond op auto extend). Vervolgens kon ik ze wel weer gewoon activeren?

Ik heb het laatste halfjaar minder karma gekregen dan het halfjaar ervoor, maar wel voldoende om gewoon te extenden.

just FYI.
Jep, die bug had ik al gespot en gefixed in SVN

Intentionally left blank

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Mijn verlening is wel gerealiseerd. Alleen mijn Custom CSS is wel weg. net als de indeling van de frontpage. die is niet zoals ik deze heb ingesteld.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je moet ze weer aanvinken en als het goed is komt dan je CSS en je indeling weer naar voren.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Hoi, ik heb als niet-crewlid (obviously) nog steeds dit probleem. Zojuist een identiek mailtje gekregen met dat mijn custom FP niet kon worden ge-auto-extend ondanks dat ik nog 16k+ karma had.

You fix, you get cookie yes?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ssj3gohan schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:39:
Hoi, ik heb als niet-crewlid (obviously) nog steeds dit probleem. Zojuist een identiek mailtje gekregen met dat mijn custom FP niet kon worden ge-auto-extend ondanks dat ik nog 16k+ karma had.

You fix, you get cookie yes?
Je hebt in het afgelopen halfjaar 16k+ karma verzameld? Dat staat ook bij "Beschikbaar" in de karmastore?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Als ik je karma grafiek bekijk kan dat ieder geval nooit kloppen. In een jaar tijd heb je ongeveer 12K karma verzameld, dus je kunt nooit in het afgelopen jaar nog 16k karma ongebruikt hebben.

Dus wat staat er in de karmastore bij beschikbaar karma?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Woy schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:58:
Als ik je karma grafiek bekijk kan dat ieder geval nooit kloppen. In een jaar tijd heb je ongeveer 12K karma verzameld, dus je kunt nooit in het afgelopen jaar nog 16k karma ongebruikt hebben.

Dus wat staat er in de karmastore bij beschikbaar karma?
offtopic:
ik weet niet hoe de rechten uitgedeeld zijn, maar in de DSP is dit ook te zien

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:03:
[...]

offtopic:
ik weet niet hoe de rechten uitgedeeld zijn, maar in de DSP is dit ook te zien
Ik kan alleen het totaal aan karma vinden in de DSP, maar in ieder geval heeft ssj3gohan voldoende karma verzameld in het afgelopen half jaar ;)

ssj3gohan: ik zie dat de custom frontpage feature wel enabled is bij jou; heb je dat nu handmatig gedaan?

Intentionally left blank

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:13:
Ik kan alleen het totaal aan karma vinden in de DSP, maar in ieder geval heeft ssj3gohan voldoende karma verzameld in het afgelopen half jaar ;)
hmm, ik dacht dat ik dat inzichtelijk had gemaakt :o

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:20:
[...]

hmm, ik dacht dat ik dat inzichtelijk had gemaakt :o
You did, ik keek er overheen ;)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wat mogelijk een verklaring is voor ssj3gohan: op 9/11 verliep inderdaad je custom frontpage feature om 00:00 uur (of wellicht eerder al op 8/11?). Echter wordt de verlenging als onderdeel van onze nachtbatch gedaan welke pas om 00:15 begint. Volgens onze logs begon je nieuwe termijn voor de custom frontpage feature op 9/11 om 00:13 uur, dus ik vermoed dat je dat handmatig hebt gedaan. Vervolgens is inderdaad de verlenging in de nachtbatch mislukt omdat er al een nieuwe termijn was.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-11-2009 11:25 ]

Intentionally left blank

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
crisp schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:31:
[...]

You did, ik keek er overheen ;)
Dan kijk ik er ook overheen, want ik zie alleen het karma totaal.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Woy schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:23:
[...]

Dan kijk ik er ook overheen, want ik zie alleen het karma totaal.
Het is een apart recht. Als je dat recht hebt krijg je rechts in het lijstje een link 'Karmastore'

Intentionally left blank

• mux

mux

99% efficient!

Nouja, opeens was m'n frontpage één groot rotzooitje, ik dacht "wat teh fcuk?" en ging als een blinde kip uiteraard de feature weer kopen omdat ik zag dat hij uitgeschakeld was. Je weet dat je hier te maken hebt met één van de tienduizenden F5'ers op t.net?

Over mijn karma: ehm, pardon, 6k (niet 16k) afgelopen halfjaar verzameld, 38k totaal. In ieder geval meer dan genoeg, daaraan ligt het niet. Crisp zal wel gelijk hebben over de oorzaak.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Eigenlijk is de conclusie volgens mij dat er geen melding gegeven moet worden als het verlengen niet lukt doordat de feature al actief is. ( Natuurlijk moet er wel gezorgd worden dat de volgende keer weer automatisch verlengd word ).

Verder kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat de feature een korte periode in-actief is. Misschien moet het verlengen gebeuren nog voordat de feature afloopt?

Ik kan me echter voorstellen, dat een aanpassing hiervan niet de grootste prioriteit hebben, aangezien het ongemak op zich wel meevalt. Maar dat is iets waar ik geen inzicht in heb ;)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Woy schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:55:
Eigenlijk is de conclusie volgens mij dat er geen melding gegeven moet worden als het verlengen niet lukt doordat de feature al actief is. ( Natuurlijk moet er wel gezorgd worden dat de volgende keer weer automatisch verlengd word ).

Verder kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat de feature een korte periode in-actief is. Misschien moet het verlengen gebeuren nog voordat de feature afloopt?
Ik zou het omdraaien: de feature moet niet verlopen totdat het verlengscriptje heeft gedraait ;)
Ik kan me echter voorstellen, dat een aanpassing hiervan niet de grootste prioriteit hebben, aangezien het ongemak op zich wel meevalt. Maar dat is iets waar ik geen inzicht in heb ;)
Het ongemak zal inderdaad beperkt zijn op individueel niveau, maar uiteindelijk treft het wel alle gebruikers die gebruik maken van de auto-extend feature.

Intentionally left blank

• mux

mux

99% efficient!

Ik claim anderhalf miljoen voor persoonlijk geleden schade! Ik heb bijna zelfmoord gepleegd in die 1m15 dat ik een best fatsoenlijke maar net iets te volle frontpage voor mijn ogen moest dulden!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
crisp schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:59:
[...]
Ik zou het omdraaien: de feature moet niet verlopen totdat het verlengscriptje heeft gedraait ;)
Maar dat resulteert in hetzelfde feit: Het verlengen gebeurt voordat de feature verloopt ;)
[...]
Het ongemak zal inderdaad beperkt zijn op individueel niveau, maar uiteindelijk treft het wel alle gebruikers die gebruik maken van de auto-extend feature.
Het treft eigenlijk alleen de mensen die tussen het verlopen en het verlengen actief op de site zijn. Maar ook daar zal het ongemak niet enorm zijn, want in dit geval zou dat 15 min zonder de optie betekenen, of een mailtje dat het verlengen niet gelukt is, als je in de tussentijd zelf al verlengt.

Als het verleng script gewoon een dag eerder draait ( of het verlopen een dag later ;) ), en gewoon kan verlengen op het moment dat er al een feature actief is ( Gewoon nieuwe verloopdatum = huidige verloopdatum + nieuwe termijn ) is het probleem natuurlijk helemaal weg.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Woy schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:06:
Maar dat resulteert in hetzelfde feit: Het verlengen gebeurt voordat de feature verloopt ;)
Nu is het zo dat de feature verloopt doordat het hebben van een feature bepaald wordt adhv de datum. Beter zou het zijn dat het script dat de verlengingen doet eerst alle features deactiveerd die verlopen zijn. Want dan heb je dat probleem niet meer.
Als het verleng script gewoon een dag eerder draait ( of het verlopen een dag later ;) ), en gewoon kan verlengen op het moment dat er al een feature actief is ( Gewoon nieuwe verloopdatum = huidige verloopdatum + nieuwe termijn ) is het probleem natuurlijk helemaal weg.
Dan kan je niet de karma van de afgelopen/volgende dag gebruiken wat er net voor had kunnen zorgen dat je wel alle features kon verlengen ;)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Erkens schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:09:
[...]
Nu is het zo dat de feature verloopt doordat het hebben van een feature bepaald wordt adhv de datum. Beter zou het zijn dat het script dat de verlengingen doet eerst alle features deactiveerd die verlopen zijn. Want dan heb je dat probleem niet meer.
Dat zou natuurlijk het mooist zijn, dat er gewoon per feature gekeken word of hij gedeactiveerd of verlengd moet worden. Ik kan me echter voorstellen dat dat lastiger te implementeren is.
Dan kan je niet de karma van de afgelopen/volgende dag gebruiken wat er net voor had kunnen zorgen dat je wel alle features kon verlengen ;)
Mensen die net op de grens zitten zouden daar inderdaad last van kunnen hebben. Ik denk echter dat dat maar over een minuscule groep gaat. Er zal altijd een afweging gemaakt moeten worden tussen functionaliteit/resources. Jij, en crisp nog meer, zal daar beter inzicht in hebben.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Net weer een mailtje gehad:
Beste mithras,

Vandaag is een van de features verlopen die je een tijd geleden via de karmastore had gekocht. Hierbij had je aangegeven dat deze automatisch verlengd moest worden. Helaas is dit voor 1 feature niet gelukt, waarschijnlijk doordat je onvoldoende karma hebt op dit moment.

De volgende feature is verlopen:
- Customtracker (verlenging is mislukt)

Met vriendelijke groet,
Tweakers.net
Maar de karmastore zegt:
Totaal karma:	                                      56.671
Karma in het afgelopen halfjaar:	        4.712
Uitgegeven in het afgelopen halfjaar:	750
Beschikbare karma:	                            3.962

Dat moest met mijn beschikbare karma toch gemakkelijk passen?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mithras: lijkt me dezelfde oorzaak als crisp in "[BUG]Karmastore automatisch verlengen" - oftewel: had je het zelf handmatig al verlengt voordat je het mailtje kreeg?

Intentionally left blank

• mithras
  • Niet online
Ik heb eigenlijk niets handmatig verlengd. Het staat al een tijdje te draaien en ineens krijg ik dat mailtje. Ik heb daarna zelf de feature weer aangezet.

Wel viel me op dat in het mailtje de optie "Customtracker" heet en in de karmashop heb ik vervolges de optie "RSS-feeds in tracker" weer aan moeten zetten. Oude feature niet meer aanwezig en daarom lukte het verlengen niet?

/edit:
Het verlengen is misschien te lang geleden gebeurd. Zou het ook kunnen dat ik eerst de optie "koop" en daarna vervolgens automatisch laat verlengen? Dat zou goed kunnen, maar dat is zo'n tijd geleden dat ik het niet meer weet...

[ Voor 23% gewijzigd door mithras op 15-02-2010 12:30 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mithras schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:26:
Wel viel me op dat in het mailtje de optie "Customtracker" heet en in de karmashop heb ik vervolges de optie "RSS-feeds in tracker" weer aan moeten zetten. Oude feature niet meer aanwezig en daarom lukte het verlengen niet?
Dat is de interne naam die ik op de verkeerde plek had neergezet :P
Erkens schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:58:
mithras schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:26:
Het verlengen is misschien te lang geleden gebeurd. Zou het ook kunnen dat ik eerst de optie "koop" en daarna vervolgens automatisch laat verlengen? Dat zou goed kunnen, maar dat is zo'n tijd geleden dat ik het niet meer weet...
Dat zou als het goed is niet moeten uitmaken want je edit het record in de database (en daar zit geen history op als ik me niet vergis)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, dat is gewoon een inconsitentie tussen de naam en de omschrijving van die feature. Lijkt er dus toch weer op dat er nog meer bugged met die automatische verlengingen :(

Intentionally left blank

• mithras
  • Niet online
offtopic:
Uuhm, tja. Eigenlijk heb ik het topic ook niet echt gelezen en daar word ik nu twee keer op gewezen O-)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:01:
Nee, dat is gewoon een inconsitentie tussen de naam en de omschrijving van die feature. Lijkt er dus toch weer op dat er nog meer bugged met die automatische verlengingen :(
offtopic:
Gelukkig hoef ik het niet te fixen :+ :*

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een mailtje gekregen 0u30;
Vandaag zijn 2 features verlopen die je een tijd geleden via de karmastore had gekocht. Bij 1 van deze features had je aangegeven dat je deze automatisch wilde verlengen. Helaas is dit voor 1 feature niet gelukt, waarschijnlijk doordat je onvoldoende karma hebt op dit moment.

- Customfrontpage (verlenging is mislukt)
- Nieuwsqueue
en zoals de anderen hier al zeggen, karma heb normaal wel voldoende
Totaal karma: 31.181
Karma in het afgelopen halfjaar: 8.301
Uitgegeven in het afgelopen halfjaar: 1.500
Beschikbare karma: 6.801
De uitgegeven karma is dus van vandaag (handmatig uitgegeven na het lezen van de mail), ik heb ook beide features terug moeten activeren, ook al stond er in de mail dat de feature Nieuwsqueue niet mislukt was, in de karmastore stond deze niet meer actief ...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:51:
Ik heb vandaag ook een mailtje gekregen 0u30;

[...]

en zoals de anderen hier al zeggen, karma heb normaal wel voldoende

[...]

De uitgegeven karma is dus van vandaag (handmatig uitgegeven na het lezen van de mail), ik heb ook beide features terug moeten activeren, ook al stond er in de mail dat de feature Nieuwsqueue niet mislukt was, in de karmastore stond deze niet meer actief ...
Die nieuwsqueue was niet mislukt aan het mailtje te zien, die had je gewoon niet op "automatisch verlengen" gezet :)

Verwijderd

Oeps :X maar het blijft dus wel een bug aangezien de automatische verlenging mislukt is ...

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11 17:16
De bug is nog steeds aanwezig. Vannacht dit mailtje gehad, deze ochtend direct naar de karmastore gegaan en ik kon het gewoon handmatig kopen van de beschikbare karma (2208 in het afgelopen jaar, 0 uitgegeven).
Vandaag is een van de features verlopen die je een tijd geleden via de karmastore had gekocht. Hierbij had je aangegeven dat deze automatisch verlengd moest worden. Helaas is dit voor 1 feature niet gelukt, waarschijnlijk doordat je onvoldoende karma hebt op dit moment.

De volgende feature is verlopen:
- Nieuwsqueue (verlenging is mislukt)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De bug is nog steeds aanwezig.
Dat klopt aangezien er nog geen melding is dat het gefixed zou zijn ;)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Karmafeatures worden vanaf heden niet langer meer op basis van einddatum gedeactiveerd maar pas wanneer deze in het script dat zorgdraagt voor de automatische verlenging expliciet op expired is gezet; dat zou in ieder geval een deel van de verlengings-troubles moeten oplossen (maar ik hoop stiekum dat hiermee de oorzaak van alle issues geheel weggenomen is).

We horen het graag als er hierna toch nog issues zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 07-02-2011 14:46 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.