• Joepi5
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01-2023
hallo,

2 weken terug terug stopte mijn pc met zijn werk te doen, hij starte niet meer op etc. Ik had hier de tip gekregen geheugen modules te verwijderen dit heb ik gedaan, en hij starte weer op. ik heb ze er weer 1 voor 1 in terug gezet. tot en met de derde ging het goed. De vierde pakte hij weer niet,

Ik ben verder gaan onderzoeken, toen bleek dat mijn modules evenals mijn dimm slot niet kapot zijn.
Ik heb het idee dat dit met het voltage van het ram te maken had, omdat deze als eens geüpt was van 2 naar 4 gig, ik het toendertijd ookhet voltage omhoog geschroeft maar weet niet meer hoeveel.

Nu is mijn vraag wat is een beetje redelijk memory + NB voltage op dit systeem:

500 watt PSU
asus p5n-e SLI
q6600 B3 (stock)
Corsair xms 2 geheugen(CL5, 800 mHz, 4*1 GB)
samsung spinpoint F1 1TB
Club3d Ati radeon 4870 512 OC versie

bij gebrek aan informatie hoor ik dat graag, dan kan ik er wat aan doen :)

mvg,

Joepi5

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Voltage zou 1.8v moeten zijn. 1.9v volgens de corsair website ;)

[ Voor 42% gewijzigd door cpt.skydiver op 17-09-2009 08:22 ]

• Joepi5
dat is te weinig heb ik al geprobeert :)
dan boot hij niet

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sommige moederborden willen bij 4 geheugensloten al wel eens graag een klein beetje meer spanning op de northbridge hebben. Dat kan je ook eens proberen. Normaal zou het niet moeten, maar ja, normaal moet alles gewoon werken :P Je kan ook gewoon eens met 2V op het geheugen proberen, zonder je NB spanning aan te passen. Mogelijk geeft je moederbord iets minder spanning aan het geheugen dan aangegeven in het BIOS.

• Joepi5
Ik weet dat NB voltage goed zou moeten zijn ;)
maar met memory op 2,2 boot hij nog steeds niet :p
dus er moet iets gebeuren met NB. Maar aangezien je die op duizendste volts kan zetten lijkt het me vrij kwetsbaar.
zijn er bepaalde grenzen waartussen je hem zou moeten houden? bij. 0.250 en 0.350 volt ?