• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-01 11:06
Hey hallo,

Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb enige tijd geleden (maandje teug) eens een pc in elkaar geknutseld met de volgende specs

Gigabyte MA790XT-UD4P
AMD Phenom II 945
Sapphire Vapor-X 4890
Corsair 2x2 GB DDR3 (typenr TW3X4G1600C9DHX)
Corsair HX620
3x WD Caviar Black 640GB

Niks overclocked, alles automatisch in bios.

Dat in een kastje geduwd met 5x 120mm ventilatoren

Alles ging goed, werkte prima. Alleen soms als de pc in slaapstand ging, dan kreeg ik hem niet meer eruit. Als je dan op een toets duwde gingen alle ventilatoren loeien, maar gebeurde niks.
Oplossing daarvoor was simpelweg sleepmodus uitschakelen, daar ik toch weinig aan heb. Zet meestal pc uit als ik hem niet nodig heb.
Nadat ik dat had uitgeschakeld kreeg ik dat probleem weer, maar nu met opstarten.
Als ik op de aanknop duwde van mijn kast gingen weer de ventilatoren loeien, waarna ik de pc van de stroom moet halen om hem daarna weer opnieuw aan te zetten. Dan doet die het weer.

Nu moet ik zeggen dat ik nog niks aan het probleem heb gedaan. Niet zozeer omdat ik lui ben, maar omdat ik niet weet waar ik moet beginnen. Kan geen goede oplossing vinden op google en de hang en opstartproblemen hier helpt me ook niet verder. Probleem is dat dit zich namelijk niet elke keer voor doet, maar hoogstens eens per week.

Heeft iemand een idee wat zeer waarschijnlijk de oplossing is? En zo niet, kan het eigenlijk kwaad dat pc simpelweg niet opstart? Niet dat er straks nog apparatuur kapot gaat.

- nog misschien nuttig om er bij te vermelden. ik heb niks van extra apparatuur thuis staan. we hebben een aantal laptops en nog 1 andere vaste pc. en dat is een intel proc met ddr2 geheugen. kan daarvan alleen een videokaart lenen of de voeding. maar zoals ik al aangaf, probleem is niet elke keer.

[ Voor 9% gewijzigd door Adames op 17-09-2009 01:09 ]