Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik krijg al enige tijd de blue screen of death tijdens het opstarten van mijn pc. Ik kan ook niet meer normaal gamen want na enkele minuten bevriest het beeld met alle spellen die ik speel zelfs oude spellen.

Ik heb al mijn videokaart, processor, geheugen en moederbord omgeruild en heb weer iedere keer hetzelfde merk nieuwe terug gekregen.

Ik heb ook Nieuwe installatie's uitgevoerd van windows xp en windows vista, en heb alle nieuwe driver's en firmware geupdate naar de nieuwste versie. Momenteel draait mijn pc op windows 7.

De blue screen of death geeft het volgende aan:

BAD_POOL_HEADER

*** STOP: 00000019 (0x00000020, 0x878370c0, 0x08030003)

Wat ik nog meer gedaan heb is: Prime95 en Memtest gedurende 24 uur laten draaien. En ik ben er zelfs mee naar een computerboer geweest die zei dat het aan de processor lag. Ik heb daarna met intel contact opgenomen en die hebben mijn processor omgeruild, maar nog steeds heb ik het probleem.

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen?

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 16:34
probeer eens een andere harde schrijf ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Wat heb je nog niet vervangen? HD, voeding, ... Je bent er bijna lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem al een tijdje en had eerst 2 hd's op raid 0 instelling die na een tijd stuk zijn gegaan. Dus heb ik nu gewoon 1 hd van 1 tb gekocht en hij is vrij nieuw dus aan de hd kan het niet liggen want ik had deze probleem gewoon ook met raid 0 instellingen.

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:08
Ook al op Google gekeken, want ik zie al een aantal suggesties staan daar (o.a. eerste hit; sleutels verwijderen uit het register)? Aan de andere kant, dan zou het bij een verse installatie van XP cq. Vista opgelost moeten zijn.

Memtest gaf geen fouten aan in het geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Memtest gaf inderdaad geen fouten en heb zelf al zo vaak de hd geformatteerd en windows geinstalleerd maar nog steeds is de probleem niet opgelost.

Een paar keer tijdens het installeren van windows is mijn pc ook bevroren en ik moest de pc weer met de reset knop herstarten.

Ik heb ook de hd gecontroleerd op fouten maar de hd is ook oke.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nielson schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:46:
Wat heb je nog niet vervangen? HD, voeding, ... Je bent er bijna lijkt me :)
^^ Dat maar ook: als je elke keer dezelfde drivers etc. installeert kan het natuurlijk ook een gare driver ofzo zijn die dit veroorzaakt. De kunst is alles 1-voor-1 uit te sluiten. Deduceren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem niet een paar dagen maar een paar maanden en ik heb echt alles geprobeerd om het te verhelpen zonder succes en daarom post ik ook op deze forum zodat jullie mij misschien kunnen helpen. De probleem ligt ook niet aan de drivers want na een verse installatie van windows zonder drivers te installeren komt de probleem ook voor, zelfs tijdens het installeren van windows, de ene keer bevriest ie helemaal en de andere keer krijg ik deze bluescreen.

Het probleem is ook niet makkelijk vast te stellen want ik krijg niet elke keer dat ik windows opstart die blue screen. Meestal nadat mijn pc normaal opstart doet mijn muis en toetsenbord het niet, dan haal ik de stekker van de usb poort eruit en ik doe het er weer in en dan doen ze het gewoon weer.

De voeding kan het ook niet zijn want ik heb een voeding geleend van een vriend waarbij hetzelfde probleem voorkwam.

Bedankt dat jullie mij willen helpen.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Gebruik een of zo veel mogelijk van de volgende:

STAP1. indien mogelijk, werk eens met een live OS vanuit een usb stick voor een paar dagen met je harde schijf power/data kabel uit de schijf. Werkt dit wel dan heb je namelijk zeker te maken met HDD/CDROM issue's die of aan de drives liggen aan de kabels of aan de controllers op je moederbord.

kan of wil je stap1 niet uitvoeren, het klinkt alsnog een hdd fout dus installeer windows eens op/met:

Een andere schijf (liefst USB schijf zodat je al het onderstaande ook uitsluit)
Een ander kabeltje (zelf ook een keer slechte IDE kabel gehad met zelfde symptomen)
Een andere poort/controller (in geval van ide probeer sata en andersom in geval van sata, heb je mss een 2e controller?)

Eventueel:

Een andere installatie cdrom/dvdrom.
Een andere cd/dvddrive
Installeer vanuit een USB stick

En anders:
Geen overclock?
Voeding is stabiel?
Wanneer gebeurt dit na een installatie van windows? Onder load ofgewoon puur random?
Videokaart of onboard? Geef eens de exacte BSOD foutcode.

[ Voor 24% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 17-09-2009 02:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een sata schijf en een andere sata kabel heb ik ook geprobeerd.

Ik weet niet of ik een 2e controller heb ( hoe kan ik dat controleren?)

Ik heb 3 soorten windows xp geinstalleerd. Windows vista en windows 7 geinstalleerd en heb nog altijd de problemen.

Mijn pc heb ik nog nooit overclocked.

Mijn standaard voeding vervangen met die van een vriend.

Mijn pc staat meestal 8 uur per dag aan en het gebeurt echt puur random,
Soms krijg ik 2 dagen lang geen bluescreen tijdens het opstarten.

Maar altijd als ik wil gamen loopt het spel vast het maakt niet uit welke spel ik speel.

Als ik gewoon in windows ben en gewoon een beetje aan het surfen ben en msn dan loopt de pc wel heel stabiel, maar alsnog heb ik die bluescreen tijdens het surfen of msnen gehad veel minder maar toch.

En ik heb deze pc eigenlijk gekocht om te gamen, heb een gtx 260 maar gamen zit er op dit moment niet in.

En trouwens ik zie dat ik een verkeerde foutcode heb ingetypt sorry daarvoor.

Hier alsnog de juiste foutcode.

BAD_POOL_HEADER

*** STOP: 00000019 (0x00000020, 0x878370A8,0x878370C0, 0x08030003)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de logboek nog een aantal gegevens over de bluescreen gevonden:

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x00000019 (0x00000020, 0x878370a8, 0x878370c0, 0x08030003). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 091609-22276-01.

Logboeknaam: systeem

Bron: Bugcontrole geregistreerd: 16-9-2009 22:53:37

ID: 1001 Taakcategorie: Geen

Niveau: Fout Trefwoorden: Klassiek

Gebruiker: N.V.T Computer: GEBRUIK-YF21HZ8

Opcode: Info

- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting
[ Guid] {ABCE23E7-DE45-4366-8631-84FA6C525952}
[ EventSourceName] BugCheck

- EventID 1001

[ Qualifiers] 16384

Version 0

Level 2

Task 0

Opcode 0

Keywords 0x80000000000000

- TimeCreated

[ SystemTime] 2009-09-16T20:53:37.000000000Z

EventRecordID 8088

Correlation

- Execution

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Nu je zegt dat het ALTIJD gebeurt bij het gamen lijkt het toch een vidkaart/voeding probleem, ik zou eerst werken met een livecd/usb stick om dvd/hdd problemen uit te sluiten en daarna toch maar even voeding/vidkaart nakijken als de livecd/usb stick ook BSOD. Last resort is dan moederbord.

Gebeurt het ook bij 2d spellen waarbij je 260gtx in 2d modus blijft lopen?

Heb je nog andere hardware (vooral usb) aan je systeem hangen? Probeer die ook allemaal een tijdje los te koppelen om te zien of het probleem aanhoud. (liefst met een clean install ook)

[ Voor 20% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 17-09-2009 06:03 ]

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-01 10:52
Je hebt er al een hoop aan gedaan om de hardware uit te sluiten, maar zoals TWeaKLeGeND al zegt zou het een voedingsprobleem kunnen zijn. Als er iets na een paar minuten uitknalt omdat het te lang op de limiet zit dan kan dat voor de meest rare symptomen zorgen. Wat me vaak opvalt is dat als je een fluctuatie in je voltages krijgt, om één of andere rare reden de schijfcontroller (of iig iets met je bestanden) raar begint te doen. Een STOP 0x19 past daar (ondanks dat ik in onderstaande verhaal verhaal richting de drivers wijs) perfect bij.

Is de koeling van de videokaart in orde? Als die (na een paar minuten gamen) te warm wordt dan houd het al snel op natuurlijk

-------------------------------------

Om op je STOP error te reageren:

Dit vind ik persoonlijk één van de lastigste STOP codes om op te lossen, omdat er veel oorzaken voor kunnen zijn. Ik ga een aantal oplossingen roepen, waardoor het soms wat van de hak op de tak gaat maar beter iets dan niets toch? :)

Vaak is het helaas toch een driver issue is. Helaas, want dat is een lastige omdat er ook "software drivers" zijn (bijv virtuele cd's, virusscanners en backupprogsels zie je vaak terug in de devicemanager of servicelijsten in de vorm van een virtuele driver).

Probleem is dat Windows in principe de handdoek in de ring gooit en je doodleuk een EventID 1001 geeft, en dat houd vaak in dat Windows het eigenlijk zelf ook niet meer weet.

Een beetje meer info vanaf MSDN:
Bug Check 0x19: BAD_POOL_HEADER
Parameter 1: 0x20
Parameter 2: 0x878370a8 - The pool entry that should have been found
Parameter 3: 0x878370c0 - The next pool entry
Parameter 4: 0x08030003 - Reserved

Cause of error : The pool block header size is corrupt.

Resolving the Problem
The internal pool links must be walked to figure out a possible cause of the problem.

Then you can use special pool for the suspect pool tags, or use Driver Verifier on the suspect driver.
The !analyze debugger extension may be of help in pinpointing the suspect driver, but this is frequently not the case with pool corrupters.
oftwel daar heb je dus ook geen fuck aan.

Als ik je goed begrijp is de fout redelijk simpel te reproduceren, door een spel te starten. Misschien moet je één voor één de apparaten uitschakelen (of fysiek uit de pc halen als dat mogelijk is) in de device manager (of in een bepaalde combinatie is ook een mogelijkheid). Voor de gein eens een oude versie van een grafische driver installeren?

Vergeet niet om de drivers van je moederbord en vooral je onboard geluid te updaten. Ook de Intel INF "drivers" kunnen leuke trucjes uithalen. Zoals ik al zei doen sommige programma's zich ook voor als drivers (virusscanners, virtuele cd/dvd drivers etc), dus houd dat ook in de gaten!! Volgens mij is zelfs Punkbuster tegenwoordig een driver.

Het feit dat je al je "echte hardware" drivers al eens hebt geupgrade etc is voor mij een aanwijzing dat je het misschien in die hoek moet zoeken. Maak je gebruik van Alcohol120%? Die installeert een virtuele controller....

----------------------------------------------------------------

Wat ons een stukje verder zou helpen, is als tijdens het booten van de pc "boot logging" aan zou staan. Windows zal dan normaal booten, maar zodra er een error plaatsvind, dan wordt een bestand NTBOOTLOG.TXT aangemaakt. Dit bestand kan je daarna vinden in c:\windows (wel even "hide protected operating system files"uitschakelen via folder options).

Je kan dit op verschillende manier doen:

de makkelijke:

run -> msconfig -> tabblad boot -> en dan de optie bootlog aanvinken. deze optie is voor alle windows versies ongeveer gelijk. (zit dit verhaal onder Windows7 te typen)

Zolang deze optie aangevinkt is, staat bootlogging aan en hoef je niks te doen totdat je weer een crash tijdens het booten krijgt.

Voor de volledigheid de wat minder makkelijke optie:

F8 bootmenu (in Vista en W7 via de spatiebalk en dan F8).
Tijdens het booten (vlak nadat het BIOS scherm op magische wijze verdwenen is) lekker op je F8 of spatieknop meppen (of gewoon 1x als je timing goed genoeg is) totdat er een menu verschijnt, en dan boot log kiezen.

Als bovenstaande werkt zoals bedoeld dan krijg je redelijk precies te zien wanneer de fout ontstaat en dus ook wie of wat de schuldige is.

Persoonlijk zou ik eerst de bootlog optie proberen want op dit moment is het echt een kwestie van het stukje hooi in de naaldberg vinden.....

-------------
[vlugge edit]
Een paar resultaten die ik vond via google, lijken te wijzen naar de indexing service. Je kan proberen om die uit te schakelen, of op manual te zetten via services.msc.
[/vlugge edit]

[ Voor 13% gewijzigd door Martin-S op 17-09-2009 06:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben net wakker en heb de pc opgestart zonder een blue screen, alleen mijn muis deed het niet en heb de usb stekker eruit gehaald en er weer ingestopt.

Ik heb verschillende videokaart drivers geprobeert maar daar ligt het ook niet aan.

De videokaart word niet warmer dan 70 graden volledig belast.

als ik een spel aan het spelen ben kan het soms voorkomen dat ik uren kan doorspelen zonder te bevriezen,
en soms bevriest ie gewoon binnen een paar minuten al.

Ik zal eens boot logging aanzetten en de pc hele tijd opnieuw opstarten tot de blue screen komt,
daarna post ik hier wel de uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord is al een keer vervangen en ik heb alle onnodige apparatuur uitgesloten van de pc maar nog steeds blijft hij vastlopen, het is echt om gek van te worden.. Geen wonder dat de computerboer ook geen oplossing had:D Heb meer dan 1000 euro uitgegeven aan deze kast en heb alle onderdelen appart gekocht, wilde een echte gamepc die heb ik nu maar kan helaas niet gamen:D
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 17 september 2009 @ 06:00:
Nu je zegt dat het ALTIJD gebeurt bij het gamen lijkt het toch een vidkaart/voeding probleem, ik zou eerst werken met een livecd/usb stick om dvd/hdd problemen uit te sluiten en daarna toch maar even voeding/vidkaart nakijken als de livecd/usb stick ook BSOD. Last resort is dan moederbord.

Gebeurt het ook bij 2d spellen waarbij je 260gtx in 2d modus blijft lopen?

Heb je nog andere hardware (vooral usb) aan je systeem hangen? Probeer die ook allemaal een tijdje los te koppelen om te zien of het probleem aanhoud. (liefst met een clean install ook)

Verwijderd

Topicstarter
In windows 7 als ik services.msc opstart kan ik indexing service niet vinden in de lijst.
Martin-S schreef op donderdag 17 september 2009 @ 06:15:
-------------
[vlugge edit]
Een paar resultaten die ik vond via google, lijken te wijzen naar de indexing service. Je kan proberen om die uit te schakelen, of op manual te zetten via services.msc.
\[/vlugge edit]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel of de pc mij in de maling neemt:S ik heb de logboekregistratie aangezet en de pc meer dan 20x opnieuw opgestart en de blue screen is niet 1 keer voorgekomen.

Het rare is als de pc tijdens het spelen van een spelletje is vastgelopen kan ik gewoon met ctrl alt del in windows komen en de spel is dan geminimaliseerd op de achtergrond, ik ga weer terug het spel in en het spel draait gewoon verder. Dit gebeurt gewoon met alle spellen behalve spelletjes die je op websites kan spelen zoals flash spellen enz..

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Gechecked op een bios update voor je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
yep heb op dit moment de nieuwste bios versie

• Martin-S
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:08:
In windows 7 als ik services.msc opstart kan ik indexing service niet vinden in de lijst.
[...]
:D Sorry, mijn fout. De Indexing service is in W7 samen gegaan met Windows Search. Om indexing uit te zetten moet je die dus uitschakelen. Houd er wel rekening mee dat zoeken iets langer kan gaan duren.

Turn of W7 Indexing
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:33:
Het lijkt wel of de pc mij in de maling neemt:S ik heb de logboekregistratie aangezet en de pc meer dan 20x opnieuw opgestart en de blue screen is niet 1 keer voorgekomen.
Gebeurd het soms al de pc langere tijd heeft uitgestaan of als de temperatuur in de kamer dan net wat te laag is? Klinkt vergezocht, maar ik heb dat een keer gehad met een overclockte cpu (E4400- 2GHz @ 3GHz 50%oc). Retestabiel tijdens alles wat ik deed. Dagenlang Prime, Intel TAT stress en 3Dmark draaien zonder probleem.
PC langere tijd uit, temperatuur in de kamer <17°C -> BSOD. Voltage van de CPU met één tikje verhoogd en daarna nooit meer gehad.Gelukkig gebeurde dat in de winter, dus was de temp in de kamer makkelijk onder de 17° te krijgen, maar voordat ik daar achter was was ik al een paar BSOD's verder. Duik nu niet meteen je BIOS in om al je vopltages omhoog te knallen want de kans dat het hier om hetzelfde gaat acht ik extreem klein.
Het rare is als de pc tijdens het spelen van een spelletje is vastgelopen kan ik gewoon met ctrl alt del in windows komen en de spel is dan geminimaliseerd op de achtergrond, ik ga weer terug het spel in en het spel draait gewoon verder. Dit gebeurt gewoon met alle spellen behalve spelletjes die je op websites kan spelen zoals flash spellen enz..
Lijkt mij als een programma of service die aandacht te kort komt. check op dingen als automatische updates, programma's en services die in de achtergrond draaien.

Die STOP 0x19 BSOD lijkt me dan meer in de richting van een driver te gaan, maar daar zou die bootlog-optie eventueel mee kunnen helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Martin-S op 17-09-2009 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad als ik bijv een nachje heb geslapen en de volgende dag weer wil opstarten krijg ik meestal de bsod en meestal ook als de pc lange tijd uit is gestaan maar ook heel af en toe als ik aan het surfen ben en dan druk ik bijv op een link dan kan het heel soms ook voorkomen.

Als ik windows xp draai en een spelletje speel dan krijg ik in plaats van vastlopende spel een bsod en in windows vista en windows 7 lopen de spellen gewoon vast.

Ik heb nog de bsod code van windows xp misschien dat dat verder helpt?

Hier is die bsod code:

MACHINE_CHECK_EXCEPTION

0X0000009C (0X00000000, 0XF771B050, 0XB2000040, 0X00000800)

• Martin-S
Zouden we misschien de specs van je pc mogen? 0x9C is ook weer zoiets. Driver of echt een hardware fout, maar omdat je de hardware al hebt omgewisseld wijst het voor mij toch weer naar een driver

Verwijderd

Topicstarter
De specs van mijn pc zijn het volgende

Intel core 2 duo E8500 @ 3.16 ghz
4 x 1 gb Corsair Dominator DDR2 PC2-8500 C5 1066MHZ
Asus P5Q Pro Moederbord
Asus Nvidia 260 Gtx
Cooler Master Real Power 850M Voeding

Heb al deze onderdelen ook vervangen en nieuwe terug gekregen!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 16:14 ]

• Martin-S
Pfff dit is een lastige. driver (software)<->hardware, hardware<->driver (software), driver (software)<->hardware, hardware<->driver (software)..... AAAAAHHHH!!! 8)7

Op techspot iemand gevonden met exact dezelfde code, en daar zat de fout uiteindelijk in de CPU. Zou in jouw geval vreemd zijn omdat je in principe een compleet nieuw systeem hebt gekregen (=alles omgewisseld toch?) en mijn logica verteld me dait 2x dezelfde fout dan vrijwel uitgesloten is. (niets is echter onmogelijk)

Probeer eens om virtualisatie uit te zetten, hyperthreading, EIST etc etc. Windows draaien in veilige modus (of iig met zo min mogelijk software draaiend) en dan de boel proberen in een fout te dwingen.
Trek 2 geheugen reepjes er uit, schakel onnodige meuk uit in het BIOS.

Schrijf wel op wat je doet. (dus wat je uitschakled). Check of de fout weg is. zo ja, 1 ding aanzetten. testen. OK -> nog 1 ding aanzetten etc. Troubleshooten kan een langdurig irritant proces zijn. :)

een memory.dmp bestand kan een hoop informatie bevatten, dus als je daar aan kan komen (staat op c:\) zou dat misschien helpen.

Het kan ook de game zelf zijn waar de bug in zit. Wel met meerdere games testen dus....

[ Voor 19% gewijzigd door Martin-S op 17-09-2009 16:56 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
installeer de nieuwste driver voor je chipset mischien werkt het dan beter.
en probeer ervoor te zorgen dat er geen andere sata apparaten op dezelfde voedingslijn zitten of probeer een andere voednigsstekker.
anders trek je je andere sata voedingslijnen er maar even uit.
dat klinkt mischien raar maar ik heb pas ook zon soort probleem gehad dat ik dacht dat het aan de harde schijf lag.
ook blauwe schermen vastlopers en windows verklooid zodat ie niet meer opstarte.
heb een andere sata voedingslijn geprobeerd en probleem was weg en heb een 600w sli kwaliteitsvoeding.
ik zie dat je voeding modulair is dus prik er een sata stekker bij alleen voor de harddisk, en ik ben er vrij zeker van dat het probleem weg is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net thuis en start mijn pc op en ik krijg dit keer een heel ander bsod en normaal gesproken na de bsod startte mijn pc weer goed op maar dit keer kreeg ik het 4 keer achterelkaar. Ik heb boot logging aanstaan, waar kan ik de dmp file vinden en hoe open ik die?

Deze foutcode zie ik nu voor het eerst:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** STOP: 0X00000050 (0XD086C95A, 0X00000000, 0X9567C607, 0X00000002)

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-02 23:06
Mischien een registry scan?
Ccleaner: http://www.filehippo.com/...4ab45220423e981303626f67/
Directe link!

Ik denk niet dat dit het is, maarja.
Hoe je ze opent, ben ik vergeten, of ik heb het nooits geweten!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Martin-S
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:41:
Ik kom net thuis en start mijn pc op en ik krijg dit keer een heel ander bsod en normaal gesproken na de bsod startte mijn pc weer goed op maar dit keer kreeg ik het 4 keer achterelkaar. Ik heb boot logging aanstaan, waar kan ik de dmp file vinden en hoe open ik die?

Deze foutcode zie ik nu voor het eerst:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** STOP: 0X00000050 (0XD086C95A, 0X00000000, 0X9567C607, 0X00000002)
Meestal iets met je geheugen/hdd,

STOP 0X00000050 -> PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Parameter 1: 0xD086C95A -> Memory address referenced (het geheugen adres waarnaar verwezen wordt)
Parameter 2: 0x00000000 -> Read Operation (tijdens lezen van het adres)
Parameter 3: 0X9567C607 -> adres vanwaar uit verwezen werdt
Parameter 4: 0x00000002 -> gereserveerd

checkdisk uitvoeren en evt fouten repareren

gebruik je trouwens de standaard Windows 7 drivers voor je hdd controller? Misschien die vervangen door de Intel Matrix Storage driver software Intel 4 series chipset drivers etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik volgens mij de standaard drivers van windows 7 voor de hdd controller, heb gekeken op de link die je mij gaf alleen ik weet niet welke ik zou moeten installeren.
Martin-S schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:40:
[...]

Meestal iets met je geheugen/hdd,

STOP 0X00000050 -> PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Parameter 1: 0xD086C95A -> Memory address referenced (het geheugen adres waarnaar verwezen wordt)
Parameter 2: 0x00000000 -> Read Operation (tijdens lezen van het adres)
Parameter 3: 0X9567C607 -> adres vanwaar uit verwezen werdt
Parameter 4: 0x00000002 -> gereserveerd

checkdisk uitvoeren en evt fouten repareren

gebruik je trouwens de standaard Windows 7 drivers voor je hdd controller? Misschien die vervangen door de Intel Matrix Storage driver software Intel 4 series chipset drivers etc.

Verwijderd

Ik hoop dat ik er niet overheen gelezen heb, maar heb je de minidump al eens door de Windows Debugging tools gehaald? Normaal gesproken kan je hier wel veel informatie uit halen en de bottelnek vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er mee bezig alleen ik kan er niet uitkomen, ik heb windows debugging tools gedownload maar als ik de minidump wil openen dan krijg ik dit te zien:

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\091609-22276-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: *** Invalid ***
* Symbol loading may be unreliable without a symbol search path. *
* Use .symfix to have the debugger choose a symbol path. *
* After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. *
Executable search path is:
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
* *
* The Symbol Path can be set by: *
* using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. *
* using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
* using .sympath and .sympath+ *
Unable to load image \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Windows 7 Kernel Version 7600 MP (2 procs) Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7600.16399.x86fre.win7_gdr.090722-1835
Machine Name:
Kernel base = 0x82c00000 PsLoadedModuleList = 0x82d3f570
Debug session time: Wed Sep 16 22:50:19.282 2009 (GMT+2)
System Uptime: 0 days 0:00:29.827
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
* *
* The Symbol Path can be set by: *
* using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. *
* using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
* using .sympath and .sympath+ *
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
.................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:07:
Ik hoop dat ik er niet overheen gelezen heb, maar heb je de minidump al eens door de Windows Debugging tools gehaald? Normaal gesproken kan je hier wel veel informatie uit halen en de bottelnek vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik iets verkeerd doe maar ik heb de symbols gedownload en in debugging tools for windows de locatie opgegeven waar ik de symbols heb gedownload, daarna heb ik gekozen voor open crash dump en nu krijg ik het volgende:

Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\091609-22276-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: C:\Symbols
Executable search path is:
Windows 7 Kernel Version 7600 MP (2 procs) Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 7600.16399.x86fre.win7_gdr.090722-1835
Machine Name:
Kernel base = 0x82c00000 PsLoadedModuleList = 0x82d3f570
Debug session time: Wed Sep 16 22:50:19.282 2009 (GMT+2)
System Uptime: 0 days 0:00:29.827
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
.................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even over een andere boeg: je draait toch wel een originele/legale windows(en) he? Of is het zo'n vage "gecrackte" of "customized" versie er van? En de installatiemedia zijn in orde? Al andere geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 18-09-2009 01:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:28:
Even over een andere boeg: je draait toch wel een originele/legale windows(en) he? Of is het zo'n vage "gecrackte" of "customized" versie er van? En de installatiemedia zijn in orde? Al andere geprobeerd?
Ik heb windows xp en windows vista legaal daar krijg ik ook deze problemen en windows 7 is een final beta versie, de probleem ligt echt niet aan de besturingssysteem want ik heb al zo vaak mijn pc geformatteerd en verschillende windows versies geinstalleerd (ja ik heb ook illegale versies van windows geprobeerd en daar heb ik ook dezelfde probleem) daarom weet ik gewoon zeker dat het niet aan de besturingssysteem ligt.

Ik heb net alle kabels van mijn pc verwisseld, er gaat nu 1 voeding kabel naar de hd en 1 tje naar de dvdrom,

Na het opstarten kreeg ik weer een paar keer de bsod.

Heb met windows recovery gescand en het volgende resultaat gekregen:

Root cause found:

Unknown Bugcheck: Bugcheck c5. Parameters = 0x4, 0x2, 0x0, 0x82d667f7.

Repair action: System Restore
Result: Cancelled

Repair action: System files integrity check and repair
Result: Failed. Error code = 0x490
Time Taken = 278992 ms

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik vind het "ja alles is al een keer omgewisseld" een beetje vaag overkomen. Heeft de computerboer dat voor je gedaan? Heb je zelf alles een voor een vervangen? Heb je het ding zelf dus geassembleerd en het moederbord cpu en geheugen zelf verwisseld/vervangen?

Wat zijn de temperaturen van je processor en moederbord. En de temperatuur in je kast? Je zegt dat de videokaart max 70 graden wordt. Hoe/waarmee en hoelang hebje dat gemeten?
Wat zijn de spanningen/voltages op je +12v lijn(en) en +3,3v?

Het mag misschien mierenneukerig overkomen maar ik kan niet ruiken wat er precies gebeurd is bij het verwisselen(door jou of de computerboer, misshien heeft ie wel gewoon helemaal niks verwisseld etc.).

specs

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Post eens een volledige lijst van je hardware én de drivers die je gebruikt, alles wat je tot nog toe post duid op een buggy driver (videokaart wss.... maar da's een gok).

En zoals al eerder aangegeven.... WIndows Debug Tools zijn er niet voor niets.

[ Voor 42% gewijzigd door Will_M op 18-09-2009 03:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Martin-S
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 02:44:
[...]
windows recovery gescand en het volgende resultaat gekregen:

Root cause found:

Unknown Bugcheck: Bugcheck c5. Parameters = 0x4, 0x2, 0x0, 0x82d667f7.

Repair action: System Restore
Result: Cancelled

Repair action: System files integrity check and repair
Time Taken = 278992 ms
Bug Check 0xC5: DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL
Cause
The kernel attempted to access pageable memory (or perhaps completely invalid memory) when the IRQL was too high. The ultimate cause of this problem is almost certainly a driver that has corrupted the system pool.

In most cases, this bug check results if a driver corrupts a small allocation (less than PAGE_SIZE). Larger allocations result in bug check 0xD0 (DRIVER_CORRUPTED_MMPOOL).
System Error Code ERROR_NOT_FOUND 1168 (0x490) Element Not Found

Windows installatie is definitely fucked up. We kunnen hier lang of kort over discussieren, maar daar schieten we niks mee op. 4 verschillende STOP codes, en dan dit er ook nog bij....

Als inderdaad moederbord, cpu, voeding en ram al vervangen zijn, dan kan het IMHO alleen nog de HDD of een driver probleem zijn

Windows installeren op een andere hdd (indien beschikbaar) een idee? De hdd die je nu gebruikt uit de pc halen en kijken of het probleem weg is.

ALLEEN je my documents en mail backuppen en evt andere (persoonlijke) bestanden zoals bijv savegames, zolang het maar niks met Windows te maken heeft.

Alle drivers die je nu gebruikt hebt ook wegpleuren en nieuwe downloaden.
Geen aangepaste Windows (vLite/nLite) versies gebruiken, de boel goed formatteren (of gewoon opnieuw partitioneren) en verse windows er op.

Nieuwe drivers gebruiken en checken of het probleem er nog is. Zo niet: HDD terugplaatsen en opnieuw checken? Fout terug, dan zou ik de hdd als onderzetter gebruiken of gewoon door het raam naar buiten pleuren. Komt de fout dan niet terug of heb je de boel alleen geformatteerd met nieuwe drivers etc, dan zat het wss toch in een driver.

[ Voor 20% gewijzigd door Martin-S op 18-09-2009 14:36 ]

Verwijderd

Kun je de minidump niet ff posten, dan kunnen anderen misschien wel met succes er naar kijken?

• ksi

ksi

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:05:
yep heb op dit moment de nieuwste bios versie
Echter de nieuwste is niet altijd de beste..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op rapidshare gezet.

Hier is de link:

http://rapidshare.com/fil.../091809-22620-01.dmp.html

Verwijderd

Topicstarter
Tripp schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 03:07:
Ik vind het "ja alles is al een keer omgewisseld" een beetje vaag overkomen. Heeft de computerboer dat voor je gedaan? Heb je zelf alles een voor een vervangen? Heb je het ding zelf dus geassembleerd en het moederbord cpu en geheugen zelf verwisseld/vervangen?

Wat zijn de temperaturen van je processor en moederbord. En de temperatuur in je kast? Je zegt dat de videokaart max 70 graden wordt. Hoe/waarmee en hoelang hebje dat gemeten?
Wat zijn de spanningen/voltages op je +12v lijn(en) en +3,3v?

Het mag misschien mierenneukerig overkomen maar ik kan niet ruiken wat er precies gebeurd is bij het verwisselen(door jou of de computerboer, misshien heeft ie wel gewoon helemaal niks verwisseld etc.).
Ik heb de pc zelf inelkaar gezet en de onderdelen gekocht bij verschillende winkels, na deze probleem heb ik alle onderdelen een voor een terug gestuurd en nieuwe terug ontvangen. Mijn processor word niet warmer dan 45 graden volledig belast. Ik heb er een Z600 cooler van coolermaster op zitten. De videokaart heb ik meer dan een half uur volledig belast en getest en hij kwam niet hoger dan 70. Ik heb een antec ninehundred gaming case met veel fans dus de temp in mijn kast is erg cool. Ook de mobo heb ik omgeruild en die word ook niet warm.

Ik post nog ff een screenshot van speedfan voor de voltages. Alleen weet ik niet zeker of ze kloppen want in de bios geeft ie een heel ander voltage aan.

http://img196.imageshack.us/img196/2226/naamloossn.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ops dubbel post sry

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ksi schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:02:
[...]

Echter de nieuwste is niet altijd de beste..
Jah misschien wel maar de oude was ook 10x niks dus de biosupdate heeft ook niet geholpen

Verwijderd

Oke ik heb de minidump door de debugging tools gehaald en de fout zou zitten in de USB module.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
MODULE_NAME: usbccgp

FAULTING_MODULE: 82c50000 nt

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  4a5bc883

BUGCHECK_STR:  0x19_20

POOL_ADDRESS:  876f6230 

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  VISTA_DRIVER_FAULT

CURRENT_IRQL:  0

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from 96aff3ef to 82d67c4e

Dus naar mijn idee zou dit kunnen betekenen dat je wellicht een apparaat eraan hebt hangen dat de fout veroorzaakt. Of dat je USB controller de fout in gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment alleen een muis en toetsenbord aan mijn usb gekoppeld namelijk een g15 gaming keyboard en een g5 muis zou een van deze de problemen kunnen veroorzaken? En hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 23:09 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ff lostrekken, ander toetsenbordje aansluiten, en kijken of het probleem zich blijft voordoen?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:45
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:13:
De specs van mijn pc zijn het volgende

Intel core 2 duo E8500 @ 3.16 ghz
4 x 1 gb Corsair Dominator DDR2 PC2-8500 C5 1066MHZ
Asus P5Q Pro Moederbord
Asus Nvidia 260 Gtx
Cooler Master Real Power 850M Voeding

Heb al deze onderdelen ook vervangen en nieuwe terug gekregen!!
Neem er eens 2GB ram uit. Het zou niet de eerste keer zijn dat er vage problemen zijn doordat er 4 slots in gebruik zijn. (overigens een rare keuze voor een nieuwe pc om 4x1 te kiezen)

• ksi

ksi

Verder zoals Rob ook al heeft genoemd; probeer eerst een gewoon met een legale xp of vista. Deze zijn net wat langer uit en hebben iets betere driver optimalization denk ik. Dan met win 7 te beginnen. Als je het lopend hebt op xp ofvista probeer dan nog eens 7

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Op elk willekeurig punt kan Windows bevriezen (krijg geen bsod's), uitvallen en opnieuw opstarten. Ook tijdens een koude start, tijdens het opstarten van de pc!

Veel getest en vervangen maar naar het nu uiteindelijk lijkt, heeft het ook hier met USB te maken.
Pc draait prima, maar zodra ik een (willekeurige!) USB-verlengkabel aan m'n netwerkstickje hing viel 'ie spontaan uit.

Gebruik je een USB-verlengkabel aan je G1 of G15?
Probeer op een andere USB groep aan te sluiten. Wellicht is er wat mis met het moederbord?

Vooralsnog geeft dat bij mij geen problemen meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:08:
Ik heb op dit moment alleen een muis en toetsenbord aan mijn usb gekoppeld namelijk een g15 gaming keyboard en een g5 muis zou een van deze de problemen kunnen veroorzaken? En hoe kan ik dit oplossen?
Zou kunnen, maar klinkt onwaarschijnlijk. Ik zou eens een nieuwe usb controller dr inzetten en kijken of je dan de problemen nog steeds hebt. Zo nee, dan kan je wel met redelijke zekerheid zeggen dat je je moederbord eens moet laten nakijken.

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-02 19:43
ik had dat bluescreen ook, nadat ik de nieuwe drivers van nvidia geinstaleerd had, probeer is de drivers die bij je kaart op een cd'tje stonden

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze probleem ook toen ik mijn moederbord nog niet had omgewisseld ik ben ermee naar de winkel geweest en doe moederbord omgeruild. 2 keer dezelfde fout lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik zal eens andere drivers uitproberen, want ook met andere toetsenborden doet hij hetzelfde.
Pagina: 1