Hey allemaal!
Ik ben voor school bezig met Java Web. Ik heb een Servlet welke moet communiceren met een library, hier staat namelijk een DB klasse in.
Deze klasse verbindt met een ODBC MS Access datasource:
Het probleem was dat de MS Access ODBC driver alleen op 32 bit werkt, terwijl ik een 64 bit OS gebruik (Windows 7).
Nu heb ik de 32 bit versie van de ODBC beheerpanel kunnen openen, om zo een MS Access ODBC aan te maken.
De library heb ik ingesteld op het runnen op de 32 bit JDK, dit werkt nu
Maar nu ben ik dus bezig met een web-app die gebruik maakt van die library (de lib is gebouwd met de 32 bit JDK) en deze is ook ingesteld op het gebruiken van de 32 bit JDK.
Toch krijg ik nu telkens de volgende foutmelding:
Ik ben voor school bezig met Java Web. Ik heb een Servlet welke moet communiceren met een library, hier staat namelijk een DB klasse in.
Deze klasse verbindt met een ODBC MS Access datasource:
Java:
1
2
| loadDriver("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver"); connect("jdbc:odbc:Mp3Collectie"); |
Het probleem was dat de MS Access ODBC driver alleen op 32 bit werkt, terwijl ik een 64 bit OS gebruik (Windows 7).
Nu heb ik de 32 bit versie van de ODBC beheerpanel kunnen openen, om zo een MS Access ODBC aan te maken.
De library heb ik ingesteld op het runnen op de 32 bit JDK, dit werkt nu
Maar nu ben ik dus bezig met een web-app die gebruik maakt van die library (de lib is gebouwd met de 32 bit JDK) en deze is ook ingesteld op het gebruiken van de 32 bit JDK.
Toch krijg ik nu telkens de volgende foutmelding:
Toch wordt de web-app (en ook de library) wel degelijk op 32 bit gebakken:java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De architectuur van het stuurprogramma en de toepassing komt niet overeen voor de opgegeven DSN.
Kan iemand mij hier mee helpen?compile:
Not copying the libraries.
To run this application from the command line without Ant, try:
C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.6.0_16/bin/java -jar "<blablabla>\dist\Test.jar"