[JAVA Web] Access DB met library - 64 bit probleem

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Hey allemaal!

Ik ben voor school bezig met Java Web. Ik heb een Servlet welke moet communiceren met een library, hier staat namelijk een DB klasse in.
Deze klasse verbindt met een ODBC MS Access datasource:
Java:
1
2
loadDriver("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
connect("jdbc:odbc:Mp3Collectie");

Het probleem was dat de MS Access ODBC driver alleen op 32 bit werkt, terwijl ik een 64 bit OS gebruik (Windows 7).
Nu heb ik de 32 bit versie van de ODBC beheerpanel kunnen openen, om zo een MS Access ODBC aan te maken.
De library heb ik ingesteld op het runnen op de 32 bit JDK, dit werkt nu :)

Maar nu ben ik dus bezig met een web-app die gebruik maakt van die library (de lib is gebouwd met de 32 bit JDK) en deze is ook ingesteld op het gebruiken van de 32 bit JDK.
Toch krijg ik nu telkens de volgende foutmelding:
java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De architectuur van het stuurprogramma en de toepassing komt niet overeen voor de opgegeven DSN.
Toch wordt de web-app (en ook de library) wel degelijk op 32 bit gebakken:
compile:
Not copying the libraries.
To run this application from the command line without Ant, try:
C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.6.0_16/bin/java -jar "<blablabla>\dist\Test.jar"
Kan iemand mij hier mee helpen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 23:59

TeeDee

CQB 241

En hoe ziet de DSN eruit? Laat eens wat code zien?

[ Voor 39% gewijzigd door TeeDee op 17-09-2009 00:03 . Reden: minieme code in TS ;) ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• plofkip
TeeDee schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:01:
En hoe ziet de DSN eruit? Laat eens wat code zien?
Ik heb bij Systeem-DSN een item aangemaakt, genaam "Mp3Collectie", deze heeft de MDB als source.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat het probleem hier ligt, omdat het gewoon werkt als ik de library (wat ook gewoon een applicatie is) run.
Maar als ik hem dus aanroep vanuit de web-app geeft hij deze melding.

Zou het misschien Tomcat kunnen zijn, dat die in 64bit draait? Ik weet niet of Tomcat dat überhaupt kan?

• plofkip
Heb Tomcat ondertussen op de 32 bit JRE laten draaien, maar dat maakt ook geen verschil...
Echt een vervelend probleem!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Die foutmelding heeft niets met Java te maken. Het lijkt erop te wijzen dat het MDB-bestand niet overeenkomt met de ODBC driver die je gebruikt voor de DSN.

• plofkip
Remus schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:16:
Die foutmelding heeft niets met Java te maken. Het lijkt erop te wijzen dat het MDB-bestand niet overeenkomt met de ODBC driver die je gebruikt voor de DSN.
Bedankt voor je reactie, maar voordat je reageert kun je misschien de topic start wat beter lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Bumpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Heb het al opgelost met Virtual XP Mode in Windows 7...
Pagina: 1