Ok, voordat ik vakantie ging was alles in orde. Toen ik terugkwam klopte er niks meer van. Toen ik eerst via Network selecteerde bij Places zag ik twee werkgroepen. Een was genaamd WORKGROUP waarvan ook mijn computer lid was (en nog steeds is volgens smb.conf). Deze bevatte ook nog een paar Windows-machines en een gemeenschappelijke fileserver. Als ik nu naar Network ga, zie ik alleen die andere werkgroep nog staan waarvan slechts een PC in ons netwerk lid is. Met andere woorden: er is iets mis gegaan met die WORKGROUP-werkgroep. Ik kan de fileserver en de shared docs op mn eigen computer nog wel vinden door direct het IP-adres te benaderen, maar ik zie ze dus niet meer via het Network-venster. Dus, hoe krijg ik het voor elkaar dat de WORKGROUP-werkgroep weer gewoon normaal getoond wordt in het Network-venster met de computers die daartoe behoren? Ik heb zelf overigens Ubuntu 9.04. Als ik belangrijke informatie vergeten ben te noemen hoor ik het graag. Mijn dank is bij voorbaat groot.
PS. Ik weet dat het allemaal een beetje simpel opgeschreven is, maar ik ben dan ook geen expert.
PS. Ik weet dat het allemaal een beetje simpel opgeschreven is, maar ik ben dan ook geen expert.