★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Dit toevallig: http://www.iphoneclub.nl/...phone-via-ziggo-wifi.html ?HaTe schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:00:
Dat wil ik ook wel weten. Volgens mij heb ik een keer iets gezien voor de iPhone waarmee je die Ziggo TV kan ontvangen, maar ik kan het niet weer vinden..
Die kwam ik net tegen na een nieuwe zoekpoging.
Ik heb het geprobeerd met de Free versie van OrbLive, maar daar kan ik de optie "URL openen" niet vinden.
Ik zoek nog even verder

Heb inmiddels wel een iPhone ipv een iPod Touch overigens

De truuk is: OrbLive installeren
Dan installeer je ook het ding op je PC want anders werkt het niet.
Je PC moet overigens ook aanstaan om TV te kunnen kijken, als je je PC uitzet werkt het niet meer.
Als je dus een servertje thuis hebt staan (of ergens anders, zolang het maar aan een Ziggo verbinding is) raad ik je aan om het daar op te installeren.
Dan kun je via de Orb site zenders toevoegen (Open programma > TV / Webcams > dan aan de linkerkant onder internet-tv op "Favoriete kanalen" klikken, en dan bovenin op "Aangepast toevoegen" klikken.
Daar plak je dan de URL's van hieronder in, voor elke zender moet je opnieuw op dat "Aangepast toevoegen" klikken.
De zenders:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-12 voor Ned 1 mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-13 voor Ned 2 mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-14 voor Ned 3 mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-01 voor Net 5 mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-02 voor SBS 6 mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-07 voor RTL 8 mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-04 voor Veronica/Jetix mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-03 voor TMF mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-08 voor MTV mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-06 voor Discovery mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-05 voor Animal Planet mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-15 voor Nickelodeon /Comedy central mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-09 voor Een mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-10 voor Ketnet/Canvas mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-16 voor WorldMadeChannel mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-17 voor Etalage kanaal |
Ik heb geen idee of het zonder WiFi, dus met je 3G verbinding ook werkt, aangezien ik (nog) geen data-abbonement heb. Het zou best kunnen dat de stream eerst naar je eigen PC gaat en daar door de Orb client weer wordt verzonden naar het Orb netwerk. Dan zou het best eens kunnen werken.
Maar in principe kan het alleen met een Ziggo verbinding, omdat Ziggo de service heeft toegelaten op bepaalde IP adressen (die uit de Ziggo range)
Het loopt helemaal soepel en ik kan nu mooi fullscreen in bed TV kijken (Comedy Central FTW)

P.S Kijk eerst even of het met de gratis versie ook wil, bespaart je weer wat centen als dat zou lukken namelijk

[Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2010 22:56]
Al is de resolutie nou niet echt hoog te noemen, is dit nog ergens in te stellen?

Heb een iPod Touch 3G en thuis genoeg andere mogelijkheden om muziek/films te streamen, dus ik had die €7,99 er (nog) niet voor over. Met deze mogelijkheid wordt het alweer een ander verhaal

Ik ben weer met dit geintje bezig gegaan omdat ik volgende week m'n sim only abbonement binnenkrijg (heb de iPhone los gekocht dus vandaar een simonly) met internet erbij. Als dit zou werken dan hoef ik het duurdere Web 'n Walk (met MobielTV) ook niet aan te schaffen

Het vreemde is echter, als ik Orb draai op m'n server PC, dan werkt het niet. Ik krijg dan op m'n iPhone foutmelding als "Connection to the stream timed out".
Ik heb al vanalles geprobeerd wat ze op de Orb site aanraden (andere poorten instellen e.d.) maar het helpt allemaal niet. Ik heb alle andere programma's die poorten gebruiken op de serverPC al uitgeschakeld (SABnzbd, uTorrent WebGUI, webserver etc).
Als ik Orb op m'n laptop start, dan werkt het perfect en kan ik mooi TV kijken

Maar ik kan maar niet vinden waar het nou aan ligt

Laptop en server draaien beiden op Windows 7 Home Premium NL 32bit.
Heb al verschillende versies geprobeerd op de serverPC, maar het mag allemaal niet baten
Natuurlijk ook de poorten die ik in Orb instel, open gezet in m'n router (WRT54GL)

[Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 04-03-2010 22:54]
[Voor 15% gewijzigd door RadioAir op 10-03-2010 21:12]

iPod heb ik al een hele tijd niet meer. Heb nu alleen nog een iPhone 3G (ja en nog een iPhone 1st gen die ik te koop heb staan).
SIM is ook al binnen, maar heeft maar eventjes gewerkt (de 1e dag), hij zegt nu "Geen service" omdat ze dat nummerbehoud aan het regelen zijn.
TV werkte wel via 3G (dat heb ik gelijk getest toen

Het is dus iets in m'n interne netwerk wat roet in het eten gooit.
De foutmelding:
En dat doet hij bij alle zenders, het is dus niet 1 specifieke zender die niet werkt.Item 'MTV' returned the following error: 'connection to the stream timed out'
The next item was automatically tried.
Het vreemde is alleen dat het in het begin (met m'n iPod, en met die iPhone 1st gen volgens mij ook wel) wel gewerkt heeft.
[Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 11-03-2010 19:47]
Inmiddels ben ik niet meer zo Apple minded, en heb ik een HTC Desire gekocht.
Daarmee werkt het ook prima

[Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 27-10-2010 22:08]
Ziggo heeft er nu zelf een App voor beschikbaar, zie mijn blogpost: ThinkPad's TweakBlog: TV kijken op iPad, nu mogelijk door Ziggo