Ik wil graag op mijn werk bij mijn htpc thuis kunnen. Nu kan ik hier de easy cheasy oplossing kiezen en iets ala hamachi installeren. Maar het moet ook gewoon met windows zelf kunnen.
De server (htpc) heb ik ingesteld, poort 1723 geforward ernaar toe. En geprobeerd op mn werk te connecten. Maar helaas. Dit bleek eerst aan de firewall op het werk te liggen. Poortje open gezet en opnieuw geprobeerd.
Nu zie ik m connecten, gegevens nakijken en dan geeft hij de melding verbonden. Maar ik krijg een 169.xxx adres en na 40 sec word ik eruit geknikkerd.
Heb al verschillende tutorials nagelopen en maar heb het nog niet werkend. Ik vermoed dat het probleem ligt bij het niet krijgen van een ip..
Heeft het soms met de ip ranges op mn werk en thuis te maken? Thuis draai ik op 192.168.178.xxx en op het werk word er 192.168.6.xxx gebruikt.
ipv6 heb ik ook uitgezet, maar dat hielp ook niet helaas.
Dit zijn mijn instellingen op de htpc (server):
- Andere toestaan om door middel van tunneling via internet verbindingen met mijn computer te maken
- TCP/IPv4 aan
- bellers toegang tot het lokale lan geven
- automatisch ip adressen toewijzen via dhcp
- bellende computer kan eigen ip-adres bepalen uit
- TCP/IPv6 uit
- bestands en printer deling aan
- qos pakket planner aan
ipconfig op de htpc
PPP-adapter voor RAS (dial in)
ip adres 169.254.120.236 <= lijkt me ook niet juist?
Heeft iemand een idee?
De server (htpc) heb ik ingesteld, poort 1723 geforward ernaar toe. En geprobeerd op mn werk te connecten. Maar helaas. Dit bleek eerst aan de firewall op het werk te liggen. Poortje open gezet en opnieuw geprobeerd.
Nu zie ik m connecten, gegevens nakijken en dan geeft hij de melding verbonden. Maar ik krijg een 169.xxx adres en na 40 sec word ik eruit geknikkerd.
Heb al verschillende tutorials nagelopen en maar heb het nog niet werkend. Ik vermoed dat het probleem ligt bij het niet krijgen van een ip..
Heeft het soms met de ip ranges op mn werk en thuis te maken? Thuis draai ik op 192.168.178.xxx en op het werk word er 192.168.6.xxx gebruikt.
ipv6 heb ik ook uitgezet, maar dat hielp ook niet helaas.
Dit zijn mijn instellingen op de htpc (server):
- Andere toestaan om door middel van tunneling via internet verbindingen met mijn computer te maken
- TCP/IPv4 aan
- bellers toegang tot het lokale lan geven
- automatisch ip adressen toewijzen via dhcp
- bellende computer kan eigen ip-adres bepalen uit
- TCP/IPv6 uit
- bestands en printer deling aan
- qos pakket planner aan
ipconfig op de htpc
PPP-adapter voor RAS (dial in)
ip adres 169.254.120.236 <= lijkt me ook niet juist?
Heeft iemand een idee?